پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۷۴۷
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰
پوتین از بشار اسد بدلیل موضع گیری‌های دمشق در برابر مسئله اوکراین تشکر کرد. ورای چند و، چون سیاسی و سیاستی این کار، سوال اینجاست که آیا پوتین از رئیسی هم تشکر می‌کند؟ لازم به توضیح است که تماس تلفنی برقرار شده بین رئیس جمهور کشورمان با پوتین، با مخالفت‌ها و موافقت‌هایی چند همراه بوده است.

شعار سال:منابع خبری از گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهور روسیه و سوریه درباره جنگ در اوکراین خبر دادند.
 
 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در تماسی تلفنی با بشار اسد، همتای سوری خود درباره تحولات اوکراین گفت‌وگو کرد.
 
بشار اسد در جریان این تماس تلفنی بر حمایت قاطعانه خود از عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین در حمایت از دونباس تاکید کرد.
 
در بیانیه کرملین آمده است که پوتین و بشار اسد همچنین سیاست بی‌ثبات کننده آمریکا و و ناتو که به خطرناک شدن وضعیت خاورمیانه منجر شده است را مورد بررسی قرار دادند.
 
پوتین نیز از بشار اسد به دلیل "اتخاذ موضع اصولی" در قبال مسئله اوکراین تشکر و قدردانی کرد.
 
رئیس جمهوری روسیه همچنین همتای سوری خود را در جریان آخرین تحولات در زمینه تنش میان مسکو و کی‌یف قرار داد.
 
ریاست جمهوری سوریه پیشتر حمایت خود را از تصمیم پوتین در قبال اوکراین و جمهوری‌های "لوهانسک" و "دونتسک" اعلام کرده بود.
 
بشار اسد تأکید کرد که آنچه امروز در حال وقوع است؛ تصحیح تاریخ و احیای تعادل در جهان بوده که پس از انحلال اتحاد جماهیر شوروی از دست‌رفته است.
 
وی ادامه داد: هیستری غربی‌ها به‌منظور حفظ تاریخ در مکان نادرست و به نفع هرج‌ومرجی است که فقط قانون‌شکنان به دنبال آن هستند.
 
رئیس‌جمهوری سوریه افزود: روسیه امروز نه‌تنها از خود دفاع می‌کند بلکه از جهان و اصول عدالت و انسانیت نیز دفاع می‌کند.
 
بشار اسد در ادامه گفت: کشورهای غربی مسئولیت هرج‌ومرج و و قتل و کشتار ناشی از سیاست‌های خود را بر عهده دارند و این کشورها باهدف تسلط بر ملت‌ها از شیوه‌های کثیف برای حمایت از تروریست‌ها در سوریه و نازی‌ها در اوکراین و در مناطق مختلف جهان استفاده می‌کنند.
 
وی تأکید کرد: سوریه به دلیل اعتقاد به صحت مواضع روسیه در کنار مسکو می‌ایستد و مقابله با گسترش ناتو حق روسیه است؛ چراکه ناتو به تهدیدی برای جهان و به ابزاری برای تحقق سیاست‌های غیرمسئولانه کشورهای غربی برای ضربه زدن به ثبات در جهان تبدیل‌شده است.
 
بشار اسد در ادامه تصریح کرد: دشمنی که ارتش سوریه و روسیه با آن مواجه هستند یکی بوده و این دشمن افراط‌ گرایان در سوریه و نازیسم‌ها در اوکراین است.
 
وی همچنین خاطرنشان کرد: روسیه درسی به جهان خواهد داد مبنی بر اینکه یک کشور ابرقدرت فقط با اتکا به نیروی نظامی خود ابرقدرت نمی‌شود و بلکه لازمه آن احترام به قانون، اخلاق و اصول انسانی است.
 
در مقابل پوتین نیز تأکید کرد که عملیات ویژه نظامی در دونباس باهدف بازگرداندن ثبات و پایان دادن به رنج‌های هشت‌ساله مردم این منطقه صورت می‌گیرد.
 
رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که کشورش در سال‌های گذشته به مذاکرات و دیپلماسی پایبند بود و تصمیمی برای توسل به زور نگرفت تا اینکه مقامات اوکراین مورد حمایت اربابان غربی‌شان عدم تعهد خود به توافق‌نامه‌های تصویب‌شده توسط پارلمان‌های دو کشور را اعلام کرده و جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک درخواست حمایت نظامی کردند.
 
ولادیمیر پوتین  در ادامه تأکید کرد: سربازان روسیه شجاعانه مبارزه می‌کنند و به تمام اهداف تعیین‌شده محوله به آنان دست خواهند یافت.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 6 اسفند 1400، کدخبر: 00061900990، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین