پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۸۰۷
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
یک نماینده مجلس می‌گوید اینکه خود طرف برای انتخابات هیئت رئیسه اقدام کند و به هر وسیله‌ای حالا با یک تبلت یا یک پک هدیه و یا موارد دیگر بخواهد رأی جمع کند، این کار خوبی نیست و واقعیت این است که در شأن مجلس انقلابی نیست.

شعارسال: حجت‌الاسلام محمد سبزی، نماینده ساوه و زرندیه در مجلس درخصوص انتخابات هیات رئیسه و در پاسخ به سوالی پیرامون رایزنی‌ها و لابی‌هایی که در این رابطه در جریان است، گفت: درخصوص انتخابات هیات رئیسه مجلس مقام معظم رهبری همان سال اول فرمودند که خیلی سر و دست نشکنید برای جایگاه‌ها و هیات رئیسه، ولی متاسفانه ما الان شاهد یک روند نادرستی هستیم که الان شاید تعداد زیادی برای عضویت در هیات رئیسه داوطلب شده‌اند.

افشاگری نماینده مجلس درباره انتخابات هیئت رئیسه مجلس انقلابی/ حجت‌الاسلام سبزی: با یک تبلت یا یک پک هدیه و چادر دارند رای جمع می‌کنند

بخش‌هایی از گفت و گوی سبزی را در ادامه می‌خوانید:

خب این مساله اتفاق خوبی نیست، نباید ما به‌دنبال چنین مسائلی باشیم، امام صادق (ع) می‌فرمایند: «مَنْ طَلَبَ الرِّئَاسَهَ هَلَک» یعنی کسی به دنبال ریاست‌طلبی باشد، هلاک می‌شود.

بله یک زمانی افراد خاصی توانایی لازم، تجربه خوب و شرایط مناسب را دارند و بقیه هم اصرار می‌کنند که مثلا شما بیایید در هیات رئیسه باشید، این یک مساله دیگر است.

اما اینکه خود طرف اقدام کند و به هر وسیله‌ای حالا با یک تبلت یا یک پک هدیه و یا موارد دیگر بخواهد رأی جمع کند، این کار خوبی نیست و واقعیت این است که در شأن مجلس انقلابی نیست.

الان هم همه‌شان می‌چرخند که «آقا به ما رأی بدهید» یکی می‌خواهد دبیر شود، یکی می‌خواهد ناظر شود. بعضی آدم را در رودربایستی قرار می‌دهند یا قسم می‌دهند و کار‌هایی که خیلی جالب نیست، انجام می‌دهند.

به نظر من آن‌هایی که در خودشان این توانایی را می‌بینند و شبانه‌روز وقت می‌گذارند، بهتر است که اقدام کنند و داوطلب شوند، بالاخره این مساله یک مسئولیت است و مسئولیت هم امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند امانتی در گردن تو است، این مسئولیت یک طعمه نیست، یک امانت است و روز قیامت هم باید پاسخگو باشی.

در نتیجه من فکر می‌کنم تا سه‌شنبه (فردا) که انتخابات است، دوستان عزیز ما یک مقداری در رفتار خودشان تجدیدنظر کنند، این رویه به‌نظر من در شأن مجلس انقلابی نیست.

درمورد هدایایی که مطرح است در این روز‌ها اهدای تبلت شنیده شده و موارد دیگری از قبیل چادر هم مطرح بوده، والا ما که ندیدیم (می‌خندد)، ولی خب بله حالا هرکسی براساس اینکه محصول استانش چه چیزی است ممکن است که هدیه بفرستد، اما خب این‌ها کار خوبی نیست. 

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت مدارا، تاریخ انتشار: 1خرداد1402، کدخبر: 244873، www.modara.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین