پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۷۰۷
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
کارگر نیا گفت: با توجه به‌عدم قانع شدن اعضای شورا از پاسخ‌های شهردار رشت، با هشت امضای موافق طرح استیضاح شهردار رشت اعلام وصول شد و شهردار رشت باید در جلسه فوق العاده روز یکشنبه هفته آینده شورا به منظور پاسخگویی در صحن شورا حضور پیدا کند.
شعار سال: رئیس شورای اسلامی شهر رشت در بیست و هشتمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با اشاره به اینکه به پاس گرامیداشت دوم اسفند مصادف با روز جهانی زبان مادری نطق پیش از دستور امروز شورا به زبان شیرین گیلکی انجام می‌شود اظهار کرد: پنجم اسفند روز بزرگداشت خواجه نصیر الدین طوسی و به نام روز مهندس نامگذاری شده است.

نقش جامعه مهندسین بسیار حائز اهمیت است

محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه بدون شک در دنیای امروزی، نقش مهندسین در ارتقای سطح زندگی بشر بسیار حائز اهمیت است افزود: در حوزه ساخت و ساز نیز نقش جامعه مهندسین بسیار حساس و حائز اهمیت است و یک مهندس متعهد، خلاق و توانمند می‌تواند با دقت، صبر، حوصله و توجه به مباحث اصولی از احداث بنا‌هایی که بدون توجه به اصول ایمنی و غیر مهندسی ساخته می‌شوند و یقینا بیشترین آسیب این اقدام نیز متوجه اقشار ضعیف جامعه است، جلوگیری کند.

وی با تاکید به اینکه یقین می‌دانیم جامعه پرتلاش و متعهد مهندسین رشت با توجه به تعهدات انسانی و اخلاقی در پیشبرد اهداف جوامع بشری تاثیر بسزایی دارند بیان کرد: این قشر برای تحقق شهری آرمانی در رشت تلاش می‌کنند و امیدواریم با اهدافی که در حوزه ساخت و ساز مورد توجه است، به سمت و سویی حرکت کنیم تا در آینده‌ای نه چندان دور شاهد انجام کوچکترین تخلفاتی در حوزه ساخت و ساز نباشیم و امنیت، آسایش و رفاه واقعی را در جای جای شهر زیبای رشت نظاره‌گر باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با گرامیداشت هفتم اسفند سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع تصریح کرد: توجه و توسعه عدالت در جوامع امروزی یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم در تمامی بخش‌ها است که نقض آن هیچ گاه مورد پذیرش اندیشه‌های بیدار و عدالت طلبان نیست.

کارگرنیا با بیان اینکه تا زمانی که وجدان‌های بیدار در راه احقاق حق و عدالت تلاش می‌کنند، امید به تحقق شرایطی بهتری برای همگان قابل تصور و تحقق است افزود: بدون شک نقش وکلا در تحقق عدالت و ستاندن حق مظلوم از ظالم غیر قابل انکار است.

نامگذاری خیابانی به نام اولین شهیده مدافع سلامت کشور در رشت

وی به نامگذاری خیابانی به نام اولین شهیده مدافع سلامت کشور بیان کرد: در آستانه دومین سالروز شهادت نرجس خانعلی زاده اولین شهیده مدافع سلامت کشور، خیابانی از مسیر چهار راه قدس به چهار راه توتونکاران به نام وی مزین شد.

بی‌نظمی در شهرداری رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد از برخی بی‌نظمی‌ها در شهردای رشت گفت: بابت احداث سرویس بهداشتی در محدوده پیاده راه فرهنگی رشت تا کنون چندین لایحه از سوی شهرداری به شورا ارسال شد که هر بار یک مکان جدید پیشنهاد داده شد که نشان دهنده‌عدم دقت نظر و توجه شهرداری است و برای این موضوع باید با بررسی تمام جوانب هر چه سریعتر اقدام شود.

حمایت از توسعه ورزش و ورزشکاران

کارگرنیا با اشاره به ارسال لوایح با موضوع حمایت از ورزشکاران افزود: شهرداری وقتی لایحه‌ای به شورا ارسال می‌کند باید از پیش نسبت به منابع تامین اعتبار آن نیز توجه داشته باشد و نباید فضا به سمتی برود که ورزشکاران از مساعدت شورا و شهرداری نا امید شوند و حمایت از توسعه ورزش و ورزشکاران مورد توجه و تاکید شورا است.

وی به امضای طرح استیضاح از شهردار رشت اشاره کرد و گفت: طی نامه‌ای طرح استیضاح شهردار رشت با هشت امضای عضو شورا اعلام وصول شد و اعضای شورا باتوجه به‌عدم قانع شدن اعضای شورا نسبت به یازده سوال مطرح شده در جلسه طرح سوال خواهان برگزاری جلسه استیضاح وی شدند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به پاسخ‌های شهردار رشت پیرامون یازده سوال اعضای شورا افزود: اخیرا تیمی سه نفره از سوی شورا به منظور بررسی وضعیت پل‌های عابر پیاده به صورت میدانی در سطح رشت حضور پیدا کردند که از مجموع پل‌های عابر پیاده مکانیزه در سطح رشت فقط پنج پل شرایط استفاده را دارا بود و مابقی آن‌ها به دلایلی از جمله خرابی بالابر، وضعیت نامطلوب آسانسور‌ها به لحاظ عدم نظافت و وجود افراد معتاد و ولگرد در اتاقک‌های بالابر پل و ... قابل استفاده نیست.

کارگر نیا به یکی دیگر از پاسخ‌های شهردار رشت در جلسه طرح سوال اشاره کرد و گفت: شهردار رشت مدعی شده بود که برای تبدیل وضعیت پرسنل ایثارگر شهرداری رشت پرونده ۱۹۶ نفر به استانداری گیلان ارسال شده است که طبق اعلام واصله از استانداری گیلان ۱۳۷ اسم از این بابت به آن دستگاه ارسال شده که بسیاری از آن‌ها فاقد پرونده و غیر قابل بررسی است.

وی با اشاره به دیگر پاسخ‌های شهردار رشت در جلسه طرح سوال بیان کرد: با توجه به‌عدم قانع شدن اعضای شورا از پاسخ‌های شهردار رشت، با هشت امضای موافق طرح استیضاح شهردار رشت اعلام وصول شد و شهردار رشت باید در جلسه فوق العاده روز یکشنبه هفته آینده شورا به منظور پاسخگویی در صحن شورا حضور پیدا کند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از حکایت گیلان، تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰، کدخبر: ۸۴۷۳، hekayatgilan.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین