پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۹۳
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
میدان بار مرکزی شهر کرمانشاه و غرفه‌های آن همچنان در انتظار و چشم به‌ راه تحقق وعده 30 ساله ساماندهی و انتقال آن به خارج از شهر است که مسئولان تاکنون تنها به وعده دادن آن اکتفا کرده و شهروندان به این وعده‌ها دلخوش هستند.

شعار سال:


زمزمه‌های آشنایی به گوش می‌رسد؛ ساماندهی میدان میوه و تره‌بار کرمانشاه، این خبری است که در ماه‌های اخیر در بین مسئولان به‌صورت جدی مطرح می‌شود.

میدان باری که 30 سال است وعده ساماندهی‌اش را می‌شنویم و هیچگاه به عمل نرسیده است. سیستم فرسوده و قدیمی میدان مرکزی بار کرمانشاه سالیان سال است گوشزد می‌شود، اما مسئولان تنها به وعده ساماندهی آن اکتفا می‌کنند و شهروندان به این وعده‌ها دلخوش.

مکانی که تقریبا در دل شهر قرار گرفته و علاوه بر بار ترافیکی که ایجاد می‌کند، فاقد امکانات رفاهی و بهداشتی مناسب حداقل برای کسبه و غرفه‌داران این مرکز است؛ امروز با حرکت کرمانشاه به سمت کلان‌شهر شدن این مرکز دیگر پاسخگوی نیازها نیست.

*واگذاری اعتبار لازم برای جابه‌جایی میدان مرکزی بار

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه در کرمانشاه اظهار کرد: مصوبات و اعتبارات لازم از سوی استانداری کرمانشاه برای جابه‌جایی میدان بار شهر کرمانشاه به متولیان امر که شهرداری و سازمان همیاری شهرداری‌هاست واگذار شده است.

مجتبی نیک‌کردار با بیان اینکه اراضی مورد نیاز برای مکان‌یابی میدان بار شهر کرمانشاه در منطقه تولطیف نزدیکی بخش ماهیدشت در نظر گرفته شده است، افزود: مطالعات اجرایی این کار صورت گرفته و شهرداری و سازمان همیاری‌های شهرداری‌ برای احداث مکان جدید همکاری لازم را دارند.

وی تصریح کرد: در صورت تایید طرح جابه‌جایی میدان بار شهر کرمانشاه توسط شورای اسلامی شهر، سازمان همیاری شهرداری‌ها با کمک شهرداری عملیات اجرایی ساخت مکان جدید را آغاز خواهد کرد.

به گفته این مسئول، 70 درصد کار احداث مکان جدید میدان بار شهر کرمانشاه توسط سازمان همیاری‌های شهرداری صورت می‌گیرد و مابقی نیز بر عهده شهرداری است.

*میدان جدید بار کرمانشاه جانمایی شده است

یک عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه بیان داشت: کار انتقال میدان بار شهر کرمانشاه از سال‌های گذشته از سوی استانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر مصوب شده و قطعا انجام خواهد شد.

جواد جعفری با اشاره به اینکه شهرداری کرمانشاه زمینی را به مساحت 70 هکتار در منطقه تولطیف واقع در بخش ماهیدشت برای انتقال میدان بار در نظر گرفته، ادامه داد: زیرساخت لازم برای مکان‌یابی جدید مهیاست و مشکل آب این منطقه تاکنون موجب شده جابه‌جایی صورت نگیرد.

به گفته این مسئول، این مکان حداقل نیازمند تامین آب مورد نیاز است که چنانچه مشکل اساسی تامین آب این مکان برطرف شود سایر مسائل مربوط به آن قابل حل خواهد بود.

وی یادآور شد: کارشناسان آب‌منطقه‌ای کرمانشاه چندین مرتبه برای ارزیابی مشکل آب این مکان با اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه از مکان مورد نظر بازدید به‌عمل آورده، اما تاکنون مشکل آن برطرف نشده و مقرر است آب این مکان از بخش صنعتی ماهیدشت به‌وسیله چندین شبکه انتقال به‌عنوان آخرین راه‌حل تامین شود.

*تعهد اعتبار 300 میلیارد تومانی همیاری‌ شهرداری‌ها برای انتقال

مدیر سرمایه‌گذاری مشارکت‌های شهرداری کرمانشاه در این خصوص به خبرنگار فارس در کرمانشاه گفت: شهرداری کرمانشاه برای اجرای طرح جابه‌جایی میدان بار این شهر سازمان همیاری‌های شهرداری‌ را به‌عنوان شریک سرمایه‌گذاری انتخاب کرد.

بهرام اسماعیلی ادامه داد: قراردادی بین شهرداری و سازمان همیاری‌های‌ شهرداری‌ منعقد و پیش‌نویس قرارداد نیز تهیه شده و قرار است سازمان همیاری‌های شهرداری با اعتبار 300 میلیارد تومان احداث مکان جدید میدان بار را بر عهده بگیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پرونده اجرایی این طرح برای تایید به شورای اسلامی شهر کرمانشاه ارجاع داده شده، گفت: طبق تفاهم‌نامه اولیه این طرح به‌ تصویب رسیده و در حال انتخاب مشاور برای احداث است.

این مسئول خاطرنشان کرد: گزینه مورد نظر برای ساخت مکان جدید میدان بار شهر کرمانشاه در حال حاضر اراضی بخش تولطیف واقع در پشت پلیس‌راه اسلام‌آباد غرب کنار تقاطع بزرگراه جنوبی کرمانشاه است.

به گفته مدیر سرمایه‌گذاری مشارکت‌های شهرداری کرمانشاه، مالکیت زمین مورد نظر برای ساخت میدان بار شهر کرمانشاه به‌نام شهرداری کرمانشاه است که پس از تصویب توسط شورای شهر برای ساخت به سازمان همیاری‌های شهرداری ارجاع داده می‌شود.

اسماعیلی بیان داشت: مجمع امور صنفی نیز برای تامین ساز و کارهای لازم بر اساس آئین‌نامه ابلاغی اعتباری ایران باید در کنار شهرداری که متولی اصلی جا به جایی این مکان است قرار بگیرد و راه دسترسی به مکان جدید و ایجاد زیرگذر را در دستور کار خود قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه سهم آورده شهرداری در طرح جا به جایی میدان بار شهر کرمانشاه 150 میلیارد تومان است، افزود: سازمان همیاری‌های شهرداری نیز به همین میزان در احداث این مکان سهم دارد.

این مسئول ادامه داد: به غرفه‌داران میدان بار شهر کرمانشاه در مکان جدید دو برابر مساحت غرفه‌های خود جایگاه تعلق می‌گیرد و این اقدام توسط کارشناسان ارزیابی دقیق خواهد شد تا در این زمینه مشکلی برای غرفه‌داران به وجود نیاید.

*جانمایی صورت گرفته برای میدان بار غیرکارشناسی است

یک عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با اشاره به ورود کامیون‌های سنگین حمل میوه و تره‌بار به بخش مرکزی شهر کرمانشاه، گفت: کار جابه‌جایی میدان بار این شهر سالهاست که مطرح شده که باید برای اجرا وارد حوزه قانونی شود.

خسرو زرافشانی تصریح کرد: مکان‌یابی میدان بار شهر کرمانشاه بدون انجام برخی از مطالعات در بخش تولطیف بخش ماهیدشت در چند سال گذشته آغاز و هزینه‌هایی نیز صورت گرفت، اما به‌دلیل نبود آب متوقف شد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته با تشکیل جلساتی در استانداری و معاونت عمرانی مکان‌یابی میدان‌تره‌بار شهر کرمانشاه در بخش تولطیف از دستور کار خارج شد، افزود: در حال حاضر باز این مکان برای جا‌به‌جایی انتخاب شده است.

به گفته این مسئول، میدان تره‌بار باید در مکانی باشد که شریان‌های دسترسی به آن و مسافت طی شده برای حمل بار در آنجا متعادل باشد و درصددیم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک مکان ثابتی را برای میدان تره‌بار شهر کرمانشاه در نظر بگیریم.

بر اساس گزارش فارس، وضعیت نابه‌سامان میدان مرکزی میوه و تره‌بار شهر کرمانشاه و مطرح بودن این شهر به‌عنوان یک کلان‌شهر و مشکلات ترافیکی و معضلات آن می‌طلبد که مسئولان هرچه سریعتر وعده 30 ساله انتقال آن را محقق کنند.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 31 خرداد 94 ، کد مطلب: ۱۳۹۴۰۳۳۱۰۰۰۱۰۰ : www.farsnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین