پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۵۲۵
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۳
رضا نصری، کارشناس حقوق بین الملل در رشته توییتى نوشت: موضع ایران‌در قبال اسرائیل مبتنی بر نفی اشغال‌گری، نفی آپارتاید، نفی سلاح کشتار جمعی، نفی تهاجم نظامی و نفی جنایت جنگی است. تمام این موارد هم ریشه در حقوق بین‌الملل و اصول اخلاقی دارد.
شعار سال: رضا نصری، کارشناس حقوق بین الملل در رشته توییتى نوشت:

موضع ایران‌در قبال اسرائیل مبتنی بر نفی اشغال‌گری، نفی آپارتاید، نفی سلاح کشتار جمعی، نفی تهاجم نظامی و نفی جنایت جنگی است. تمام این موارد هم ریشه در حقوق بین‌الملل و اصول اخلاقی دارد و می‌تواند میلیون‌ها انسان را در سراسر جهان - از هر قوم و نژاد - با خود همراه سازد.

اظهاراتی از قبیل اظهارات امروز امام جمعه اصفهان این موضع حقوقی و اخلاقی ایران را به یک موضع محکوم و مذموم - که صرفاً مورد پسند یک اقلیت نکوهیده در جهان است - فرومی‌کاهد و زمینه را برای بهره‌برداری‌های سیاسی و تبلیغاتی علیه منافع ملی فراهم می‌سازد.

همین جنس اظهارات بود که در گذشته به جریان متخاصم اجازه داد برنامه صلح آمیز و مشروع هسته‌ای ایران را به برنامه موشکی آن گره بزند و هر دو را به یهودستیزی ادعایی ایران و سپس اتهام «آماده کردن هولوکاستی دیگر» پیوند زند!

بگذریم از اینکه این قبیل اظهارات به وحدت ملی ایران - به عنوان کشوری با ده‌ها هزار شهروند یهودی - لطمه می‌زند و روز قدس را به همان گفتمان تبعیض‌محوری آلوده می‌سازد که بابتش رژیم اسرائیل را محکوم می‌کنیم.

جا دارد رییس‌جمهور به صراحت از این مواضع فاصله بگیرد و برای مخاطبان جهان روشن کند که موضع رسمی ایران را وزارت امور خارجه بیان می‌کند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری نیوزین، تاریخ انتشار:۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۲۳۶۹۷۹۶۹، www.newsin.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین