پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۵۲۹
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
داستان رد شدن از سوراخ سوزن و گیر کردن به دروازه است. وزیر می گوید که با کمک کردن به هپکو، تولیداتش را تا 850 دستگاه در سال 1402 می رسانیم (حالا ما می گوییم عمرا ولی فرض می کنیم که بشود. خوشحال هم خواهیم بود). سوال اینجاست که نیاز کشور چند دستگاه است و چرا باید شاهد انحصار هپکو یا هر کارخانه دیگر باشیم. معقول این است که نیاز کشور براورد شود، هدفگذاری تولیدی هپکو از آن کم گردد و مابقی وارد شود. اگر هپکو هم نتوانست به تعهدات خود عمل کند، به اتهام اختلال در تولید اقدام به محاکمه مدیرانش شود. این پیشنهاد می شود، حمایت از تولید داخل و ممانعت از کارشنکنی ها و انحصار طلبی ها.

شعارسال: سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در شرکت هپکو اراک گفت: شرکت هپکو یکی از افتخارات صنعت تولید به‌ویژه صنایع ماشین‌سازی کشور بود که به دلیل بی‌تدبیری‌ها در دهه ۹۰، قدری با مشکلات مالی مواجه شد که به ناچار این شرکت بابت مطالبات به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شد.

 

مثلا با 850 دستگاه تولید هپکو در 1402، نیاز کشور رفع می شود؟

مرتضوی اظهار داشت: این موضوع در دو مقطع زمانی در زمان ریاست قوه قضائیه آیت‌الله رئیسی و در زمان حال مورد توجه ریاست جمهوری قرار گرفت؛ در زمان تصدی در قوه قضاییه نیز از این شرکت بازدید داشته و دستوراتی نیز دادند.

وی ادامه داد: خوشبختانه چرخ تولید در این صنعت، مجدداً به حرکت درآمد و سال گذشته که بازدیدی همراه ریاست جمهوری از این کارخانه صورت گرفت، صحبت از تولید ۲۶۰ دستگاه در سال بود که اکنون در مجموعه شرکت هپکو تولید ۸۵۰ دستگاه تا پایان سال هدف‌گذاری شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز امیدواری کرد این شرکت بتواند به ظرفیت اسمی برسد، چرا که نیاز کشور به ماشین‌آلات سنگین بالا و دانش فنی این کارخانه دانش مطلوبی است.

مرتضوی گفت: سازمان تأمین اجتماعی و وزارت تعاون گلوگاه‌ها را شناسایی و برطرف کرده‌اند و با هم‌افزایی که با سایر شرکت‌ها و دستگاه‌ها صورت می‌گیرد امیدوارم این مجموعه بتواند بخش اعظم نیاز کشور را تأمین کند. البته باید از دانش دانشمندان استفاده شود و معتقدم اگر از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها استفاده شود در سنوات آینده می‌توان وابستگی این صنعت را به واردات تقریباً به صفر رساند.

حضور در شهرستان‌های اراک، خمین، محلات و دلیجان و بازدید از صنایع استان، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چند پروژه اقتصادی، عمرانی و خدماتی از جمله برنامه‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان مرکزی به شمار می‌رود.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت صدای بورس، تاریخ انتشار: 22اردیبهشت1402، کدخبر: 471674، www.sedayebourse.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین