پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۳۸۳۷۱۵
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶

شعار سال: فلسفه می گوید که جمع نقیضین ممکن نیست. اما می توان ثابت کرد که جمع نقیضین نه تنها ممکن هست ، تنوع هم دارد.

امروز ۲۸ سپتامبر( شش مهرماه) روز جهانی دسترسی به اطلاعات است.این روز جهانی در ایران همزمان شده با اختلال و قطع اینترنت و از طرف دیگر دانشگاه ها بخشنامه داده اند که کلاس ها بشکل مجازی برگزار می شود. آیا فیلسوفی پیدا می شود که در خصوص این مثال، با او بحث کنیم؟ شرایط کشور قابل درک است، سوال اینجاست که دانشگاه ها چرا این قدر ادا و اصول در می آورند و مثلا آره. 

روزجهانی دسترسی به اطلاعات ، اینترنت ایران و آموزش مجازی!

توضیح اینکه : اجتماع نقیضین یکی از اصطلاحات منطقی است که در استدلال کاربرد دارد. مثل وجود و عدم یعنی محال است چیزی در آن واحد هم موجود باشد و هم معدوم. قاطبه عقلا و متفکرین همواره اجتماع و ارتفاع نقیضین را محال دانسته و آن را «اول‌الاوائل» و «ابده بدیهیات» خوانده‌اند؛ چنان‌که اقامه دلیل و برهان را در مورد اثبات آن غیر ممکن می‌دانند؛ بنابراین کلیه قضایا و تصدیقات، اعم از اینکه نظری باشند یا بدیهی، به امتناع اجتماع نقیضین و ارتفاع آن منتهی می‌شوند؛ به‌طوری که که می‌توان آن را مقوم سایر قضایا دانست .

توضیح اینکه : کنفرانس عمومی یونسکو در ۱۷ نوامبر ۲۰۱۵ با تصویب قطعنامه‌ای روز ۲۸ سپتامبر را به عنوان روز بین‌المللی دسترسی همگانی به اطلاعات تعیین کرد. در این قطعنامه از کشورهای عضو، نهادهای وابسته به سازمان ملل و سایر سازمانهای بین‌المللی و منطقه‌ای و همچنین از جامعه مدنی به ویژه سازمانهای غیردولتی و اشخاص حقیقی خواسته شده بود که این روز را گرامی داشته و مراسمی بدین مناسبت برگزار کنند.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین