پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۱۹۰
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۹
یک عضو «کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی» در تذکری خطاب به وزیر دادگستری، شرکت قبول‌شدگان آزمون سردفتری در مصاحبه علمی را مغایر با قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار دانست.

شعارسال: حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در این تذکر کتبی، خواستار اصلاح آیین نامه قانون دفاتر اسناد رسمی کانون سردفتران و دفتریاران مصوب رئیس قوه قضاییه شد.

شرکت قبول‌شدگان آزمون سردفتری در مصاحبه، نقض قانون تسهیل است

رئیس قوه قضاییه در اصلاحاتی که اخیرا بر این آیین‌نامه اعمال کرده، انجام مصاحبه از پذیرفته‌شدگان آزمون کتبی سازمان سنجش را یکی از شرایط پذیرش سردفتران جدید اسناد رسمی تعیین کرده است.

این تصمیم باعث اعتراض برخی پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱ شده و گروهی از آنها نیز روز یکشنبه ۱۱ تیرماه تجمعی را در مقابل مجلس شورای اسلامی برگزار کردند.

متن تذکر کتبی حسینعلی حاحی‌دلیگانی خطاب به امین‌حسین رحیمی، وزیر دادگستری، به شرح زیر است:

خلاصه تذکر
لزوم اجرای حکم ماده (۵) قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران اصلاحی مصوب ۱۴۰۰/۱۲/۲۴ و صدور ابلاغ پذیرفته شدگان در آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱ که از تاریخ ۱۴۰۱/۲/۲۸ لازم الاجراء شده است و اصلاح ماده (۳) آیین نامه قانون دفاتر اسناد رسمی کانون سردفتران و دفتریاران اصلاحی ۱۴۰۲/۳/۲۴ متناسب با قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار

شرح تذکر
بر اساس ماده (۵) قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران اصلاحی مصوب ١۴٠٠/١٢/٢۴،

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است هر ساله از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون سردفتری و دفتریاری اقدام نماید.

داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد (۷۰) امتیاز میانگین نمرات یک درصد (۱) حائزان بالاترین امتیاز کنند به عنوان پذیرفته شده جهت طی مراحل مقتضی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور معرفی می شوند.

علیرغم حکم قانون مذکور سازمان ثبت استناد ماده (۳) آیین نامه قانون دفاتر اسناد رسمی کانون سردفتران و دفتریاران اصلاحی ۱۴٠٢/٣/٢۴ برای پذیرفته شدگان سال ۱۴۰۱ مقرر نموده است تمام پذیرفته شدگان در آزمون کتبی باید مصاحبه شده و از آنها اختبار گرفته شود و هنوز ابلاغ پذیرفته شدگان صادر نشده است و طراحی مصاحبه به نحوی نقض قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار محسوب می شود.

جهت رفع نگرانی پذیرفته‌شدگان در آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱ لازم است ماده (۳) آیین نامه قانون دفاتر اسناد رسمی کانون سردفتران و دفتریاران اصلاحی ١۴٠٢/٣/٢۴ متناسب با حکم ماده (۵) قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب ۱۴۰۰/۱۲/۲۱ اصلاح شود و اقدامات نظارتی قوه قضائیه در خصوص اجرای کامل قانون در راستای تسریع در صدور ابلاغ پذیرفته شدگان انجام شود.

شرکت قبول‌شدگان آزمون سردفتری در مصاحبه، نقض قانون تسهیل است

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اختبار، تاریخ انتشار : 13تیر1402، کدخبر: -، www.ekhtebar.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین