پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۵۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
بهانه پشت بهانه و توجیه پشت توجیه. مدعی هستند که بلیط‌های خود را بشکل چارتری می‌فروشند. خیلی هم خوب، بلیط به کف قیمتی خاص فروخته می‌شود، دولت و تعزیرات چرا چارتر کننده‌ها را نقره داغ نمی‌کنند؟ می‌گویند با ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان نقدیندگی، مشکلات ما حل می‌شود، مدعی هستیم، مسئولیت فروش شن صحرا‌ها را هم به شما بدهند، کم می‌آورید. چون سیستم طراحی شده و موچود، کارآمدی و فرهیختگی لازم را به هیچ وجه ندارد. با افکار عمومی بازی نکنید لطفا.
شعار سال: درحالی که انجمن شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری بر ممنوعیت فروش بلیت هواپیما خارج از نرخ‌نامه تاکید دارند، اما نرخ پرواز‌ها در آستانه روز‌های پایینی سال سیر صعودی به خود گرفته است.

اکنون پرواز‌ها از مبدا تهران در برخی از مسیر‌ها به‌خصوص به مقصد شهر‌های جنوبی تا ۲۰۰ هزار تومان بالاتر از نرخ‌نامه انجمن شرکت‌های هواپیمایی به فروش می‌رود.

چارتر کنندگان عامل اصلی گرانی بلیت هواپیما هستند

امروز (چهارشنبه) انجمن شرکت‌های هواپیمایی مجددا در هشدار به همه ایرلاین‌ها نسبت به خلاف قانون بودن گران‌فروشی بلیت هواپیما تذکر داد، و چارترکنندگان عامل اصلی گرانی بلیت هواپیما هستند.

یک کارشناس صنعت هواپیمایی نیز امروز درباره نقش دلالان و عمده خریداران بلیت هواپیما در گرانی نرخ‌ها گفت: مشکلی که در بازار میوه و برنج و سایر اقلام‌خوراکی است امروز در نظام توزیع فروش بلیت هواپیما هم وجود دارد.

وی بیان‌داشت: بلیت‌ها در اختیار چارتر کنندگان و دلالان فروش است.

چارتر کنندگان بلیت‌ها را چند ماه قبل از عید خریداری کرده و در آستانه نوروز با نرخ‌های بالاتر به فروش می‌رسانند.

۷۰ درصد بازار فروش بلیت هواپیما دست چارترکنندگان است

خرید عمده بلیت هواپیما از شرکت‌های هواپیمایی توسط چارتر کنندگان و دلالان باعث آن شده است که به اذعان برخی مسوولان صنعت هواپیمایی تا ۶۰ درصد بازار فروش بلیت هواپیما دست چارترکننده باشد.

یک منبع آگاه در صنعت هوایی نیز معتقد است که اکنون ۷۰ درصد بازار پرواز‌های داخلی به دست چارترکنندگان است و همین عامل باعث شده است تا بلیت‌ها با نرخی که دلالان بزرگ می‌خواهند به فروش برود.

چرا ایرلاین‌ها بلیت‌های خود را به چارترکنندگان می‌فروشند؟

مدیر یکی از ایرلاین‌ها امروز درباره اینکه چرا شرکت‌های هواپیمایی بلیت‌های خود را پیش پیش به چارترکنندگان یا خریداران عمده بلیت هواپیما می‌فروشند، گفت: از آنجایی که ایرلاین‌ها همه زیان‌ده بوده و سرمایه در گردش ندارند، مجبور به فروش بلیت‌های خود قبل از انجام پرواز‌ها هستند.

وی ادامه‌داد: در این صورت با داشتن نقدینگی می‌توانیم موتور و قطعات هواپیما خریداری کرده و نقدینگی خود را تامین کنیم.

برای همین به صورت یکجا پرواز خود را به چارتر کننده می‌فروشیم و مبلغ ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان را دریافت می‌کنیم تا بتوانیم به موقع موتور هواپیما خریده یا مخارج شرکت را پرداخت کنیم.

این فعال در صنعت هوایی افزود: این سیکل بسته مشکل تامین نقدینگی در شرکت‌ها باعث شده تا بازار به دست چارتر کننده‌ها بیفتند و عمده‌خری بلیت هواپیما توسط آژانس‌های بزرگ و توزیع آن در بین سایر آژانش‌های هواپیمایی انجام شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پرسون، تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰، کدخبر:۳۸۵۷۸۰، purson.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
0
1
نهاد نظارتی نیست که جلوی این تخلفات رو بگیره؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
0
0
نهنگ چیه ، بگوگودزیلا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین