پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۱۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
شرکت سایپا اعلام کرده بود که تولید برخی از خودرو‌های این شرکت به میزانی رسیده است که دیگر مشمول قرعه‌کشی نیستند و تنها ثبت‌نام و پرداخت وجه برای آن‌ها کفایت می‌کند. اما برخی از متقاضیان می‌گویند سایپا هنوز خودرو‌های قبلی که در فرایند قرعه‌کشی فروخته را تحویل مشتریان خود نداده است.
شعار سال: وزارت صمت مدت‌هاست که وعده حذف قرعه‌کشی خودرو را به مردم داده است. البته این نهاد اعلام کرده که این وعده به صورت تدریجی و طی سال تحقق می‌یابد و تاریخ دقیقی را برای آن مشخص نکرده است. اما این صحبت وزارت صمت نه تنها عملی نشد، بلکه فروش خودروسازان خصوصی نیز زیر نظر وزارت صمت رفت. اکنون همه خودروسازان کشور تحت نظر وزارت صمت طرح‌های فروش خود را برگزار می‌کنند.

در این میان، شرکت خودروسازی سایپا استارت حذف قرعه‌کشی برخی محصولات خود را زد. حالا مدتی است که سایپا خودرو‌های کوییک، ساینا، شاهین و وانت پراید را بدون قرعه‌کشی می‌فروشد و صرف ثبت‌نام در سایت این کارخانه کافی است.

حالا که سایپا طرح‌های فروش محصولات خود را بدون قرعه‌کشی آغاز کرده است، متقاضیان می‌توانند تا زمان اتمام ظرفیت فروش، اقدام به ثبت‌نام و خرید خودروی مورد نظر کنند. این شرکت خودروسازی اعلام کرده که در این طرح به همه افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند، پس از تکمیل وجه خودرو تحویل می‌دهد.

به نظر می‌رسید این خودرو‌هایی که از فرایند قرعه‌کشی خارج شده‌اند، به میزان تولید کافی رسیده و خودروساز مشکلی در تولید و تامین قطعاتش ندارد. اما عملکرد سایپا حتی در تحویل این خودرو‌ها که در سال گذشته با قرعه‌کشی به فروش رسیده‌اند، با تاخیر و مشکلاتی همراه است.

تحویل با تاخیر همراه است

سایپا ادعا می‌کند که تولید برخی از محصولات به تعدادی رسیده است که دیگر نیازی به قرعه‌کشی نیست. اما برخی از مشتریان می‌گویند این شرکت خودروسازی همچنان در تحویل محصولات خود تاخیر دارد. علت چیست؟

گفته می‌شود افرادی که از این خودروسازی در سال گذشته و در قرعه‌کشی، خودروی کوییک اس خریداری کرده‌اند، حتی پس از تکمیل وجه، خودرویی به آن‌ها تحویل داده نشده است.

یکی از این مشتریان می‌گوید اسفند ۱۴۰۰ مرحله تکمیل وجه به اتمام رسید. اما با اینکه در قرارداد ذکر شده بود تحویل خودرو ۳۰ روز کاری پس از تکمیل وجه است، پس از گذشت شش ماه هنوز خودرویی به او و برخی دیگر از مشتریان تحویل داده نشده است.

این افراد می‌گویند هنگامی که از شرکت سایپا پیگیری می‌کنیم، این شرکت بهانه کمبود قطعه را می‌آورد. در حالی که در تولید سایر محصولاتش با چنین مشکلی همراه نیست.

البته از شرکت خودروسازی سایپا پیگیری‌هایی شد. اما تا لحظه انتشار خبر، این خودروساز پاسخی در رابطه با این تاخیر ۶ ماهه نداده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تجارت نیوز، تاریخ انتشار:۱۸ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:، tejaratnews.com
 
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
0
0
قیمت رو به راحتی بالا بردن، الان هم قرعه کشی رو بر می داند و نه خانی آمده و نه خانی رفته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
0
0
بهونه آوردن که دیگه دلیل نمیخواد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین