پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۹۴۵
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
سیدسلمان ذاکر نماینده ارومیه می‌گوید: به عنوان یک نماینده، انتقاد به تیم اقتصادی دولت و عدم‌انسجام آن‌ها دارم. تیم اقتصادی دولت خیلی در پیشبرد اهداف، صبوری از خود نشان می‌دهد، در حالی که وضعیت به گونه‌ای است که باید حساسیت کار را احساس کنند و قوی و با سرعت بیشتر کار‌ها را جلو ببرند، وگرنه همین‌طور شاهد فرصت‌سوزی‌ها خواهیم بود.

شعار سال: سیدسلمان ذاکر نماینده ارومیه و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هم یکی از نمایندگانی است که اعتقاد دارد عملکرد اقتصادی دولت آن‌طور که انتظار می‌رفت، قابل قبول نبوده است. در ادامه می‌توانید

سفره‌های مردم کوچک شده و در مضیقه هستند+ مجلس درباره مسائلی قانونگذاری می‌کند که ارتباطی با خواسته‌های مردم ندارد

مهمترین بخش‌های گفت‌وگو را بخوانید:

* دولت می‌خواهد به صورت زیرساختی مشکلات را حل کند، اما تا حدی در موضوع اولویت‌بندی در بخش‌های اقتصادی و معیشتی مردم، کار را به تاخیر انداخته است.

* دولت از همان اوایل شروع به کارش می‌توانست هم و غم خودش را بگذارد تا موضوع کالابرگ الکترونیکی به نتیجه‌ای که در آن نفع مردم باشد، برسد. ما در مجلس موضوع کالابرگ الکترونیکی را هم به دولت آقای روحانی و هم به دولت آقای رئیسی یادآور شدیم و حتی در این رابطه قانون‌گذاری هم کردیم، ولی عملیاتی نشدن آن، صدمه زیادی به اقشار بی‌درآمد و کم‌درآمد جامعه وارد کرد.

* بسیاری از مردم در مضیقه مالی هستند و سفره‌هایشان کوچک شده است. حداقل اقلام اساسی در هر خانواده‌ای ۱۰ تا ۱۱ مورد است. متاسفانه خانواده‌های کم‌درآمد باید برای تهیه این اقلام در کنار یارانه نقدی که دولت به آن‌ها می‌دهد، مبلغ دیگری را هم درنظر بگیرند.

* دولت باید ثبات در قیمت‌ها و مخصوصاً اقلام اساسی را به وجود بیاورد و از طرفی، این کار باید با حفظ یارانه نقدی مردم باشد.

* در موضوع اشتغال‌زایی، انتظارمان از دولت سیزدهم به مراتب بالاتر از این بود. بیکاری جوانان خیلی موضوع نگران‌کننده است که توقع داریم برای آن، فکری اساسی شود.

* وضعیت در بازار خرید و اجاره مسکن، اصلاً عادی نیست. بسیاری از جوانان اگر بخواهند مسکنی را برای خود اجاره کنند، با چالش‌های زیادی روبرو هستند و تورم موجود در کشور، اعصاب و روان همه را خرد کرده است.

* به عنوان یک نماینده، انتقاد به تیم اقتصادی دولت و عدم‌انسجام آن‌ها دارم. تیم اقتصادی دولت خیلی در پیشبرد اهداف، صبوری از خود نشان می‌دهد، در حالی که وضعیت به گونه‌ای است که باید حساسیت کار را احساس کنند و قوی و با سرعت بیشتر کار‌ها را جلو ببرند، وگرنه همین‌طور شاهد فرصت‌سوزی‌ها خواهیم بود.

* مجلس هم باید گره‌گشا باشد، یعنی قوانین باید به موقع تصویب شود در غیراین‌صورت کارایی لازم را نخواهد داشت.

* یکی از انتقادات من به مجلس و دولت این است که ما هنوز نتوانستیم مطالبات اصلی توده‌های مردم را شناسایی و قانون‌مند کنیم. فقدان اجماع لازم مجلس و دولت در خصوص برآورده کردن خواسته‌های مردم کاملاً مشهود است.

* گاهی در مجلس در خصوص مسائلی قانون‌گذاری می‌شود که ارتباط بسیار کمی با خواسته‌های اصلی مردم دارد؛ بعضاً در مجلس یک موضوعی را از خواسته‌های مردم مطرح می‌کنیم و در ادامه که جلو می‌رویم، خروجی کارمان چیز دیگری می‌شود که نشان از انحراف دارد.

* در موضوع خودرو هم نگرانی و دغدغه‌هایی داریم که امیدوارم با اراده‌ای که در مجلس و دولت شکل گرفته است، مشکل حل شود، اما باید بگویم دولت در خصوص واردات خودرو‌های نو تعلل کرده و امید دارم در واردات خودرو‌های کارکرده این اشکال دیده نشود و در هفته‌های آتی شاهد واردات این خودرو‌ها باشیم.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت رویداد ۲۴، تاریخ انتشار:۲۹ شهریور ۱۴۰۲، کدخبر: ۳۴۹۱۲۴، www.rouydad۲۴.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین