پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۸۵۷
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
عباس جهانگیرزاده، نماینده پارس‌آباد در مجلس یازدهم درباره عملکرد دولت سیزدهم گفت: جواب‌هایی که دولت برای مجلس از قبل آماده کرده است، اصلاً پاسخگوی ارزی که هر روز بالاتر می‌رود نیست و حتی وقتی بحث استیضاح و استفاده از اهرم‌های نظارتی مجلس پیش می‌آید، دولت لابی‌گری‌هایش را فعال می‌کند و بعد از آن، افرادی که لابی می‌کنند به جان نماینده‌ها می‌افتند و در جواب می‌گویند وضعیت کشور این است و آن است و پاسخ قانع کننده‌ای برای ما و مردم نمی‌آورند. در این لابی‌گری‌ها امتیازات خوبی به نمایندگان داده می‌شود و برخی نمایندگان هم بالطبع استیضاح خودشان را پس می‌گیرند؛ این انتقادات شدیداً به نمایندگان هم وجود دارد.

شعار سال: عباس جهانگیرزاده گفت: دولت ادعا می‌کند که تورم ثابت یا در حال کاهش است، ولی اصلاً این‌طور نیست و خیلی از اقلام، صد درصد افزایش قیمت داشته است. این افزایش حقوقی که برای کارمندان دولتی درنظر گرفته‌اند نیز کفاف زندگی‌شان را نخواهد داد.


 عملکرد دولت سیزدهم این روز‌ها با آشفتگی در همه بازار‌ها از دلار و طلا و سکه گرفته تا کالا‌های اساسی زیر تیغ انتقادات شدید قرار دارد. این انتقادات نه تنها در جناح مقابل دولت که حتی در میان حامیان رئیسی نیز دیده می‌شود؛ چراکه دیگر دفاع از عملکرد دولت سیزدهم را جایز نمی‌دانند و شاید نمی‌خواهند کوپن‌شان به تاسی از باخت دولت در کنترل بازار‌ها و اقتصاد کشور سوخت شود.

امروز بسیاری از مخالفان و حتی موافقان رئیسی بر یک نکته اتفاق نظر دارند و آن ناکارآمدی و ضعف شدید تیم اقتصادی دولت است، تیمی که تز‌ها و ادعاهایشان پیش از حکمرانی در دولت گوش‌ها را کر کرده بود و امروز با مشخص شدن عیار گفتار و وعده‌هایشان، مشغول توجیه و سفسطه در قبال اقداماتشان هستند.

عباس جهانگیرزاده، نماینده پارس‌آباد در مجلس یازدهم درباره عملکرد دولت سیزدهم گفت: قیمت ارز که فعلاً هر روز در حال بالا رفتن است و مشخص نیست تا کجا افزایش قیمت خواهیم داشت. این موضوع روی تمامی اقلام مورد استفاده مردم مثل کالا‌های اساسی، خودرو، مسکن و... اثر گذاشته است و هر روز سفره‌های مردم کوچک‌تر می‌شود.

وی افزود: متاسفانه در برابر این همه سوالاتی که از دولت پرسیده می‌شود فعلاً هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده و به نظر من، آقایان پاسخگوی این مسائل به نمایندگان و مردم نیستند و مدیریت کاملاً رها شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: جواب‌هایی که دولت برای مجلس از قبل آماده کرده است، اصلاً پاسخگوی ارزی که هر روز بالاتر می‌رود نیست و حتی وقتی بحث استیضاح و استفاده از اهرم‌های نظارتی مجلس پیش می‌آید، دولت لابی‌گری‌هایش را فعال می‌کند و بعد از آن، افرادی که لابی می‌کنند به جان نماینده‌ها می‌افتند و در جواب می‌گویند وضعیت کشور این است و آن است و پاسخ قانع کننده‌ای برای ما و مردم نمی‌آورند. در این لابی‌گری‌ها امتیازات خوبی به نمایندگان داده می‌شود و برخی نمایندگان هم بالطبع استیضاح خودشان را پس می‌گیرند؛ این انتقادات شدیداً به نمایندگان هم وجود دارد.

جهانگیرزاده اظهار داشت: همیشه انتقادات مردم بر سر نمایندگان خالی می‌شود و ما هم هیچ جوابی برایشان نداریم و مشخص نیست که مجلس باید جوابگوی مطالبات مردم باشد یا دولت؟ این موضوع بین مجلس و دولت رها شده است.

وی یادآور شد: مردم بهتر از قوای سه‌گانه موضوعات را هم می‌بینند و هم نظر می‌دهند و هم قضاوت می‌کنند و اینگونه نیست که بگوییم تصمیم‌گیرنده اصلی، قوای سه‌گانه هستند. مردم با دیدن تورم افسارگسیخته در کف جامعه بهتر از همه می‌دانند که داستان چیست و مشکلات از کجاست، ولی انگار مسئولان کمتر می‌دانند و کمتر می‌پذیرند که تقصیر کار هستند و خودشان را به آن راه دیگر می‌زنند.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: دولت و مجلس هر دو باید به مردم جوابگو باشند. الان بیشترین فشار روی مردم است و کسی نمی‌تواند منکر این شود و خدا باید کمک کند که حداقل بتوانیم مشکلات شب عید مردم را حل کنیم.

نماینده پارس‌آباد افزود: دولت ادعا می‌کند که تورم ثابت یا در حال کاهش است، ولی اصلاً این‌طور نیست و خیلی از اقلام، صد درصد افزایش قیمت داشته است. این افزایش حقوقی که برای کارمندان دولت درنظر گرفته‌اند نیز کفاف زندگی‌شان را نخواهد داد.

جهانگیرزاده در ادامه بیان کرد: تا جایی که ما اطلاع داریم سیستم مدیریتی دولت برای مردم به هیچ عنوان قابل قبول نیست. دولت سیزدهم بسیار ضعیف و ناکارآمد است و حتی ضعیف‌تر از دولت قبلی است. این‌ها همان‌هایی هستند که مدام ادعا می‌کردند که در دولت جدید از مدیران بسیار توانمند و قوی و باتجربه استفاده می‌کنیم، ولی این اتفاق نیفتاد. ما ادعا داشتیم که در این کشور شایسته‌سالاری جا خواهد افتاد، ولی نه تنها این امر اتفاق نیفتاد بلکه همان مقداری که در قبل هم بود از بین رفته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اقتصاد24، تاریخ انتشار:۱۲ اسفند ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۸۶۴۷۴، eghtesaad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین