پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۵۱۶
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹
آمریکا یک قطعنامه شورای امنیت که خواستار «وقفه بشردوستانه» در درگیری شدید بین اسرائیل و حماس شده بود وتو کرد، چرا که به گفته سفیر دائم آمریکا در سازمان ملل، متن این قطعنامه «حق اسرائیل برای دفاع از خود» را به رسمیت نشناخته بود.

شعارسال: آمریکا یک قطعنامه شورای امنیت که خواستار «وقفه بشردوستانه» در درگیری شدید بین اسرائیل و حماس شده بود وتو کرد، چرا که به گفته «لیندا توماس گرینفیلد» سفیر دائم آمریکا در سازمان ملل، متن این قطعنامه «حق اسرائیل برای دفاع از خود» را به رسمیت نشناخته بود.

آمریکا قطعنامه آتش‌بس در غزه را وتو کرد

 ۱۲ عضو از ۱۵ عضو شورا به پیش‌نویس این قطعنامه که توسط برزیل تهیه شده بود رأی مثبت دادند، در حالی که روسیه و بریتانیا رأی خود را به عنوان ممتنع ثبت کردند. ایالات متحده تنها عضو شورای امنیت سازمان ملل بود که به این قطعنامه رأی منفی داد، هرچند همین رای برای رد آن کافی بود از این رو که آمریکا به عنوان یک عضو دائم شورای امنیت از حق وتو برخوردار است.

سفیر دائم آمریکا در سازمان ملل، پس از رأی‌گیری گفت: «ایالات متحده از این که این قطعنامه هیچ اشاره‌ای به حق دفاع از خود اسرائیل نکرده است، مأیوس شده است».

«گیلاد اردان» سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد، از ایالات متحده به دلیل وتوی «یک قطعنامه بسیار بد» تشکر کرد و گفت: «واشنگتن همچنان در مواقع ضروری در کنار ما می‌ایستد.»

در سوی مقابل، «ریاض منصور» سفیر فلسطین در شورای امنیت، خطاب به این شورا هشدار داد: «کشتن تعداد بیشتری از فلسطینیان هرگز اسرائیل را امن‌تر نمی‌کند».

***

برزیل پیشنهاد آتش‌بس موقت بشر دوستانه در غزه را در شورای امنیت ارائه داد

تعداد بازدید : 1


‏۱ رای مخالف: آمریکا
۱۲ رای موافق
۲ رای ممتنع: روسیه و بریتانیا

آمریکا قطعنامه علیه اسراییل را وتو کرد و روسیه قطعنامه علیه حماس را وتو کرد.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 26مهر1402، کدخبر: 1409204، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین