پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۶۲۹
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶
اسنادی که به دست رویداد۲۴ رسیده که نشان می‌دهد که از سال ۱۴۰۱ تا اردیبهشت ۱۴۰۲، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس بیش از ۱۲۰ روز در «هتل بزرگ تهران» اقامت داشته است. متجلی به طور متوسط در هر ماه نزدیک به ۱۲ روز کاری در تهران و باقی روز‌های کاری را را در عسلویه اقامت داشته و آخر هفته‌ها با هزینه بیت‌المال برای دیدار خانواده به تبریز سفر می‌کند.متجلی از مدیران دولت رئیسی و یکی از اعضای حلقه نفتی مرتضی شاه‌میرزایی رئیس شرکت ملی پتروشیمی و محسن خجسته‌مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران است.

شعار سال: ابراهیم رئیسی در اولین سفر استانی خود به خوزستان وعده داده بود که برای رفع مشکلات استان، مدیران را در استان مستقر کند. دو سال از این وعده گذشته و شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد نه تنها مدیران استان‌های نفت‌خیز، در یک جا مستقر نشده‌اند، بلکه بعضا بین سه استان در پروازند. یکی از این موارد، محمدحسین متجلی مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس است. متجلی از مدیران دولت رئیسی و یکی از اعضای حلقه نفتی مرتضی شاه‌میرزایی رئیس شرکت ملی پتروشیمی و محسن خجسته‌مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران است.

هزینه لاکچری محمدحسین متجلی مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس
از سوابق متجلی قبل از انتصاب به عنوان مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در جستجوی گوگل خبری نیست، اما طبق اطلاعات رویداد۲۴ پیش از این مدیر میانی شرکت نفت و گاز پارس بوده است و در یک جهش مدیریتی به عنوان مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس منصوب شده است.

انتقادی که به او وارد است نه تنها نقض دستور صریح رئیس جمهور مبنی بر حذف مدیران پروازی است، بلکه پرداختن هزینه‌های زندگی خاص او از جیب بیت‌المال است. سکونت متجلی در تهران و عسلویه به واسطه ماموریت او به عنوان مدیر شرکت نفت و گاز پارس بلامانع است. دفتر مرکزی شرکت در تهران و محل عملیات‌های شرکت در عسلویه است و از این رو پرواز و اقامت بین این دو شهر ضروری است و انتظار می‌رود تمرکز و استقرار او در یکی از این دو محل ماموریت باشد، اما ظاهرا این مدیر نفتی، توجهی به این دستورالعمل اداری صریح ندارد. عجیب‌تر اینکه سکونت متجلی در شهر تهران، که انتظار می‌رفت به عنوان محل استقرار خانواده‌اش در نظر گرفته شود، هزینه‌هایی بر بیت‌المال تحمیل کرده است.

مدیر نفتی عسلویه، ماهی ۱۲ روز در هتل تهران اقامت دارد!

اسنادی که به دست رویداد۲۴ رسیده که نشان می‌دهد در طول ۱۰ ماه از مرداد سال ۱۴۰۱ تا اردیبهشت ۱۴۰۲، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس بیش از ۱۲۰ روز در «هتل بزرگ تهران» اقامت داشته است. متجلی به طور متوسط در هر ماه نزدیک به ۱۲ روز کاری در تهران و باقی روز‌های کاری را را در عسلویه اقامت داشته و آخر هفته‌ها به تبریز محل سکونت خود و خانواده‌اش سفر می‌کند. شرکت نفت و گاز پارس علاوه بر هزینه اقامت مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، هزینه رفت و آمد او بین تهران و تبریز را هم پرداخت می‌کند!

هزینه خشکشویی و کافه از جیب دولت!

بر اساس اسنادی که به دست رویداد۲۴ رسیده، اقامت این مدیر نفتی در تهران برای ده ماه از مرداد ۱۴۰۱ تا اردیبهشت ۱۴۰۲، بیش از ۲۰۰ میلیون تومان هزینه از بودجه شرکت پرداخت کرده است. در فیش پرداخت هتل هزینه رستوران، کافه و حتی خشکشویی مدیرعامل هم از جیب دولت پرداخت شده است. این در حالی است که هزینه مسکن این مدیر در یکی از محل‌های ماموریت، که در این مورد، تهران است باید از جیب خودش تامین می‌شد.

هزینه لاکچری محمدحسین متجلی مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس
هزینه لاکچری محمدحسین متجلی مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس
مدیرعامل نفت و گاز پارس: چه کار کنم؟ پول ندارم خانه بگیرم، در هتل می‌مانم!

از سوی دیگر، بر اساس اسناد دیگری که توسط رویداد ۲۴ رویت شده، هزینه بلیط‌های هواپیمای محمدحسین متجلی از تبریز به تهران را هم شرکت نفت و گاز پارس پرداخت کرده است. رویداد۲۴ درباره این مسئله از «متجلی» سوال کرده است و گفته در هتل زندگی می‌کند، چون پول اجاره خانه در تهران را ندارد!

متجلی همچنین اینگونه پاسخ داده است: «چه کار کنم؟ بروم گدایی پیمانکار کنم؟ چند پیمانکار به من گفته‌اند بهترین خانه را برایت می‌گیریم، اما من دست رد به سینه‌شان زدم. می‌توانستم از آن‌ها خانه بگیرم، اما نگرفتم.»

مدیر ارشد شرکت نفت و گاز پارس: بازنشسته‌ها از خانه بلند نمی‌شوند، مجبوریم هتل بگیریم

رویداد۲۴ برای پیگیری بیشتر با یکی از مدیران در شرکت نفت و گاز پارس گفتگو کرده است. او نخواسته نامش برده شود، از متجلی حمایت کرده و گفته «اینکه متجلی بین تهران، تبریز و عسلویه در رفت و آمد است به این معنا نیست که او مدیر پروازی است!»

این مدیرارشد می‌گوید: «متجلی پیش از این مهندس ساختمانی بوده و در آن زمان به عنوان یکی از مدیران شرکت‌های نفتی به صورت اقماری کار می‌کردند؛ فعالیت اقماری یعنی دو هفته در منطقه عملیاتی کار می‌کنند و دو هفته استراحت می‌کنند. این قانون کار در مناطق نفتی است. اما آقای متجلی از زمانی که مدیرعامل شرکت شدند فرصت استراحت ندارند. همین الان آقای متجلی حتی در عسلویه هم از ویلای ساحلی که در اختیار مدیرعامل است استفاده نمی‌کند و گفته این ویلا را به خانواده اقماری‌هایی بدهید که برای ارتقای روحیه به منطقه سفر می‌کنند و خودش در کانکس اقامت دارد.»

او در مورد اینکه چرا مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس محل اسکانش را به تهران منتقل نکرده تا دولت مجبور به پرداخت هزینه اسکان او نباشد، گفته در دولت قبل تمام منازل سازمانی شرکت ملی نفت توسط دستور وزیر وقت واگذار شد لذا منزلی جهت اسکان در تهران موجود نیست. البته آقای متجلی از زمانی که مدیر عامل شده است، این موضوع را درخواست مطرح کرده، اما خیلی از مدیران نفتی با وجود اینکه دیگر بر سرکار نیستند و بازنشسته شده‌اند، از خانه‌های سازمانی وزارتخانه بلند نمی‌شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت رویداد ۲۴، تاریخ انتشار:۳۰ خرداد ۱۴۰۲، کدخبر: ۳۴۰۸۶۴، www.rouydad۲۴.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین