پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۰۲۵
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
حضور هیأت روسیه به ریاست وزیر امور خارجه این کشور در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو به‌دلیل بسته بودن حریم هوایی اروپا بر روی هواپیما‌های روسی لغو شد.
شعار سال: در پی بسته شدن حریم هوایی کشور‌های اروپایی بر روی پرواز‌های شرکت‌های روسی، هیأتی به ریاست «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، سفر به شهر ژنو را لغو کردند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از یک دیپلمات روس در ژنو، حضور لاوروف در نشست امروز سازمان ملل در ژنو درباره وضعیت بحران اوکراین، به‌خاطر ممانعت بی‌سابقه کشور‌های اروپایی از ورود هواپیما‌های روسی به حریم هوایی خود، لغو شده است.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، درخواست روسیه از دفتر دبیرکل سازمان ملل برای صدور مجوز پرواز هیأت دیپلماتیک روس به ژنو نتیجه‌ای در پی نداشته است.

این وزارتخانه توضیح داد: «درخواست به دبیرکل سازمان ملل بی نتیجه بود. رهبری این سازمان بین‌المللی، توانایی آن را نداشت که اطمینان حاصل کند که هیأت روسی به ریاست وزیر امور خارجه در جلسه کمیته خلع سلاح و شورای حقوق بشر این سازمان مشارکت داشته باشد. این جلسه‌ای است که از سوی شخص دبیرکل سازمان ملل تدارک دیده شده است».

در پی عملیات روسیه در اوکراین، شمار زیادی از کشور‌های اروپایی و همچنین کانادا از روز گذشته حریم هوایی خود را بر روی هواپیما‌های روسی بسته‌اند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز (دوشنبه) در واکنشی گفت: «مسکو، تحریم‌های غرب علیه صنعت هوانوردی روسیه به علت عملیات ویژه نظامی در اوکراین را تلافی خواهد کرد».

این مقام روس به خبرنگاران گفت: «اصل ما بر عمل متقابل خواهد بود و منافع ما در راس آن قرار خواهد گرفت».

روز گذشته سفارت آمریکا در مسکو با توجه به اینکه کشور‌های اروپایی پرواز هواپیما‌های روس بر فراز حریم هوایی خود را ممنوع کرده‌اند، از آمریکایی‌های حاضر در روسیه درخواست کرد هرچه سریع‌تر با آخرین پرواز‌های تجاری، این کشور را ترک کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین امروز اعلام کرد کارکنان غیرضروری سفارت آمریکا در مسکو می‌توانند روسیه را ترک کنند.

با ورود درگیری‌ها در اوکراین به پنجمین روز، مقامات کی‌یف و مسکو امروز در خاک بلاورس اولین جلسه مذاکرات خود را آغاز کرده‌اند.

بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، دفتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که موضوع کلیدی مذاکرات در خصوص اوکراین، دستیابی به آتش‌بس فوری و عقب‌نشینی نظامیان روسیه از قلمرو اوکراین است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰، کدخبر:، www.farsnews.ir، ۱۴۰۰۱۲۰۹۰۰۰۹۸۱
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین