پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۲۵۹
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
سو مدیریت و فساد‌های آشکار در خودروسازی‌های کشور آنقدر بالا گرفته که صدای اعتراض رهبر معظم انقلاب را هم در آورده اند. در چنین شرایطی که مردم نارلضی، پلیس ناراضی، رئیس جمهور ناراضی، رهبر انقلاب ناراضی هستند، شیدایی، عضو هیئت مدیره سایپا گفته که الآن تولید هر خودرو به‌طور متوسط ۷۰ میلیون تومان برای سایپا زیان دارد. واکنش آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات و رضا رشیدپور، مجری تلویزیون هم در این خصوص شنیدنی است.
شعار سال: روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:شیدایی، عضو هیئت مدیره سایپا گفته که در ۳ سال گذشته قیمت نهاده‌های تولید خودرو ۷ برابر شده، اما قیمت خودرو ۳ برابر شده است. الآن تولید هر خودرو به‌طور متوسط ۷۰ میلیون تومان برای سایپا زیان دارد. جمع‌بندی هم کرده است این مقام خودروساز که شکاف قیمت فروش و قیمت تمام شده باعث شده که ضرر تلفیقی سایپا ۵۸ هزار میلیارد تومان شود.

راضی به ضررتان نیستیم. کلا جمع کنید تا بیشتر ضرر نکنید در این بازار انحصاری و بی‌رقیب.

حالا که ارز را "مردمی‌سازی! " کردید انحصار را بردارید و واردات را هم "مردمی‌سازی" کنید! انحصارشکن باشید آقای دولت! در مردمی‌سازی یارانه‌ها که خیلی از مردم حذف شدند، شاید در مردمی‌سازی‌های دیگر، همه به حقشان برسند.
آقای سایپا، راضی به ضرر شما نیستیم، جمع کنید خب+ نظرات آذری جهرمی و رشیدپور
اصلا چرا یک دفعه همه چیز را مردمی‌سازی نکنیم؟ حالا که تیغ جراحی دست دولت است و توانا به این مهم هم هستند، بیایند و انحصار‌ها را بشکنند. بتِ اصلی که باید شکسته شود در همین میدان است. بتِ انحصار که بشکند، رقابت به وجود می‌آید و بازار خود را با عرصه نو چنان تنظیم کند که به واقع شاهد مردمی‌سازی ظرفیت‌های ملی باشیم.

چرا واردات فلان محصول باید در تیول فلان فرد باشد؟ چرا هرکس بخواهد به واردات فلان محصول بپردازد، پشت سدِ فلان اسم و فلان شخص، گیر می‌کند؟ نمی‌خواهیم هیچ‌کس ضرر کند، نه سایپا و نه هیچ‌کس دیگر. تا حالا هرچه ضرر کردند بس است. انحصار‌ها را بشکنید. راه را باز کنید تا هرکس به فراخور توان خود در واردات بکوشد و با تلاش خود در این وادی سهمی از بازار داشته باشد. در صادرات هم انحصار نباشد. همه ایرانی هستیم برخی‌ها ایرانی‌تر نیستند که کلید‌ها را در جیب داشته باشند. انحصار را بردارید، حصار‌های خود ساخته که فرو بریزد، بازار هم به ثبات می‌رسد و مردم هم فرصت می‌کنند طعم آرامش را بفهمند. دنیا از "مردمی‌سازی" اقتصاد ضرر نکرده، ما هم از فواید آن برخوردار خواهیم شد. مگر چه کم داریم از دنیا؟
 
طعنه سنگین آذری جهرمی به ادعای سایپا: بعید است مردم راضی به ضرر شما باشند؛ تعطیل کنید!

 آذری جهرمی، وزیر پیشین ارتباطات به ادعای یک مدیر شرکت خودروسازی سایپا درباره زیان ده بودن تولید، پاسخ تند و تیز داد.

 وزیر پیشین ارتباطات به ادعای یک مدیر شرکتی خودروساز درباره زیان ده بودن تولید، طعنه سنگینی زد.
آقای سایپا، راضی به ضرر شما نیستیم، جمع کنید خب+ نظرات آذری جهرمی و رشیدپور
آذری جهرمی، وزیر پیشین ارتباطات نوشت: یکی از مدیران صنعت خودروسازی گفته است که به ازای تولید هر خودرو، هفتاد میلیون تومان به زیان انباشته شرکت آنها، اضافه می‌شود.

معنای حرف ایشان روشن است. دنبال افزایش قیمت مجددند.

احتمالا بزودی خواهند گفت که قطعات خودرو‌های ایرانی به لبنیاتی مثل «کشک» وابسته است، پس ضرورت دارد قیمت آن‌ها با افزایش اخیر قیمت کشک، افزایش یابد.

بعید است مردم راضی به ضرر شما باشند؛ تعطیل کنید.
 
واکنش رشیدپور به ادعای ضرر ۷۰ میلیونی یک خودروساز به ازای تولید هر خودرو: به درک، نسازید!

 با پول پراید می‌توان در امارات، بنز خرید!

تعداد بازدید : 8
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین