پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۹۶
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
مدیر جهادکشاورزی شهرستان آبیک از آغاز بهره بردار ی از طرح 300 هکتاری آبیاری تحت فشار در این شهرستان خبر داد.
شعارسال: بیژن لطفی با بیان این مطلب افزود : این طرح با هدف کاهش تلفات و افزایش بهره وری مصرف آب در سطح مزارع کشاورزی و باغی و با حمایت دولت در شرکت کشاورزی و دامپروری یوشوند انجام شده است.

وی اظهارداشت : در این طرح 300 هکتار از اراضی کشاورزی این شرکت، تحت پوشش سیستم آبیاری مکانیزه بارانی در قالب 4 دستگاه آبرسان دوار و 3 دستگاه آبرسان خطی قرار گرفت.

لطفی با تاکید بر لزوم اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار در اراضی زراعی و باغی بعنوان یکی از راهکارهای مقابله با کم آبی بیان داشت : با توجه به وضعیت بحرانی منابع آبی در دشت قزوین، حمایت ها و تسهیلات دولتی مناسبی برای متقاضیان این گونه سیستم ها در نظر گرفته شده است.

به گفته ی این مقام مسئول ؛ در حال حاضر سیستم های آبیاری در سطح 375 هکتار از اراضی این شهرستان در دست اجرا می باشد که به مرور طی ماههای آینده عملیات اجرایی آنها تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری جهاد کشاورزی قزوین، تاریخ انتشار: چهارشنبه 3 آذر 1395، کدخبر: 2873، www.jkqazvin.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین