پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۳۷۸۲۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳
وزیر علوم گفت: ما می‌گوئیم که دانشگاه حرمت دارد. هر کسی که وارد دانشگاه می‌شود باید شئونات پوشش را رعایت کند. این موضوع را رسانه‌های بدخواه تبدیل می‌کنند به یک ضد فرهنگ. حتی در کشور‌های پیشرفته نیز کسی با لباس لب دریا وارد دانشگاه نمی‌شود. آیا ما هر کسی را با هر پوششی در خانواده خود راه می‌دهیم؟ ما می‌گوئیم کلاس، استاد، دانشگاه حرمت دارد و باید حفظ شود و آن‌ها می‌خواهند از آن سوءاستفاده کنند.
شعار سال: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در آیین بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی با تاکید بر این‌که آموزش دانشجویان از مهرماه قطعا به صورت حضوری خواهد بود، اظهار کرد: دانشگاه‌ها مختار هستند از آموزش مجازی به عنوان آموزش مکمل در دانشگاه‌ها استفاده کنند، اما اصل آموزش حضوری خواهد بود.

زلفی‌گل درباره نقش روابط عمومی‌ها گفت: روابط عمومی‌ها کارشان پل سازی است و حتی می‌توانند به قلب و ذهن هر شهروند پل بزنند. روابط عمومی‌ها باید توجه ویژه‌ای به تعامل، گفتگو و ارتباط داشته باشند. کار روابط عمومی‌ها سازندگی، باورسازی و هویت سازی است. یک خبر می‌تواند انگیزه یک دانشجو را چند برابر کند؛ بنابراین کار روابط عمومی‌ها سازندگی است و همچنین جریان سازی، کار بسیار مهمی است که توسط روابط عمومی‌ها انجام می‌شود. با جریانی که روابط عمومی‌ها ایجاد می‌کنند بستر را برای پذیرش کار خلاقانه، حکیمانه و فناورانه مهیا می‌کنند.

زلفی گل خاطرنشان کرد: یکی از کار‌های تحولی مد نظر ما تبدیل استادی دانشگاه به تخصص است. همانطور که پزشکی یک تخصص است. هر صنفی یک تخصص دارد. این که یک نخبه‌ای بخواهد بعد از فارغ التحصیلی مستقیم در سر کلاس حاضر شده و تدریس را شروع کند بدون آنکه با منش و روش استادی آشنا نباشد درست نیست.

وزیر علوم گفت: طرحی را تدوین کرده ایم و پیگیر آن هستیم که افرادی که عضو هیئت علمی خواهند شد سه ماه به صورت شبانه روزی آموزش ببینند و همچنین یک پایه تشویقی نیز به آن‌ها تعلق می‌گیرد. همین مسئله را رسانه‌های بیگانه تبدیل کردند به گزینش و تخریب. روابط عمومی‌ها همانطور که می‌توانند سازنده و جریان ساز باشند می‌توانند توسط افراد بدخواه تخریب نیز داشته باشند. روابط عمومی‌ها می‌توانند شیوه آموزش و علم و فناوری را رشد دهند و همچنین فرهنگ دانش بنیان را شکل دهند. نقش روابط عمومی‌ها تاریخ نگاری و صیانت از صداقت است. آن‌ها تصمیم ساز و سیاست ساز هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ما می‌گوئیم که دانشگاه حرمت دارد. هر کسی که وارد دانشگاه می‌شود باید شئونات پوشش را رعایت کند. این موضوع را رسانه‌های بدخواه تبدیل می‌کنند به یک ضد فرهنگ. حتی در کشور‌های پیشرفته نیز کسی با لباس لب دریا وارد دانشگاه نمی‌شود. آیا ما هر کسی را با هر پوششی در خانواده خود راه می‌دهیم؟ ما می‌گوئیم کلاس، استاد، دانشگاه حرمت دارد و باید حفظ شود و آن‌ها می‌خواهند از آن سوءاستفاده کنند. شما به عنوان روابط عمومی‌ها می‌توانید نقش آفرین باشید.

وزیر علوم خطاب به مدیر روابط عمومی وزارت علوم گفت: برای افرادی که در این حوزه مشغول هستند کارگاه‌های آموزشی روابط عمومی طراحی کنند که خود وزیر نیز در این کارگاه‌ها شرکت خواهد کرد. همچنین همانگونه که وزارت ورزش و یا صدا وسیما قهرمانان خود را معرفی می‌کنند ما هم باید دانشمندان و دانشجویان تراز اولمان را و همچنین انجمن‌های علمی مان را معرفی کنیم.

محمدعلی زلفی‌گل در حاشیه آیین بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، در جمع خبرنگاران به نحوه برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: در زمینه موارد مربوط به برگزاری کنکور سراسری دو نهاد مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم می‌گیرند که ما در اجرای تصمیمات این دو نهاد را ملاک عمل قرار می‌دهیم و اگر قوانین مجلس شورای اسلامی قبل از مصوبات شورا باشد و در تناقض با یکدیگر نباشد ما حتما مصوبات شورا را مدنظر قرار می‌دهیم و موظفیم به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل کنیم.

وزیر علوم تاکید کرد: خوشبختانه قوانین مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص کنکور با هم تناقضی ندارند و ما سعی می‌کنیم به گونه‌ای عمل کنیم که به همه مصوبات قانونی عمل شود.

او در خصوص نحوه آموزش دانشجویان از مهرماه سال جاری نیز گفت: آموزش دانشگاه‌ها کاملا به صورت حضوری برگزار می‌شود، اما دانشگاه‌ها می‌توانند در موارد خاصی که لازم باشد به صورت تلفیقی هم آموزش حضوری را پیگیری کنند و هم آموزش مجازی. اما آموزش مجازی به صورت تکمیلی خواهد بود تا برای تفهیم بیشتر مطالب به دانشجویان کمک کند.

او در خصوص فاصله قانونی برگزاری آزمون کارشناسی ارشد نیز تاکید کرد: تاریخ برگزاری کنکور کاملا حساب شده و کارشناسی شده است و جابه‌جایی تاریخ برگزاری آزمون‌ها نظم را به هم خواهد ریخت.

زلفی‌گل تاکید کرد: در دوران شیوع کرونا ویروس بحث برگزاری کنکور تحت شرایط خاصی صورت می‌گرفت و با توجه به شرایط شیوع کرونا برگزار می‌شد، اما با توجه به حضوری شدن دانشگاه‌ها در حال حاضر زمان برگزاری آزمون‌ها نیز طبق برنامه کارشناسی شده سابق انجام خواهد شد چرا که اگر کنکور جابه‌جا شود نظم و نظام آموزشی در آغاز سال تحصیلی به هم می‌ریزد و ما موظف هستیم طبق زمانبندی کارشناسی کنکور را برگزار کنیم.

او در پایان در خصوص پرداخت حقوق حق‌التدریسی دانشگاه‌ها نیز گفت: تخصیص اعتبارات در اختیار وزارت علوم نیست و سازمان برنامه و بودجه کشور در این زمینه تصمیم می‌گیرد اگر اعتبارات کافی داده شود ما علاقه‌مند هستیم در اولین فرصت حقوق‌ها را پرداخت کنیم.



شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۲۳۱۶۱۴، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
0
0
دقیقا ما هم موافقیم که هر مکانی لباس مخصوص به خودش رو داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
0
0
حضوری شدن دانشگاهها و مدارس خیلی خوب بود و با استقبال دانشجوها و دانش آموزها هم روبرو شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین