پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۷۸۳
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵
محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس با تاکید بر توافق ایران و افغانستان درباره حق آبه هیرمند که غیرقابل خدشه است، گفت: با توجه به ذخیره آب کافی که در خاک افغانستان وجود دارد، این کشور همسایه از ایجاد یک مشکل جدی در روابط دو‌کشور پیشگیری کند.

شعار سال: محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز (یکشنبه، ۳۱ اردیبهشت ماه) در نطق پیش از دستور ضمن تبریک بازگشت درباره مسئله حق آبه هیرمند گفت: لازم است درباره مسئله حق آبه هیرمند عرض کنم که توافق درباره این حق آبه، بخشی از تاریخ بلند همسایگی دو کشور و دو ملت ایران و افغانستان و غیرقابل خدشه است. اجرای کامل و دقیق این توافق به نفع هر دو‌ملت و تضمین کننده منافع متقابل و همچنین محافظ وضعیت اقلیمی، جغرافیایی و مردمی بخش‌های بزرگی از غرب افغانستان و شرق ایران است. این یک مسئله حیاتی است و درباره آن اغماضی وجود نخواهد داشت.

قالیباف: اغماضی درباره حق آبه هیرمند وجود ندارد، افغانستان از ایجاد مشکل جدی در روابط دو‌ کشور پیشگیری کند
وی در ادامه تصریح کرد: از مسئولین افغانستان می‌خواهم به اراده مثبت جمهوری اسلامی در این باره پاسخ سازنده داده و با توجه به ذخیره آب کافی که در خاک افغانستان وجود دارد، از ایجاد یک مشکل جدی در روابط دو‌کشور پیشگیری کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار:۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، کدخبر: ۱۵۷۷۹۱۶، fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین