پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۴۳۵
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲
رحیمی جهان آبادی در مخالفت با دو فوریت «لایحه حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف» گفت: معتقدیم لایحه حجاب و عفاف بیشتر از اینکه مشکل حجاب را حل کند، پوست خربزه‌ای زیر پای مجلس است. قوه قضائیه این لایحه را طراحی کرده، اما تاختن آن بر ما است که می‌گویند چرا دین و خدا را قبول ندارید. آیا خداوند از صدر اسلام نمی‌توانست برای مردم جریمه نقدی تعیین کند؟ کار اخلاقی و دینی و جهادی، کار دل است و مردم باید به صورت دلی به آن اعتقاد داشته باشند.

شعار سال: رحیمی جهان آبادی نماینده مجلس در مخالفت با دو فوریت «لایحه حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف» گفت: معتقدیم این لایحه بیشتر از اینکه مشکل حجاب را حل کند، پوست خربزه‌ای زیر پای مجلس است. قوه قضائیه این لایحه را طراحی کرده، اما تاختن آن بر ما است که می‌گویند چرا دین و خدا را قبول ندارید.

نماینده مجلس: مگر در صدر اسلام پیامبر بی‌حجاب‌ها را جریمه نقدی می‌کرد؟
جلیل رحیمی جهان آبادی به عنوان مخالف دو فوریت «لایحه حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف»، با تأکید بر اینکه هیچ شکی در اجرای احکام الهی از سوی مردم نیست، گفت: یکی از وظایف حکومت اسلامی اجرای احکام الهی در جامعه و هدایت آن به سمت انجام قوانین الهی است.

نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه لایحه حمایت از عفاف و حجاب را راهکاری برای حل این مشکل در جامعه ندانست و گفت: معتقدیم این لایحه بیشتر از اینکه مشکل حجاب را حل کند، پوست خربزه‌ای زیر پای مجلس است. قوه قضائیه این لایحه را طراحی کرده، اما تاختن آن بر ما است که می‌گویند چرا دین و خدا را قبول ندارید.

وی در ادامه کار فرهنگی در کشور را دارای ضعف توصیف کرد و افزود: اگر به وضعیت مساجد و صفوف نماز در این مکان‌ها بنگرید می‌بینید که کسی در آن‌ها حضور ندارد. جایگاه والدین در خانواده‌ها را ببینید، رابطه اخلاقی را بنگرید؛ اسلام مجموعه‌ای از احکام به هم پیوسته است. شما نمی‌توانید از مساجد و افراد مؤمن و مکان‌های فرهنگی حمایت نکنید، اما بخواهید برای حجاب جریمه نقدی تعیین کنید. آیا خداوند از صدر اسلام نمی‌توانست برای مردم جریمه نقدی تعیین کند؟ کار اخلاقی و دینی و جهادی، کار دل است و مردم باید به صورت دلی به آن اعتقاد داشته باشند.

رحیمی جهان آبادی در ادامه با بیان اینکه شکی در این نیست که مسأله بی حجابی امروز به یک بحران تبدیل شده و خانواده‌ها را نگران کرده است، عنوان کرد: اما این لایحه یک لایحه غیرکارشناسی است و نتوانسته است درد جامعه را ریشه یابی کرده است. این لایحه جریمه بی حجابی را همچون جریمه رانندگی تعیین کرده است که با تصویب دو فوریت و اجرای آن، مشکل بی حجابی حل نمی‌شود.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس در ادامه بررسی دو فوریت این لایحه را مورد تأیید ندانست و افزود: این لایحه یک امر اعتقادی، الهی، جهادی و اخلاقی را که خدا، رسول (ص) و همه بزرگان دین بر آن تأکید کرده اند به موضوعی مانند نبستن کمربند خودرو تبدیل کرده که دردی را دوا نمی‌کند و بیشتر توهین به جامعه، دین و اعتقادات دینی است.

وی در ادامه تأکید کرد: لایحه‌ای باید بیاید و فوریت آن تصویب شود که کار عمیق فرهنگی را در یک نظام اسلامی اجرا کند و باور انسان را رشد دهد. خانواده‌های ما پیش از انقلاب اسلامی هم چادر به سر می‌کردند، چون به آن اعتقاد عمیق داشتند. امروز با صرف بودجه و هزینه و با ده‌ها سازمان عریض و طویل موازی هنوز مشکل فرهنگی داریم که باید آن را آسیب شناسی کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: باید لایحه‌ای بررسی شود که باور دینی در مردم تعمیق شده و بدانند که این هستی خالقی دارد که این خالق، امری دارد که باید نماز و روزه ادا شده و حجاب رعایت شود. امروز در بسیاری از کشور‌ها که چنین قانونی ندارند رعایت حجاب به خوبی انجام می‌گیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران، تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲، کدخبر: ۸۹۳۹۳۲، www.asriran.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین