پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
مدیر کارخانه شیر ایلام زاگرس گفت: ظرفیت اسمی شرکت در حدود 80 تن در روز و تولید واقعی ما 63 تن انواع فراورده‌های لبنی است که غالب محصولات ما را شیر یک لیتری تترا پک تشکیل می‌دهد.

شعار سال: «محمدرضا احمدی» با بیان اینکه غالب سرمایه‌گذاران کارخانه شیر «ایلام زاگرس» غیربومی هستند، اظهار کرد: کار احداث کارخانه در سال 74 آغاز شد و در سال 77 به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: سرمایه‌ی اولیه‌ی شرکت 1 میلیارد و 800 میلیون تومان بود که در سال 92 با دو برابر شدن سرمایه، این رقم به 3 میلیارد و 600 میلیون تومان افزایش پیدا کرد و در حال حاضر ارزش اسمی شرکت در حدود 10 میلیارد تومان است.

احمدی با بیان اینکه ظرفیت اسمی شرکت در حدود 80 تن در روز و تولید واقعی ما 63 تن انواع فراورده‌های لبنی است که غالب محصولات ما را شیر یک لیتری تترا پک تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: 23 مجوز پروانه تولید انواع شیر (کم‌چرب، پرچرب، شیرکاکائو) و انواع ماست (ماست خامه‌ای، ماست موسیر، 2 کیلو نیم، دبه‌ای)، نوشیدنی کفیر، انواع خامه و همچنین تولید نکتار پرتقال پاستوریزه را داریم و اخیراً نیز مجوز تولید روغن حیوانی را دریافت کرده‌ایم.

وی با اشاره به مجوزهای لازم از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور گفت: در سال 93 از طرف سازمان غذا و دارو و در سال 94 از سوی استاندارد به‌عنوان شرکت برتر معرفی شدیم.

احمدی گفت: ماده اولیه شیر خام است و چون با قابلیت ماندگاری 6 ماهه تولید می‌شود حتماً باید در بهترین شرایط و با کمترین میزان بار میکروبی، دارای ماده‌ی خشک و چربی همچنین ظرفیت تولید بالا و همچنین بالا تأمین شود و ازآنجاکه در استان تنها یک گاوداری صنعتی بالای 300 رأس داریم 90 درصد ماده‌ی اولیه از اصفهان و تنها 10 درصد در ایلام تأمین می‌کنیم.

نایب‌رییس شرکت خدمات شهرک صنعتی ایلام با بیان اینکه شرکت شیر ایلام زمینه اشتغال مستقیم 36 نفر و غیرمستقیم برای 50 نفر را فراهم کرده است، تأکید کرد: در حال حاضر برای شرکت‌های معتبری چون پاک و مانیزان تولید می‌کنیم و غالب محصول تولید نیز به استان‌های تهران، اراک، اصفهان و استان‌های شمالی صادر می‌شود.

احمدی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت خوبی که در مرز مهران برای صادرات وجود دارد درصدد صادرات از مهران نیز هستیم ولی باید زیرساخت‌های لازم در این مرز فراهم شود زیرا در صورت فراهم شدن زمینه‌های صادرات محصولات لبنی می‌توانیم محصولات را در زمانی کوتاه یعنی در حدود 4 یا 5 ساعت به دست توزیع‌کنندگان برسانیم.

مدیر شرکت شیر ایلام زاگرس با اشاره به اینکه دستگاه‌های ما قابلیت دریافت 150 تن شیر را دارند، گفت: 4 دستگاه پر کن کار پرکردن و بسته‌بندی شیر، ماست و دوغ را انجام می‌دهند و پر کن اصلی شیر تترا پک 5 تا 6 هزار لیتر را در یک شیفت کاری بسته‌بندی می‌کند.

احمدی با قدردانی از حمایت‌های استاندار ایلام گفت: با توجه به سیاست‌های حمایتی استاندار ایلام در خصوص سرمایه‌گذاران و صنایع تولیدی زمینه‌ی تأمین شیر مدارس توسط شرکت شیر ایلام فراهم شد.

وی گفت: تاکنون برای تأمین سرمایه در گردش حتی یک ریال از استان دریافت نکرده‌ایم و درحالی‌که در ماه برای تأمین 64 نوع ماده‌ی اولیه به حدود 1 میلیارد و 200 میلیون سرمایه در گردش نیاز داریم.

نایب‌رییس شرکت خدمات شهرک صنعتی ایلام با توصیه به دامداران استان گفت: شستشوی دست هنگام انجام دوش اولیه و شستشوی ظروف با آب گرم و نگهداری شیر در سردخانه می‌تواند 90 درصد بار میکروبی شیر را کاهش دهد.

احمدی تأکید کرد: اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها فشار سنگین و زیان‌های جبران‌ناپذیری را متوجه اغلب صنایع و ازجمله لبنیات کرد. به‌عنوان نمونه افزایش قیمت گازوئیل از 15 به 350 تومان فشار غیرقابل‌تحملی را متوجه سرمایه‌گذاران در صنایع لبنی کرد.

احمدی با اشاره به وجود قابلیت‌های فراوان استان برای توسعه‌ی صنایع لبنی گفت: در این زمینه باید مشوق‌های کافی برای سرمایه‌گذاران لحاظ شود و از صنعتی که می‌توان گفت به سمبل صنعت استان تبدیل‌شده است با معافیت‌های مالیاتی حمایت کرد.

مدیر شرکت شیر ایلام ادامه داد: ایجاد دامداری‌های صنعتی و حمایت از زیر بخش‌های کشاورزی به‌عنوان تأمین‌کنندگان مواد اولیه صنعت لبنیات استان نیز می‌تواند در کاهش هزینه‌های تولید مؤثر باشد و نیاز است پرداخت یارانه‌ی بخش تولید در اولویت قرار گیرد.

«بهروز جابری» - نماینده‌ی سرمایه‌گذار نیز در این گفت‌وگو اظهار کرد: زیرساخت تولید لبنیات در استان ازجمله ایجاد دامپروری های صنعتی، سیستم حمل‌ونقل، تأمین علوفه‌ی دامداری‌ها و کیفیت شیر یک ضرورت است.

جابری با بیان اینکه حمایت از صنعت شیر و لبنیات کمک به سیستم سلامت کشور است، اظهار کرد: دستگاه‌های فرهنگی مثل صداوسیما و آموزش‌وپرورش باید در خصوص ضرورت افزایش مصرف شیر در بین مردم کار کنند زیرا در حال حاضر سرانه‌ی مصرف شیر در کشور پایین است و طبیعی است که افزایش مصرف شیر خودبه‌خود باعث کاهش هزینه‌های درمان خواهد شد.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری ايسنا، تاریخ انتشار: 30 آبان 1394، کد مطلب: 948-10591-5:www. isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
0
0
این ظرفیت تولیدی برای استان ایلام بسیار پایین می باشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین