پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۷۶۰۸۲
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴
بعد از صحبت‌های یک نماینده مجلس در خصوص بنزین لیتری یک دلار و انتقادات شدید ما نسبت به شورای نگهبان در روند تائید صلاحیت‌ها و کم توجهی به صلاحیت‌های علمی و فنی افراد، احسان سلطانی، در مقایسه‌ای جالب، اقدام به تطبیق درآمد شهروندان ایرانی با چند کشور دیگر نموده و بنزین یک دلاری را مشروط به درآمد ۳۱ میلیونی یک شهروند ایرانی، مجاز دانسته است. واقعا کشور تا به کی باید هزینه نادانی‌ها را بدهد؟

شعار سال: یک شهروند آمریکایی (در یک کشور توسعه یافته صاحب منابع نفتی) برای پر کردن باک بنزین (۶۰ لیتری) خود ۱.۵۵ درصدد حقوق ماهانه خود را می‌پردازد.

 برای این که یک شهروند ایرانی با ۱.۵۵ درصد حقوق ماهانه خود باک بنزین خود را (با بنزین ۳۰۰۰ تومان) پر کند، بایستی ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در ماه دریافت کند.

 به همین ترتیب برای پر کردن باک بنزین (معادل ۲ درصد حقوق یک عربستانی)، یک شهروند ایرانی بایستی ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در ماه دریافت کند.

 حال در نظر بگیرید قیمت بنزین یک دلار (۲۶۰۰۰ ت) شود، برای برقراری رابطه «قیمت به درآمد» برابر با یک آمریکایی حقوق ۱۰۰، عربستانی حقوق ۷۵، انگلیسی حقوق ۳۴ و فرانسوی حقوق ۳۱ میلیون تومان در ایران باید باشد.

 البته بر اساس فتوای مهندسین اقتصادخوانده مستقر در یک دانشگاه صنعتی با پرداخت ماهانه حدود یک میلیون تومان به هر خانوار می‌توان عدالت و مصرف درست را برقرار کرد!

 مالیات تورمی برای غارت مردم یعنی این که به مردم با ریال (کم ارزش گذاری شده) حقوق پرداخت شود و قیمت همه چیز با آن‌ها با دلارحساب شود.

احسان سلطانی
حکایت قیمت ریالی- دلاری بنزین در ایران و حماقت‌هایی که تمامی ندارد
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی اعتمادآنلاین
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین