پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۲۰۹
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴
ممکن است در حوزه دانشی سلول‌های بنیادی جزو پنج کشور پیشرو در دنیا باشیم، اما در حوزه فناوری، بعید می‌دانیم چنین رتبه‌ای را داشته باشیم. آقای وزیر لطفا شفاف سازی کنند.
شعار سال: دکتر بهرام عین الهی روز پنجشنبه در آیین افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شهدای سلامت شهرستان ملارد که با حضور استاندار تهران و دیگر مسئولان شهرستانی برگزار شد، افزود: ما قبل از انقلاب مجبور بودیم بیماران خود را برای درمان به خارج از کشور بفرستیم، چون نیروی متخصص در کشور نداشتیم، اما اکنون و پس از گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب روز به روز قوی‌تر شده ایم و اکثر درمان‌ها با بهره گیری از کادر درمان و تجهیزات داخل انجام می‌شود.

وی تعداد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را ۶۳ مورد عنوان کرد و یادآورشد: اکنون ۲۵۰ هزار دانشجو در این مراکز مشغول تحصیل هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه مقابله و درمان بیماران کرونایی نیز ابراز داشت: بیماری کرونا به ما نشان داد که قدرت‌های اصلی دنیا با وجود آن همه ادعای پیشرفت نتوانستند در زمینه کاهش تلفات خود کاری انجام دهند.

عین اللهی تصریح کرد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که از حمایت مردمی برخوردار هستیم و به برکت این اعتماد تاکنون ۱۴۲ میلیون دُز واکسن در کشور تزریق شده و از کمترین تلفات انسانی برخوردار بوده ایم.

استاندار تهران نیز در این مراسم گفت: متاسفانه تاخیر ۱۲ ساله در افتتاح بیمارستان شهدای دولت نشان دهنده ضعف در برنامه ریزی و تخصیص بهینه منابع از سوی مسئولان است.

محسن منصوری ضمن اشاره به این موضوع که برای تخصیص اعتبارات و منابع مالی پروژه‌ها باید با برنامه ریزی و نیازسنجی اقدام موثر صورت بگیرد، گفت: ما نباید در انجام کار‌ها قولی بدهیم که از عهده انجام آن برنیایم.

وی همچنین اولویت کاری خود را پیگیری و اتمام پروژه‌های موجود و نیمه کاره در استان تهران عنوان کرد و ادامه داد: ما به اندازه ۳۰ سال پروژه قدیمی و نیمه کاره در کشور داریم که اول باید این موارد را به اتمام برسانیم.

دکتر عبدالرضا پازوکی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در این آیین اظهار داشت: افتتاح بیمارستان شهدای سلامت در شهرستان ملارد تنها بخشی از نیاز‌های درمانی این منطقه را تامین می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: در کشور ما ۵۰ تا ۶۰ درصد هزینه‌های درمانی برعهده بیمار است که باید در این زمینه چاره اندیشی مناسبی صورت بگیرد.

پازوکی همچنین با اشاره به کمبود نیروی پرستار در کشور گفت: برای تامین نیرو‌های درمانی این بیمارستان به خصوص پرستار با تجربه دچار مشکل هستیم و در عین حال نمی‌توانیم با استخدام افراد کم تجربه جان افراد را به خطر بیندازیم.

در پایان این مراسم از خانواده‌های شهدای سلامت شهرستان ملارد تجلیل شد.

ساخت بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان شهدای سلامت شهرستان ملارد در سال ۱۳۹۱ مصوب و از سال ۱۳۹۴ توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز شد و از سال ۹۷ با کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی برای تکمیل پروژه در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت.

بیمارستان شهدای سلامت ملارد در زمینی به مساحت ۳۴ هزار متر مربع با ظرفیت ۱۶۰ تخت بیمارستانی و در زیربنای ۱۶ هزار و ۸۰۰ متر مربع با ۳۱۱ میلیارد تومان هزینه ساخته و تجهیز شده است.

این بیمارستان در چهار طبقه راه اندازی شده و شامل بخش‌های اورژانس، آزمایشگاه، فیزیوتراپی، رادیولوژی، آندوسکوپی، سی تی اسکن، دیالیز، درمانگاه، مراقبت‌های ویژه آی سی یو، سی سی یو و نوزادان، زایمان، بستری روان، بستری داخلی، بستری جراحی، بستری زنان و زایمان و بستری اطفال است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۶۶۹۵۳۹، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین