پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۲۵۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در صورت وقوع حادثه‌ای مانند زلزله در تهران امکان امدادرسانی زمینی وجود ندارد، گفت: لازم است در طرح امدادونجات یک بازنگری شده و ناوگان هوایی آن تقویت شود.
شعار سال: "محمد حسن نامی" در دومین نشست ستاد ویژه مدیریت بحران کلانشهر تهران که با حضور شهردار تهران، سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و اعضای ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران برگزار شد، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران یک کشور مقتدر در جهان است، همه چیز در گرو پول نیست و استقلال امر مهمی است که جمهوری اسلامی ایران دارای آن است.

وی با اشاره به موضوع جلسه گفت: شهر تهران به عنوان یک کلانشهر جهانی نیاز به مدیریت یکپارچه دارد. باید در آینده در همه ابعاد به سوی مدیریت یکپارچه شهری برویم و شهرداران بتوانند در تمام ابعاد شهر را مدیریت کنند.

وی به موضوع اخطار از طریق تلفن همراه اشاره کرد و ادامه داد: شاید ما نیاز داشته باشیم در یک خیابان، منطقه یا یک شهر اخطار بدهیم. اگر این روش را داشته باشیم و خیلی زود بتوانیم اخطار دهیم، این می‌تواند بسیار مهم و موثر باشد و حتی از هشدار‌های عمومی با بلندگو هم موثرتر است.

نامی افزود: لازم است یکی از کار‌هایی که ما در دستور کار می‌گذاریم همین موضوع باشد و بتوانیم به موقع هشدار دهیم. شاید در آینده اگر بتوان زلزله را هم زودتر پیش‌بینی کرد بتوان از این سامانه استفاده بهتری هم کرد.

وی اضافه کرد: حتی می‌توان این موضوع را به شکلی فراتر از پیامک برای تلفن‌های همراه نیز میسر کرد.

نامی به موضوع شبکه آب‌های سطحی شهر تهران نیز اشاره و ابراز امیدواری کرد که بتوان این موضوع را در حوزه آبخیزداری و آبخوان داری مورد توجه قرار داد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: می‌توان با ایجاد مخازن زیرسطحی و سد‌های زیرزمینی در این خصوص اقدام کرد. این موضوع در مورد فرونشست هم موثر است.

وی افزود: موضوع دیگر گسل‌های فعال و نیمه فعال است که ما باید محدوده این گسل‌ها را شناسایی کنیم و حریم آن‌ها مشخص شود و یک محدوده‌ای برای آن قرار دهیم.

نامی با اشاره به مانور هوایی شهر تهران کفت: اگر در تهران حادثه‌ای رخ دهد امکان کمک‌رسانی از طریق زمین وجود ندارد و فقط باید ناوگان هوایی را برای کمک رسانی از راه هوا تقویت کنیم. همچنین می‌توانیم در برخی مناطق از ناوگان موتوری استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: آیا استان‌های معین تهران در صورت بروز حادثه می‌توانند به شکل زمینی وارد عمل شوند؟ باید در طرح امدادونجات به خصوص از سوی هلال احمر بازنگری کنیم و ناوگان هوایی تقویت و بالگرد‌هایی برای امدادرسانی تهیه شود.



شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از ایسنا، تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: isna.ir/۱۴۰۰۱۲۲۴۱۹۶۴۶
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
0
0
امیدواریم که تا دیر نشده یه فکری بکنین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
0
0
ما دعا میکنیم که به این زودیها این اتفاق نیفته چون هیچ گونه کمک رسانی در کار نخواهد بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین