پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۶۲۱
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳
رئیس جمهور گفت: مدیران باید درب اتاق خود را به روی مردم باز کنند و سخن مردم بشنوند و رابطه ناسالم، رشوه، پارتی‌بازی و تبعیض و فساد به هیچ عنوان زیبنده نظام اسلامی ایران نیست و ما با تمام وجود در مقابل آن می‌ایستیم.

شعار سال: سیدابراهیم رئیسی در جمع مردم بیرجند در همایش جاماندگان اربعین با بیان اینکه میلیون‌ها ایرانی امروز دل در هوای کربلا دارند، اظهار داشت: اجتماع میلیونی در کربلا جلوه عشق و دلدادگی به سیدالشهداست. این اجتماع عظیم عشق به کربلاست و می‌خواهند بگویند اگر در کربلا نبودیم و دشمنان تو را به شهادت رساندند و یاران تو را به شهادت رساندند، ما فریاد تو را شنیدیم و امروز فریاد می‌زنیم لبیک یا حسین (ع).

مقابل هرگونه
وی افزود: این اجتماع با نام ابا عبدالله بوده و برای عرض تسلیت به امامزادگان واجب التعظیم و اعلام میثاق به دلدادگی به ابا عبدالله و عاشوراییان آمده‌ایم.

رئیسی با بیان اینکه دشمن امام حسین (ع) را شهید کرد تا عاشورا نماند، اما اراده خدا بر آن شد که عاشورا روز آغاز باشد، گفت: به جای اینکه عاشورا در عاشورا بماند، از عصر‌ها به نسل‌ها منتقل شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه زین العابدین قریب به چهل سال اشک ریخت تا عاشورا بماند و عاشورا را به قلب‌ها پیوند داد، افزود: بهترین ایام با یاد امام حسین (ع) رقم می‌خورد و رمز لیله القدر توسل به نام ابا عبدالله است.

وی با بیان اینکه اربعین نماد و نمودی است که عاشورا گم نشود، افزود: اربعین نمادی است که عاشورا در عاشورا نماند و برای تمام نسل‌ها پیام انسانیت و آزادی و استقلال داشته باشد.

رئیسی بیان کرد: اربعین برای آن است که انسان بداند همواره باید با حسین زندگی کند و زیارت اربعین یکی از نشانه‌های مهم انسان سالک است

وی افزود: امام سجاد (ع) عاشورا را با دل‌ها پیوند داد و بهترین ایام با یاد حسین (ع) رقم می‌خورد و نیمه شعبان و شب جمعه و ماه رمضان با نام ابا عبدالله (ع) است.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: اربعین پیام و پرچمی است که عاشورا بماند و پیام آزادی و استقلال دارد و اربعین برای آن است که انسان بداند همواره با حسین (ع) زندگی کند.

وی ادامه داد: اربعین برای همه انسان‌ها پیام دارد و امام سجاد (ع) و ائمه اطهار آمدند تا عاشورا بماند و عاشورا منشا همه تحولات در تاریخ حیات انسان بوده و است و تمام نهضت‌ها و حرکت‌ها در جامعه بشری به نام عاشورا است و منشاء تمام خیزش‌ها و حرکت‍ها در دنیا است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: حسین (ع) خون داد تا در دنیا جهل زدایی کند و انسان دوست را از دشمن بشناسد و جهل جامعه را فرا نگیرد جامعه‌ای که آن روز باید با حسین (ع) آشنا می‌بود، اما قدرت رسانه از دشمن کاری کرد که حق را باطل و باطل را حق جلوه دادند.

رئیسی اظهار کرد: جاهلیت که دیروز بود امروز هم با آن مواجه‌ایم و جاهلیت مدرن وجود دارد و خون امام حسین (ع) که سبب تحولات دنیا شد امروز هم همینطور خواهد بود.

وی افزود: امروز هم عاشورا ادامه دارد و جریان یزیدی در مقابل جریان حسینی است و امروز حسینیان زمان در دفاع عدالت و حقانیت و معنویت ایستادند و امتداد جریان عاشورا، مکتب نورانی امام راحل و شهید سلیمانی است.

وی گفت: خون شهدا متصل به خون ثارالله است و امروز جریان عاشورا ادامه دارد و فریاد استغاثه امام حسین (ع) شنیده می‌شود و ایستادگی مردان و زنان وجود دارد و شرایط امروز ما شرایطی است که خون امام حسین (ع) جهل زدایی کرد و خون شهدا چهره جاهلیت مدرن را برملا کرد.

رئیس جمهور بیان کرد: جاهلیت مدرن مجهز است به قدرت نظامی و امپراطور رسانه‌ای و جاهلیت مدرن نام‌های نویی دارد، اما همان جاهلیت قدیم است. امروز به نام انقلاب اسلامی بیداری ایجاد شده و مردم منطقه می‌خواهند مسلمان زندگی کنند که این‌ها به برکت خون شهدا است.

رئیسی افزود: روز به روز جلوه خون شهدا در جوامع بیشتر می‌شود و رهبر انقلاب فرموند شهید سلیمانی برای دشمنان خطرناک‌تر است از قاسم سلیمانی لذا خون شهدا برای دشمنان خطرناک‌تر از خود شهدا است.

وی افزود: امروز با عنایت خدا و کمک مردم و کادر بهداشت و درمان شرایط کشور متفاوت شده و امکان حضور در شهرستان‌ها فراهم شده و تلاش می‌کنیم در برخی شهر‌ها حضور پیدا کنیم.

رئیسی بیان کرد:و امروز توفیق شد به مناسبت اربعین حسینی در استان خراسان جنوبی حضور پیدا کنیم به الحمدالله طرح مهم ریلی به نام امام حسین (ع) در ۲۰ جبهه کاری آغاز شد تا چشم انتظاری مردم بعد از سال‌ها پایان یابد و مسیر شمال به جنوب تکمیل خواهد شد و این خط ریلی از نظر کاربردی مهم است.

رئیس جمهور گفت: با ایجاد این خطر ریلی مردم سریع‌تر در حوزه تردد و راه قرار خواهند گرفت و مصوبات سفر اول و دوم با جدیت توسط استاندار و ریاست جمهور دنبال می‌شود تا کار‌ها به ثمر برسد.

وی اظهار داشت: وحدت و انسجام در استان با محوریت آیت الله عبادی نماینده، ولی فقیه در استان مثال زدنی است و مردم خراسان جنوبی حضور به موقع در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دارند و استان ولایتمدار و همیشه درصحنه‌‎ای هستید و شاخص‌ها نشان می‌دهد که مردم استان فرهنگی و فرهنگ دوست هستند و این اجتماع باشکوه اربعین جلوه‌ای از فرهنگ دوستی مردم استان است.

رئیس جمهور گفت: اینقدر به استان‌ها و شهرستان‌ها و روستا‌ها حضور پیدا می‌کنیم تا مطمئن شوم که کار‌ها و پروژه‌ها در کشور تحقق یافته است و به همکاران خود در وزارت خانه‌ها و مدیران تاکید می‌کنم که بزرگترین افتخار من و مدیران آن است که ما خدمتگزار و نوکری مردم کنیم و با توجه به رهنمود‌های رهبری همه دولتمردان با مردم، از مردم و در ارتباط با مردم باشند به ویژه مردمی که در مناطق محروم هستند.

وی عنوان کرد: مدیران باید درب اتاق خود را به روی مردم باز کنند و سخن مردم بشنوند و رابطه ناسالم، رشوه، پارتی‌بازی و تبعیض و فساد به هیچ عنوان زیبنده نظام اسلامی ایران نیست و ما با تمام وجود در مقابل آن می‌ایستیم.

رییس جمهور ادامه داد: عزت اباعبدالله الحسین مهم است و آنچه حسین (ع) آموخت برای انسان‌ها درس دارد و نقطه وحدت بین ما مسلمان و ادیان ابراهیمی عشق به حسین (ع) است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:۱۵ شهریور ۱۴۰۲، کدخبر: ۲۹۵۲۶۲۳، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین