پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۲۲۹
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۳
رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: در سال گذشته ۱۰۳ هزار فرصت شغلی در حوزه مشاغل خانگی در کشور ایجاد شده است. کشور در حدود 300 شهرستان هزار شهر دارد. این امار یعنی اشتغال خانگی ده نفر در هر شهر. سلام بر خانم آزیتا همتیان رئیس دبیرخانه ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، ماهی چند حقوق می گیرید بابت این حجم عملکرد؟ منتظر دریافت نظرات هستیم.

شعارسال: آزیتا همتیان با اشاره به حمایت جدی دولت سیزدهم از طرح توسعه مشاغل خانگی افزود: با حمایت‌های دولت، سال گذشته شاهد رشد ۲۰۰ درصدی در صدور مجوز‌ها و پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی بودیم.

ایجاد ۱۰۳ هزار فرصت شغلی در حوزه مشاغل خانگی + یعنی شهری 10 نفر خانم همتیان؟


همتیان از صدور ۲۱۸ هزار مجوز مشاغل خانگی در سال گذشته خبر داد و افزود: صدور این تعداد مجوز، اشتغال ۱۰۳ هزار نفر را در کشور به دنبال داشته است.

وی رقم تسهیلات مشاغل خانگی را در سال گذشته سه هزار میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: از این میزان تسهیلات، ۹۰ درصد توسط استان‌های مختلف جذب شده است.

همتیان گفت: با توجه به استقبال خوب صورت‌گرفته از توسعه مشاغل خانگی، رقم تسهیلات این حوزه امسال افزایش چشمگیری داشته و به رقم چهار هزار میلیارد تومان رسیده است که امیدواریم تمام این تسهیلات را جذب کنیم.

وی با اشاره به وجود دو نوع مجوز مستقل و پشتیبان در حوزه مشاغل خانگی، افزود: مجوز مستقل برای افرادی است که می‌خواهند به‌طور مستقل فعالیت داشته باشند، اما درخصوص مجوز‌های پشتیبانی که مدل کارفرمایی است، افراد باید کارآفرینی داشته و تعدادی را مشغول به کار کنند.

همتیان سقف تسهیلات پرداختی در حوزه مشاغل خانگی مستقل را ۱۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت:در مجوز‌های پشتیبانی رقم تسهیلات تا چهار میلیارد تومان به ازای اشتغالزایی برای ۴۰ نفر قابل افزایش است.

رئیس دبیرخانه ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: این تسهیلات به شکل قرض‌الحسنه و با کارمزد چهار درصد است.

وی در خصوص نحوه دریافت مجوز مشاغل خانگی گفت: افراد با مراجعه به درگاه ملّی مجوز‌های کسب‌و‌کار، اطلاعات هویتی و سایر مدارک مربوطه را بارگذاری کرده و مجوز را به صورت برخط دریافت می‌کنند.

همتیان افزود: برای دریافت تسهیلات هم افراد باید به سامانه طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی به آدرس https://smkh.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند.

وی تصریح کرد: با ثبت‌نام صورت گرفته کارشناسان ما از طرح و مکان اجرای آن بازدید کرده و در صورت تأیید، روند پرداخت تسهیلات آغاز می‌شود که این روند در خصوص مجوز‌های پشتیبانی قدری طولانی‌تر است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 18تیر1402، کدخبر: 8489630، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین