پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۳۸۸
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
غلامرضا نوری قزلجه، نماینده بستان آباد در مجلس، می گوید عده‌ای (در دولت و مجلس) برای فرار از مشکلات می‌گویند که اگر ما نبودیم اوضاع کشور و شاخص‌های اقتصادی بسیار بدتر از این می‌شد!! این توجیه قابل قبولی برای نخبگان و تحلیلگران و رسانه‌ها نیست و حتی می‌توان گفت که مضحک است. اصل هشتاد و پنجمی شدن لوایح در مجلس یازدهم بسیار عجیب بود. رویکردی که در مجالس گذشته بسیار نادر بود در این مجلس به یک رویه بدل شد. مجلس یازدهم مصوباتی داشته یا وقت‌هایی را اختصاص داده که به نفع کشور، مردم و منافع ملی نبودند. موضوعاتی چون طرح اقدام راهبردی که دولت دوازدهم را برای احیای برجام با مشکلاتی مواجه کرد، موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی که منجر به آزادسازی قیمت‌ها و گرانی‌های افسارگسیخته شد و قانون مالیات بر عایدی سرمایه، اسلامی کردن بانک مرکزی یا وقتی که برای اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها در این مجلس گذاشته شد، هرچند خوشبختانه به نتیجه نرسیدند، اما وقت زیادی از مجلس گرفت.

شعارسال: غلامرضا نوری قزلچه به روزنامه اعتماد گفت: عده‌ای (در دولت و مجلس) برای فرار از مشکلات می‌گویند که اگر ما نبودیم اوضاع کشور و شاخص‌های اقتصادی بسیار بدتر از این می‌شد.

عده ای در دولت و مجلس ادعای مضحکی دارند که اگر ما نبودیم اوضاع اقتصادی بسیار بدتر از این می‌شد+ اصل هشتاد و پنجمی شدن لوایح بسیار عجیب بود

بخش‌های مهم گفتگو با غلامرضا نوری قزلجه نماینده بستان آباد در مجلس را در ادامه می‌خوانید:

*مجلس یازدهم هم عملکرد‌های مفید و نکات قابل قبولی دارد و هم از نکات غیرمفید و غیرقابل قبول بهره‌مند است که نمره خوبی از آن‌ها نمی‌گیرد. معتقدم وزن نکات غیرمفید در مجلس یازدهم به مراتب بیشتر از نکات مفید است و به عنوان یکی از اعضای مجلس که سابقه حضور در سایر مجالس را هم دارد از عملکرد این مجلس رضایت ندارم.

* عده‌ای (در دولت و مجلس) برای فرار از مشکلات می‌گویند که اگر ما نبودیم اوضاع کشور و شاخص‌های اقتصادی بسیار بدتر از این می‌شد؟! این توجیه قابل قبولی برای نخبگان و تحلیلگران و رسانه‌ها نیست و حتی می‌توان گفت که مضحک است.

*مجلس یازدهم مصوباتی داشته یا وقت‌هایی را اختصاص داده که به نفع کشور، مردم و منافع ملی نبودند. موضوعاتی، چون طرح اقدام راهبردی که دولت دوازدهم را برای احیای برجام با مشکلاتی مواجه کرد، موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی که منجر به آزادسازی قیمت‌ها و گرانی‌های افسارگسیخته شد و قانون مالیات بر عایدی سرمایه، اسلامی کردن بانک مرکزی یا وقتی که برای اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری و شورا‌ها در این مجلس گذاشته شد، هرچند خوشبختانه به نتیجه نرسیدند، اما وقت زیادی از مجلس گرفت.

* اصل هشتاد و پنجمی شدن لوایح در مجلس یازدهم بسیار عجیب بود. رویکردی که در مجالس گذشته بسیار نادر بود در این مجلس به یک رویه بدل شد.

*طرح جوانی جمعیت که اصل ۸۵ شد، به‌رغم اصلاحیه‌هایی که خورده همچنان مشکلاتی دارد و در صورت اجرا برای بخش‌هایی از کشور مشکل‌ساز می‌شود.

* لایحه دیگر اصل ۸۵، لایحه مربوط به حجاب بود که آن هم در حوزه‌های مختلف ورود کرده است. اصولا باید این طرح در صحن بررسی می‌شد. شورای نگهبان بیشتر از مواد لایحه، ایرادات فراوانی به آن گرفت. به‌رغم اصلاحات دوباره عودت داده شده است. این روند هم وقت مجلس را می‌گیرد و هم برخلاف منابع عمومی جامعه است.

*یکی از موضوعاتی که درباره عملکرد مجلس یازدهم قابل توجه است؛ شکل‌گیری ساختار یکدست است. باید دید آیا یکدستی به بهبود کیفیت تصمیمات مجلس موثر بوده است. معتقدم این یکدستی در عمل به ضرر مردم و کشور شد. اهرم نظارتی مجلس بر اثر این یکدستی بسیار کند شد.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 12دی1402، کدخبر: 1855756، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین