پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۶۹۶
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
منتقدین بر تماس تلفنی رئیسی با پوتین در جریان جنگ روسیه-اوکراین انتقاد وارد نموده و این تماس را از چند منظر ، بی موقع بودن ( غیر راهبردی بودن) ، بیان محتواهای غیر مرتبط ( صحبت در خصوص مذاکرات هسته ای) ، جهت دار بودن( مقابله بدون مقدمه با گسترش ناتو) زیر سوال برده اند. از طرف دیگر، برخی از تحلیلگران این تماس را نوعی راهبرد هشدار به غرب در جریان مذاکرات وین تلقی نموده و ضمن پذیرش نقد وارد بر شیوه برقراری تماس و نوع محتوا، بر راهبردی بودن آن تاکید داشته اند.
شعار سال: رؤسای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در تماسی تلفنی درباره تحولات بین‌المللی و مذاکرات هسته‌ای گفتگو کردند.

در این گفتگو، سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه گسترش ناتو به سمت شرق، تنش‌زا است، تاکید کرد: گسترش ناتو تهدیدی جدی علیه ثبات و امنیت کشور‌های مستقل در مناطق مختلف است.

رئیس‌جمهور ابراز امیدواری کرد که آنچه اتفاق می‌افتد، به نفع ملت‌ها و منطقه تمام شود.

رئیسی همچنین با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال توافقی پایدار است، نه متزلزل. ارائه تضمین معتبر، پایان بخشیدن به ادعا‌های سیاسی و لغو واقعی تحریم‌ها از ضرورت‌های دست یافتن به توافق پایدار هستند.

رئیس‌جمهور روسیه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، وضعیت کنونی را «پاسخ مشروع به چندین دهه نقض معاهدات امنیتی و تلاش‌های غرب برای آسیب رساندن به امنیت روسیه» دانست.

ولادیمیر پوتین همچنین با اشاره به همکاری‌های فعال ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بر تداوم رایزنی‌های دو طرف در رابطه با مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار:۵ اسفند ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۳۲۴۸۶۲، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین