پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۲۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹
زهرا میرحسینی معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک پاسارگاد در گفت‌وگویی که در اولین شماره پادنامه به عنوان نشریه داخلی سرزمین هوشمند پاد داشت بیان کرد: «بسیاری از شرکت‌های موفق جهانی، به تغییرات فضای رقابتی، تحول مدل‌های کسب‌وکاری و دگرگونی صنعت توجه نکردند و در نتیجه این سنت‌گرایی سهم بازار خود را از دست دادند. بانک پاسارگاد با نگاهی به سرگذشت این شرکت‌ها، دریافت که ورود به حوزه بانکداری دیجیتال ضروری است.»
شعار سال: در فضای رقابتی امروز که تکنولوژی به‌سرعت در حال تغییر و پیشرفت است، سازمان‌ها و شرکت‌ها بدون پیش‌بینی نوآوری و بدون تلاش برای به‌کارگیری آن، به موفقیت نمی‌رسند. توجه به فناوری و تغییرات مدل‌های کسب‌وکاری یک اصل حیاتی برای بقای کسب‌وکارهاست. این موضوع تاحدی مهم است که عدم توجه به آن توانست شرکت‌های بزرگ و قدرتمندی مانند نوکیا، زیراکس، هیتاچی، یاهو و کداک را زمین بزند.

زهرا میرحسینی معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک پاسارگاد در گفت‌وگویی که در اولین شماره پادنامه به عنوان نشریه داخلی سرزمین هوشمند پاد داشت بیان کرد: «بسیاری از شرکت‌های موفق جهانی، به تغییرات فضای رقابتی، تحول مدل‌های کسب‌وکاری و دگرگونی صنعت توجه نکردند و در نتیجه این سنت‌گرایی سهم بازار خود را از دست دادند. بانک پاسارگاد با نگاهی به سرگذشت این شرکت‌ها، دریافت که ورود به حوزه بانکداری دیجیتال ضروری است.»

میرحسینی با اشاره به لزوم تغییر نگرش صنعت بانکداری ادامه داد: «پیدایش شرکت‌های فعال فین‌تک و بیگ‌تک، در کنار ظهور فناوری‌های تحول‌آفرین، حیات بانکداری سنتی را به خطر انداخته است. این تهدید‌ها اهمیت به‌کارگیری بانکداری دیجیتال را دوچندان کرده، بانکداری دیجیتال با تمرکز بر تجربه دیجیتالی مشتری برای پاسخ به این تهدید‌ها ایجادشده است.»

به گفته میرحسینی، بانک پاسارگاد با شناسایی تهدید‌های تحول‌آفرین و دوراندیشی درباره نیاز‌های نسل جدید، رویکرد خود را از بانکداری الکترونیکی به بانکداری دیجیتالی تغییر داد تا با ایجاد اکوسیستم هوشمند دیجیتالی مالی و غیرمالی، پاسخگوی انتظارات مشتریان خود باشد.

میرحسینی بابیان اینکه مفهوم بانکداری دیجیتال فراتر از ارائه سرویس بر بستر فناوری است، توضیح داد: «برخلاف تصور‌های عمومی، معنای بانکداری دیجیتال فقط به ارائه خدمت بر بستر‌های الکترونیک خلاصه نمی‌شود.»

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک پاسارگاد توضیح داد: «بانکداری دیجیتال مدل‌های کسب‌وکار بانکداری را تغییر می‌دهد. در این روش از بانکداری، بانک بر مبنای تجربه مشتریان و شخصی‌سازی خدمات با تحلیل داده اداره می‌شود.» به گفته او، بانکداری دیجیتال نگرش راهکار محور را جایگزین نگرش خدمت محور می‌کند.

نظام بانکی نیازمند بازآفرینی شعب است

میرحسینی در خصوص رویکرد دیجیتالی بانک پاسارگاد توضیح داد: «رویکرد دیجیتالی بانک پاسارگاد تلفیقی از خدمات بهبودیافته موجود و خدمات کاملاً جدید دیجیتالی است؛ ارائه سامانه‌های تحلیلی و مشتری محور و بهینه‌سازی سامانه پردازش تراکنش کارتی نمونه‌ای از خدمات ارتقا پیداکرده بانک پاسارگاد است.»

او ادامه داد: «محصول ترابانک پاسارگاد یا همان ویپاد که نوعی نئوبانک است، حساب دیجیتال، کیف پول و بازارگاه خدمات پادیوم در حوزه مالی و بانکی و راهکار‌های پشتیبانی مالی-بانکی از محصولات مرتبط با سبک زندگی، محصولات گردشگری، بازی و سرگرمی از خدمات کاملاً دیجیتالی بانک پاسارگاد هستند.»

او درباره تأثیر بانکداری دیجیتال بر شعب بانک بیان کرد: «حرکت به سمت بانکداری دیجیتالی، روش‌ها و فرایند‌های بانکی و مدل کسب‌وکاری بانک را تحت تأثیر قرار داده و نقش بازآفرینی شعب را در عصر دیجیتال پررنگ‌تر می‌کند. بازآفرینی شعب یعنی، شعبه‌ها از محلی که فقط خدمات بانکی ارائه می‌دهند، به مکانی برای ایجاد ارزش برای بهبود زندگی دیجیتالی مشتریان تبدیل شوند.»

میرحسینی بابیان اینکه رگولاتوری اصلی‌ترین چالش بانکداری دیجیتال در ایران است، ادامه داد: «تنظیم‌گری و رگولاتوری حوزه‌های نوین، نبود قوانین حقوقی و قضایی روزآمد، تعیین تکلیف مواجهه با رمزارزها، نحوه تعامل با فین‌تک و بازیگران جدید عرصه بانکداری، مشکلات مربوط به فرههنگ‌سازی، تغییر نگرش و بینش مدیران تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز و مدیران ارشد صنعت بانکداری، ازجمله چالش‌هایی است که سرعت نفوذ تحول دیجیتال در نظام بانکی کشور را کند می‌کند.»

او بابیان اینکه آینده بانکداری دیجیتال روشن است تصویر سال‌های آتی صنعت بانکداری را ترسیم کرد: «صنعت بانکداری در ۱۰ سال آینده هیچ شبهاتی به‌نظام بانکداری کنونی نخواهد داشت. صنعت بانکداری با هوش مصنوعی، تحلیل داده‌های کلان، ربات‌های هوشمند و سایر ابزار‌های نوین عجین خواهد شد. البته ممکن است در مواردی برخی فرایند‌ها تکرار شوند، اما قالب و شیوه تکرار آن‌ها تغییر خواهد کرد.»

به گفته او، بانک پاسارگاد در همین راستا با رویکرد دیجیتالی کردن فرایند‌های بانکی و تمرکز بر پلتفرمی کردن مدل کسب‌وکار بانکداری خرد و حرکت به سمت بانکداری مبتنی بر سبک زندگی اقدام به طراحی سامانه‌های پی‌پاد و ویپاد کرده است و با خلق سرزمین هوشمند پاد، در مسیر بانکداری آینده قدم گذاشته است.

میرحسینی در پایان با اشاره به سرزمین هوشمند پاد گفت: «سرزمین هوشمند پاد که یک اکوسیستم دیجیتال پلتفرمی است یکی از مهم‌ترین طرح‌های بانک پاسارگاد برای ارزش‌آفرینی مشتریان محسوب می‌شود. سرزمین هوشمند پاد نقش محوری و پررنگی در تغییر رویکرد بانک نسبت به آینده خواهد داشت. اخیرا شعبه فراگیر پاد هم افتتاح شده که بازوی عملیاتی شهر هوشمند و شاخه بانکداری دیجیتال بانک پاسارگاد است. رویکرد اصلی شعبه فراگیر پاد ارائه خدمات غیرحضوری و دیجیتالی است.»
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از رسانه راه پرداخت، تاریخ انتشار:۲۷ فروردین ۱۴۰۱، کدخبر:۲۶۵۹۰۷، ۲۶۵۹۰۷، way۲pay.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
0
0
صحبت هاش خیلی منطقی بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین