پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۹۱۵۹۰
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
دکتر علی فکری معاون وزیر اقتصاد پیرو حاشیه‌های مطرح در خصوص اعزام رایگان هیات ۶۰ نفره به نمایشگاه گوانجو و رویداد سیفیت اظهار داشت، به هیچ وجه این گونه نیست که یک هیات ۶۰ نفره از ایران با هزینه‌های دولت به رویداد تجارت و سرمایه‌گذار چین اعزام شوند. افراد به هزینه شخصی و کمک یارانه‌ای کشور چین، به این نمایشگاه اعزام شده اند. افکار عمومی می‌پرسد که بهتر می‌بود دکتر فکری، میزان کمک یارانه‌ای و میزان هزینه شخصی را ذکر می‌کرد. همچنین افکار عمومی منتظر دریافت گزارشی واقعی و غیر غلو آمیز و مستند، از دکتر علی فکری درباره وضعیت جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور در دوره مسئولیت نام برده است( جذب و ورود سرمایه نه صرفا تفاهم نامه و توافق مشروط و زمان دار).

شعار سال: معاون وزیر اقتصاد اظهار داشت: به هیچ وجه این گونه نیست که یک هیات ۶۰ نفره از ایران با هزینه‌های دولت به رویداد تجارت و سرمایه‌گذار چین اعزام شوندد. به هیچ وجه این گونه نیست که یک هیات ۶۰ نفره از ایران با هزینه‌های دولت به رویداد تجارت و سرمایه‌گذار چین اعزام شوند.

تکذیب اعزام رایگان هیات ۶۰ نفره به نمایشگاه گوانجو و اعزام با هزینه شخصی و یارانه کشور چین + علی فکری قصد ارایه گزارش واقعی از سرمایه گذاری خارجی ندارد؟
چند روز گذشته نامه‌ا‌ی در فضای مجازی منتشر شد مبنی براینکه ۶ نفر از مدیران و مسئولان برای حضور در نمایشگاه و رویداد تجارت و سرمایه‌گذاری کشور چین به این کشور اعزام می‌شوند و گویا در پیوست این نامه، فهرست ۶۰ نفره برای صدور مجوز‌های ماموریت خارجی اعلام شده که البته با پیگیری‌های خبرنگار ایلنا مشخص شد آن فهرست اعلام شده اسامی تجار و سرمایه‌گذاران ایرانی است، اما بین افکار عمومی این شائبه ایجاد شده که ۶۰ نفر با هزینه دولت و به صورت رایگان در نمایشگاه گوانجو حضور خواهند داشت.

«علی فکری» رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با تکذیب حضور رایگان هیات ۶۰ نفره ایرانی در چین به هزینه دولت ایران گفت: به هیچ وجه این گونه نیست که یک هیات ۶۰ نفره از ایران با هزینه‌های دولت به رویداد تجارت و سرمایه‌گذار چین اعزام شوند.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه نمایشگاه سرمایه گذاری سیفیت از بزرگترین نمایشگاه‌های جهانی در عرصه سرمایه‌گذاری است که پس از رفع محدودیت‌های کرونایی این رویداد مجددا به صورت حضوری برگزار می‌شود، تاکید کرد: با توجه به یارانه‌ای که دولت چین پرداخت می‌کند، تجار و فعالان بخش خصوصی و دولتی از تمام کشور‌ها از این رویداد فرصت استفاده کرده و با هزینه خود در جهت معرفی فرصت‌های اقتصادی مجموعه خود؛ به فعالان و سرمایه گذاران سایر کشور‌ها در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: فعالان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران هم در طول سال‌های گذشته از این فرصت برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود استفاده می‌کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۱۴ شهریور ۱۴۰۲، کدخبر: ۱۳۹۴۳۱۲، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین