پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۴۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۵
پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در حالی در روز شنبه وارد ارمنستان شده که درگیری‌های مرزی مرگبار چند روز گذشته میان این کشور با جمهوری آذربایجان، تلاش‌های غرب برای میانجی‌گری صلح پایدار میان دو کشور را به خطر انداخته است. برخی از منتقدین علت حضور پلوسی در ارمنستان را تصرف حمایتی ارمنستان بدلیل خستگی از درگیری ها با آذربایجان و انفعال و راهبری غیر راهبردی درگیری ها توسط ایران می دانند. تحلیل گران می پرسند که آیا «نانسی پلوسی» رهبر دموکرات مجلس آمریکا پس از سفر جنجالی به تایوان، این بار می خواهد به یک کانون تنش دیگر در همسایگی ایران سفر کند؟ آیا روسیه نسبت به این سفر ، واکنش راهبردی خاص می گیرد؟
شعار سال : تارنمای نشریه «پولیتیکو» فرانسه اعلام کرد نسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان به همراه «جکی اسپیر»(ارمنی- آمریکایی) دیگر چهره دموکرات کالیفرنیا، روز شنبه برای نشان دادن حمایت از نخست وزیر «نیکول پاشینیان» به ارمنستان وارد شده اند. ادعا شده است که این سفر پلوسی، نماد قدرتمندی از تعهد قاطع ایالات متحده به ارمنستان دموکراتیک و مرفه و منطقه باثبات و امن قفقاز است. چرا که درخواست سفر توسط لابی ارامنه شهروند آمریکا مطرح شده و برای ایالات متحده، حساسیت خاصی دارد. لازم بذکر است که ، قبل از این سفر، پلوسی در آلمان در اجلاس سران G7 در برلین برای حمایت از جنگ اوکراین علیه روسیه شرکت داشته است.
 
علل حضور و پیامدهای آمدن پلوسی به ارمنستان ؟ بعد از تصرف نرم آذربایجان ،حالا ارمنستان
 
دفتر اسپیر در مورد این گزارش اظهار نظری نکرده است، اما «درو هامیل» معاون رئیس دفتر پلوسی به پولیتیکو اظهار داشت که به دلایل امنیتی نمی تواند زمان و مدت یک سفر بین المللی را از قبل تایید یا رد کند. «آلن سیمونیان» رئیس پارلمان ارمنستان، پیش از ورود پلوسی و هیئت همراه به خبرنگاران گفت که این سفر سه روزه نقش بسزایی در تضمین امنیت ما خواهد داشت.

تارنمای آرمنیا نیوز نیز نوشت: پلوسی در سفر هفدهم تا نوزدهم سپتامبر (بیست‌وهشتم تا بیست‌وششم شهریور) خود با نیکول پاشینیان نخست وزیر، آلن سیمونیان رئیس مجلس ملی و دیگر مقامات ارشد ارمنستان دیدار و درخصوص روابط آمریکا و ارمنستان و وضعیت امنیتی کنونی گفت‌وگو خواهد کرد. سفارت آمریکا در ارمنستان درخصوص سفر هیئت آمریکایی به ریاست رئیس مجلس نمایندگان این کشور به ایروان نوشت: پلوسی در این سفر به همکاری قوی میان دو کشور که ریشه در ارزش‌های مشترک و روابط دیرینه میان مردمان ما دارد، خواهد پرداخت. پلوسی نیز از اشاره به جزئیات بیشتر خودداری کرده ولی در عین حال گفت: «در هر صورت این سفر در ارتباط با حقوق بشر و احترا به شأن و ارزش تمامی انسان‌ها است».وی همچنین بیان داشت که این سفر پیش از درگیری‌های اخیر باکو و ایروان ، برنامه‌ریزی شده بود.
 
علل حضور و پیامدهای آمدن پلوسی به ارمنستان ؟ بعد از تصرف نرم آذربایجان ،حالا ارمنستان
 
تعداد بازدید : 7

لازم به توضیح است که ارمنستان و جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۲۰ و در دهه ۱۹۹۰ بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی(منطقه ارامنه‌نشین جمهوری آذربایجان) و نخجوان (منطقه ترک نشین)  تجربه دو جنگ را داشتند. پلوسی بالاترین مقام آمریکایی است که از زمان استقلال کشور کوچک و فقیر ارمنستان در سال ۱۹۹۱ از اتحاد جماهیر شوروی به این کشور سفر کرده است.
 
علل حضور و پیامدهای آمدن پلوسی به ارمنستان ؟ بعد از تصرف نرم آذربایجان ،حالا ارمنستان
 
برخی از منتقدین علت حضور پلوسی در ارمنستان را تصرف حمایتی ارمنستان بدلیل خستگی از درگیری ها با آذربایجان و انفعال و راهبری غیر راهبردی درگیری ها توسط ایران می دانند. تحلیل گران می پرسند که آیا «نانسی پلوسی» رهبر دموکرات مجلس آمریکا پس از سفر جنجالی به تایوان، این بار می خواهد به یک کانون تنش دیگر در همسایگی ایران سفر کند؟ آیا روسیه نسبت به این سفر ، واکنش راهبردی خاص می گیرد؟

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
0
0
اینا به دنبال نفوذ ناتو در کمربند تورانی هستند. اسرائیل هم از کمربند ترک داره حداکثر استفاده رو می کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین