پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۰۰۹
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶
حجت‌الاسلام حسین کمیلی رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نمازخانه‌های بین راهی متولی خاص و اعتبار ویژه ندارند، گفت: همین امر گاهی خدمات‌رسانی را با مشکل مواجه کرده است.

شعار سال: حجت‌الاسلام حسین کمیلی، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی درباره وضعیت نمازخانه‌های بین راهی در ایام تابستان اظهار کرد: سفر نباید موجب ساقط شدن نماز شود و به همین دلیل توجه به جذابیت یا تعداد نمازخانه‌های بین راهی به‌ویژه در ایام تعطیلات امری مهم است.

نمازخانه‌های بین راهی و مشکلی به نام نبود متولی و اعتبار ویژه
وی با بیان اینکه در استان خراسان‌جنوبی کمیت نمازخانه‌های بین راهی بیشتر از آنچه مورد نیاز است، دیده می‌شود، افزود: از نظر کیفیت مردم باید نظارت کنند که امکان آن را نیز فراهم کرده‌ایم، اما تا جایی که در توان بوده نسبت به فراهم‌آوری زیرساخت‌ها تلاش کرده‌ایم.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نمازخانه‌های بین راهی متولی خاص و اعتبار ویژه ندارند و همین امر گاهی خدمات‌رسانی را با مشکل مواجه کرده است، ادامه داد: در جاده‌ها سه نوع مکان برای اقامه نماز وجود دارد که شامل مساجد بین راهی با متولی‌گری امور مساجد و اوقاف و امور خیریه، مجتمع‌های خدماتی رفاهی که متولی آن راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوده و همچنین سکو‌های نماز است.

کمیلی با بیان اینکه مجتمع‌های خدماتی رفاهی که تحت نظر سازمان اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوده وضع بهتری دارند و از طرفی آستان قدس ۹ مجتمع خدماتی رفاهی در استان ساخته است، تصریح کرد: در خراسان‌جنوبی علاوه بر مجتمع‌های رفاهی، ۲۲ نمازخانه و مسجد بین راهی و ۱۶ سکوی نماز وجود دارد.

وی با بیان اینکه در یک نقطه استان در مسیر خور خوسف تا دیهوک تنها یک نمازخانه روستایی وجود دارد، اظهار کرد: در مسجد چهارده معصوم در سه‌راهی نوفرست و مسجد فاطمه زهرا (س) در آرین‌شهر مشکلاتی زیرساختی وجود دارد که البته فرماندار قاین به آن ورود پیدا کرده و امیدواریم به نقطه مطلوب برسیم.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه همچنین در سه‌راه طبس مشکل نمازخانه وجود دارد که بار‌ها با مسئولان مطرح کردیم، اما متأسفانه مشکل آن پابرجاست، اظهار کرد: در راستای رسیدگی به مشکلات این نمازخانه‌ها، کمیته نظارت بر نمازخانه‌های بین راهی با نمایندگانی از استانداری، حمل و نقل جاده‌ای، دانشگاه علوم پزشکی و ستاد اقامه نماز فعالیت دارد که هر چند مدت بازدید‌هایی انجام می‌شود.

کمیلی با اشاره به راه‌اندازی سامانه راه نماز برای گشایش ظرفیت نقد و ارائه نقاط قوت و ضعف توسط مردم تصریح کرد: در مجموع وضعیت این نمازخانه‌ها را خوب ارزیابی می‌کنیم، اما برای تحقق خدمات مطلوب و کیفی مناسب به مسافران تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی با بیان اینکه هرچه برای نماز وقت بگذاریم، سرمایه‌گذاری برای آینده جامعه و دوری از آسیب‌هاست، اظهار کرد: خواستار مرتفع کردن مشکلات نمازخانه‌های بین راهی هستیم و از مجموعه استانداری می‌خواهیم در تمام مأموریت‌ها وضعیت نمازخانه‌های بین راهی را مدنظر قرار دهند، چراکه با نظارت مستمر و تذکر مشکلات این نمازخانه‌ها رفع خواهد شد.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی بیان کرد: با همه این مسائل باید بیان کنیم که وضعیت مساجد نمازخانه‌های بین راهی استان نسبت به دیگر استان‌های کشور از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار است، اما برای بهتر شدن وضعیت آن باید تلاش و نظارت بیشتری صورت گیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایکنا، تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۲، کدخبر: ۴۱۵۲۰۳۹، birjand.iqna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین