پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۸۹۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷
یکی از کاربران سرویس مشکلات مردم درباره استخدام کارگران افغان در ایران گلایه کرده و نوشته همه فرصت های شغلی در اختیار کارگران افغان قرار گرفته و جوانان بیکار شده اند.

شعار سال:


بازگشت پناهجویان افغان به کشورشان، موضوعی است که بارها از سوی دولت ایران و نماینده کمیساریای عالی پناهندگان مستقر در تهران پیگیری شده است.
بارها شهروندان درباره حضور کارگران افغان در ایران گلایه کرده اند و اکنون نیز یکی از مخاطبان که خود را مقدم معرفی کرده در این باره، شکواییه اش را اینطور نوشته: مگر قرار نبود افغانها برگردند؟؟؟؟؟ شما را به خدا از مسولان وزارت کشور سوال کنید بازگشت افغانها چرا رها شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ روز به روز تعداد افغانها در ایران بیشتر میشود . من در مرکز خریدی در شمال تهران کار می کنم نصف افرادی که در قنادی و رستوران ها و فروشگاه آنجا کار می کنند افغانی هستند . هر روز بیشتر و بیشتر می شوند . چند تا جوان شهرستانی مظلوم برای کار آمده بودند قنادی این مرکز خرید اما استخدام نشدند و سریع چند تا افغانی دیگر استخدام کردند . اوضاع اسف بار است . شما به تجاری های منطقه زعفرانیه سر بزنید . وزارت کشور و کار مدام می گویند افغان های در ایران مشاغل پستی را دارند که ایرانی ها حاضر به انجان نیستند . اما دروغ می گویند . افغانی ها شده اند صاحب کار در ایران.

از وزارت کار بپرسید در مملکتی با این اوضاع بیکاری چه تعداد کارت کار به خارجی ها داده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ از وزارت کشور بپرسید چرا افغانها در ایران مدام بیشتر و بیشتر میشوند؟؟؟؟؟؟؟ تهران شهر افغانها شده است. وجود این همه افغانی در تهران آیا منطقی و عقلانی است؟ چرا وزارت کار مدام می گوید افغانها در ایران مشاغل پست دارند؟ پس این همه شغل تخصصی ساختمان سازی در دست افغانها چه می گوید؟ خودتان جستجویی کنید . این همه افغانی در بازار تهران چه می کنند؟ افغانها در همه مشاعل وارد شده اند

واقعیت حضور کارگران خارجی در بازار کار ایران
باید به این واقعیت توجه کرد که در صورت مجاز بودن مهاجر خارجی در کشور، قانون کار به کار گماردن این اشخاص را ممنوع نکرده است. ولی آنطور که از قرائن پیداست بسیاری از خارجیان به خصوص اتباع کشور افغانستان دارای مجوز تردد و کار در ایران نیستند و به صورت غیرقانونی و به قول معروف، قاچاقی در ایران کار می کنند.
قانون برای مجازات کارگر خارجی غیرقانونی و کارفرمایی که این اشخاص را به کار گمارده، مجازاتهایی تعیین کرده است. از جمله اینکه کارگر غیرمجاز (در اینجا افغانها) به عنوان ورود غیرقانونی در کشور بازداشت و پس از آن، در مرز به مرزبانی کشور همسایه تحویل داده می شود. همچنین جرایمی برای آنها مقرر شده که بعضا دریافت این جرایم به دلیل مشخص نبودن وضعیت آنها، مقدور نیست.
از سوی دیگر قانون برای به کارگماردن کارگر خارجی غیرمجاز، مقرر کرده است مجازاتهایی مانند زندان و جریمه نقدی برای کارفرمایان در نظر گرفته شود.
مطابق قانون، کارفرمایان مکلفند قبل از اقدام به عقد هرگونه قراردادی که موجب استخدام کارشناسان بیگانه می شود ، نظر وزارت کار و امور اجتماعی را درمورد امکان اجازه اشتغال تبعه بیگانه استعلام نمایند.
همچنین کارفرمایانی که اتباع بیگانه را که فاقد پروانه کارند و یا مدت اعتبار پروانه کارشان منقضی شده است به کار گمارند و یا اتباع بیگانه را در کاری غیر از آنچه در پروانه کار آنها قید شده است بپذیرند و یا در مواردی که رابطه استخدامی تبعه بیگانه با کارفرما قطع می شود مراتب را به وزارت کار و امور اجتماعی اعلام نکنند، باتوجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جرم به مجازات حبس از 91 تا 180 روز محکوم و همچنین به ازای هر روز به کار گیری این اشخاص، 55 هزار تومان جریمه خواهند شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار 3 بهمن 1394 ، کد مطلب: 501986 : www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
0
0
خبر درستی بود متاسفانه شده ایم کاسه داغ تر از آش برای دیگران که خودشان مسئول آوارگی و ناامنی ممملکتشان هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین