پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۶۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
رئیس هئیت مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ در نامه‌ای به ریاست جمهوری درخصوص تصمیمات غیرکارشناسی در حوزه سلامت هشدار داد. متولیان و کارگزاران و گماشتگان حضرتعالی در حوزه سلامت توجه به نظرات کارشناسی ندارند. بخشنامه‌های تهی از کار کارشناسی بیش از حد جامعه پزشکی را می‌آزارد و سلامت جامعه را به خطر انداخته است.
شعار سال: متن نامه دکتر علویان به شرح زیر است:
آقای رییسی
رییس محترم جمهور
سلام
بی پرده بگویم

الان وقت حساب است. متولیان و کارگزاران و گماشتگان حضرتعالی در حوزه سلامت توجه به نظرات کارشناسی ندارند. بخشنامه‌های تهی از کار کارشناسی بیش از حد جامعه پزشکی را می‌آزارد و سلامت جامعه را به خطر انداخته است. به عنوان نمونه بخشنامه معاونت محترم درمان وزارت بهداشت انجام کولونوسکپی را فقط در کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها جایز دانسته است. این مقوله محروم کردن عدد قابل توجهی از مردم از دریافت این خدمات است. افزایش هزینه‌ها و رانت کلینیک‌ها در این مسیر است و برخلاف شعار‌های درست حضرتعالی و اصول مصرح حضرتعالی و دولتتان است. آیا کاهش غربالگری سرطان روده بزرگ آسیب به مردم نخواهد زد؟

جناب آقای رییسی

من که سالهاست کولونوسکپی نمی‌کنم و تضاد منافع ندارم. دلم برای مردم می‌سوزد که به حضرتعالی و کارگزارانتان امید بسته اند. راستی چرا این گماشتگان در حوزه سلامت گوششان بدهکار به نامه‌های انجمن‌های علمی کارشناسان دلسوز نیست.

تقاضا دارم افراد امینی را به میان جامعه بفرستید و نظر آن‌ها را در مورد مشکلات درمان و دارو جویا شوید؛ و افراد دلسوزی نیز از میان جامعه پزشکی برگزینید تا اطلاعات درست در اختیار حضرتعالی قراردهند و علل بی انگیزگی جامعه پزشکی را بدانید.

ما جز خدمت بهتر به مردم عزیز خواسته دیگری نداریم.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سلامت نیوز، تاریخ انتشار:۱۳ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۳۴۱۶۲۶، www.salamatnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین