پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۷۵۴
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
بعضی از صحبت ها بشکل آشکار نشان دهنده سطح فکری و الگوی اندیشه ورزی صاحب کلام است. کسی که می گوید مملکت مال حزب الهی هاست ، قطع به یقین، اعتقادی به جمهوریت ندارد. او از اسلام، تفسیر خاص سلیقه محور می تواند داشته باشد ( اگر حاضر به مناظره هستند ، در محیط دانشگاهی و با رویکرد زنده کردن سنت حسنه و دستور مقام معظم رهبری درخصوص کرسی های آزاد اندیشی ، با ایشان مناظره می کنیم) و با نوعی انحصار گرایی و خود مرجع پنداری انقلابی ، خود را حزب الهی می داند و دیگران را غیر حزب الهی ؟ آیا جای نداشت که دادستان به اتهام تشویش اذهان عمومی ، ورود کند؟ از این حرف ها که بگذریم، کار ایشان با نوعی پاسخ انتقادی اجتماعی مواجه شده که مصادیقی از آن در ادامه متن، منعکس شده است.

شعارسال: محمدعلی ابطحی چهره سیاسی اصلاح طلب و محمد جواد آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات و همچنین کاربران فضای مجازی به اظهارات یک فعال مجازی در تلویزیون و ادعای «مملکت مال حزب‌الهی‌هاست» واکنش نشان دادند.

واکنش ها به ادعای «مملکت مال حزب الهی هاست» در تلویزیون!

منصوره معصومی اصل معروف به «رائفی‌پور شهر کرج» در انتقاد به شبکه افق گفت:چرا ابطحی و آذری جهرمی را به تلویزیون دعوت می‌کنید؟ این مملکت مال حزب اللهی‌هاست.

تعداد بازدید : 6


سید محمدعلی ابطحی گفت: نمیشناسمشون، اما مملکت را مال خودشان می‌دانند و بس. از طرفی حضور ایشان هم در تلویزیون کار خوبی است باید مردم با این تفکرات هم آشنا شوند.

وی همچنین گفت:، اما خدا کند که مسئولان کشور باور نکنند. بدانند ایران مال ایرانی‌هاست!

محمدجواد آذری جهرمی وزیر پیشین ارتباطات در واکنش به اظهارات مهمان صداوسیما نوشت: ملت اجازه خالص سازی مملکت را نمی‌دهند.

وی در این باره نوشت: «مملکت» که فقط متعلق به «حزب الهی ها» نیست؛ در این کشور عزیزانی از سایر ادیان و مذاهب هم زندگی می‌کنند، علاوه بر آن جمعی از مسلمانان هم اعتقاد به آنچه که عده‌ای خود حزب الهی خوانده می‌گویند، ندارند. ایران متعلق به همه این عزیزان هم هست. هر چند برای ایامی عده‌ای سیاست را خالص سازی کردند، اما یقینا ملت به آن‌ها اجازه خالص سازی مملکت را نخواهد داد.

احمد زیدآبادی، فعال سیاسی هم در شبکه اجتماعی ایکس نوشت؛ واقعیت را همین خانم در برنامۀ زندۀ صدا و سیما گفته است: "مملکت مال حزب‌اللهی‌هاست! "من به سهم خود از این خانم به دلیل بیان واقعیت تشکر می‌کنم. ما که این حرف را می‌زنیم، رو ترش می‌کنند که چرا سیاه‌نمایی و نشر اکاذیب می‌کنیم!


***

پژوهشگر انقلاب اسلامی: جمله «کشور مال حزب‌اللهی هاست»، هیچ ریشه‌ای در انقلاب ندارد

مسعود رضایی، پژوهشگر انقلاب اسلامی گفت: اساساً اظهارات اخیری که در آن گفته شد کشور برای حزب‌اللهی‌هاست با قانون مغایر است و هیچ مبنا و ریشه‌ای در اصل انقلاب ندارد. فیلمی اخیراً در فضای مجازی به شکل گسترده‌ای در حال پخش شدن است که در آن منصوره معصومی اصل، که خود را دانش‌آموخته دکترای علوم قرآن و حدیث و مشاوره خانواده معرفی می‌کند، در یک برنامه تلویزیونی ضمن انتقاد به صداوسیما و رویه شبکه افق گفته است: «چرا ابطحی و آذری جهرمی را به تلویزیون دعوت می‌کنید؟ به ما می‌گویند، اینقدر می‌گویند، صداوسیما فقط حزب‌اللهی‌ها را می‌آورد. بگویند، این مملکت مال حزب‌اللهی‌هاست!» البته این اولین‌بار نیست که منصوره معصومی خبرساز می‌شود و نوک پیکان جریانات ضدانقلاب را با اظهاراتش به سمت انقلاب اسلامی تیز می‌کند. چند هفته پیش در فضای مجازی کلیپی از او منتشر شد که حین سخنرانی می‌گوید: ایران تا ۸ تا ۱۰ سال آینده بهشت روی زمین خواهد شد؛ تازه من ارفاق کردم. آن موقع سلبریتی‌ها جایی در این بهشت زمینی نخواهند داشت! به غیر از خود منصوره معصومی دخترش هم مانند مادرش در فضای مجازی خبرساز شده بود. در اردیبهشت سال ۱۴۰۰، ویدیویی در صفحه اینستاگرام معصومی منتشر شد؛ ویدیویی که در آن، دختری نوجوان، فائزه هاشمی را به مناظره فرامی‌خواند و در انتها هم سال «گاو» را تبریک می‌گوید.

واکنش ها به ادعای «مملکت مال حزب الهی هاست» در تلویزیون!

منصوره معصومی اصل کیست:

منصوره معصومی اصل در اینستاگرامش خود را دارای دکترای علوم قرآنی و مشاوره خانواده و قبل ازدواج و مدیر موسسه بیت‌النور معرفی کرده است. او البته پیشتر هم جنجال به پا کرده است. در اردیبهشت سال ۱۴۰۰، ویدیویی در صفحه‌ی اینستاگرام معصومی منتشر شد؛ ویدیویی که در آن، دختری کوچک، فائزه هاشمی را به مناظره فرامی خواند. این دختر، اما فرزند منصوره معصومی بود. پس از آنکه فائزه هاشمی، دعوت به مناظره را پذیرفت، او گفت: «سلام فائزه خانم، من امروز در سایت‌ها دیدم شما پیشنهاد مناظره با من را قبول کردید و آماده مناظره با من شدید. به قول خودتان شما کاندیدای ریاست‌جمهوری هستید و شما می‌توانید از مناظره با من سوءاستفاده کنید و من این فرصت را به شما نمی‌دهم؛ و البته شما قطعا باید ردصلاحیت شوید. ان‌شاءا... مناظره ما باشد برای بعد از انتخابات. آهان، راستی من فصل امتحاناتم است و باید امتحاناتم را خوب بدهم تا آدم خوبی باشم، تا در آینده عاقبت به شر نشوم.» در ویدیویی دیگر، او به یکی دیگر از مهمانان صداوسیما می‌تازد و می‌گوید: «آخه صداوسیما یک مهمان دعوت می‌کند که لباس رسول خدا به تن دارد و خیلی مرموز می‌گوید ما عرب نیستیم؛ لباس رسول خدا که یک عرب است تن توست.»

واکنش ها به ادعای «مملکت مال حزب الهی هاست» در تلویزیون!

در ویدیویی دیگری که چندین هفته‌ی پیش در فضای مجازی تحت عنوان یک فعال اصولگرا از منصوره معصومی منتشر شد، او خواستار افزایش «سواد سیاسی» جامعه شده و تاکید می‌کند که «ایران تا ۸ تا ۱۰ سال آینده بهشت روی زمین خواهد شد؛ تازه من ارفاق کردم». معصومی عضو شورای مرکزی «شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی» یا به اختصار «شریان» است، گروهی انتخاباتی که به نظر برای حذف محمدباقر قالیباف و نزدیکانش از مجلس بعدی تشکیل شده و از همان روز‌های نخست موجب اختلاف شدید بین تیم قالیباف و رئیسی شده است. بیستم مرداد، محمود رضوی مشاور قالیباف با ادبیاتی کنایه آمیز درمورد «شریان» و حمید رسایی که او نیز عضو شورای مرکزی «شریان» است، نوشت: شیخ سوپر انقلابی با سودای مجلس، مسئول انتخابات تشکیلات غیرقانونی وزیر ساخته شده است. او در ادامه بگومگویی با حسن روزی طلب مدیر مسئول روزنامه ایران که پیشتر در رسانه‌های جریان پایداری فعال بود، با اشاره به مهرداد بذرپاش وزیر راه گفت: وزیر پدرخوانده شریان باید جواب بده؟ کی به رسائی خط تخریب مجلس میده؟

نخستین مجمع عمومی شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی (شریان) روز پنجشنبه (۱۱ اسفند) سال گذشته در سالن همایش‌های مسجدالنبی (ص) واقع در منطقه ولنجک تهران با حضور امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور، مهرداد بذرپاش وزیر راه وشهرسازی و جمعی از نمایندگان مجلس و شخصیت‌های تندروی سیاسی برگزار شد، و در این نشست ۳۱ عضو شورای مرکزی این شبکه انتخاب شدند.

حدود سه ماه پس از برگزاری اولین مجمع عمومی شریان، دومین جلسه این تشکل سیاسی با عنوان همایش «آرمان امام در شریان امت» با حضور حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، ذوالنور نائب رئیس مجلس و جمعی از چهره‌های سیاسی برگزار شد و سپس چند روز بعد حمید رسایی در جلسه شورای مرکزی شریان به عنوان مسئول کمیسیون انتخابات انتخاب شد.

واکنش ها به ادعای «مملکت مال حزب الهی هاست» در تلویزیون!

واکنش منفی توسط حزب‌اللهی‌ها:

البته جمله کلیدی «مملکت مال حزب‌اللهی‌هاست»، به قدری مشمئزکننده بود که طیف معروف به حزب‌اللهی‌ها و حتی سایبری‌های معروف توئیتر را هم به واکنش منفی وادار کرد. برخی‌شان گفتند که چنین چیزی، اساسا در مانیفست حزب‌اللهی‌ها نیست و این حزب‌اللهی‌ها هستند که مال ایران هستند و جان و مال‌شان متعلق به ایران است. حتی مهدی کشت‌دار، مدیرعامل خبرگزاری میزان، خبرگزاری رسمی قوه قضاییه هم واکنش منفی نشان داد و نوشت: «مدیرانی که از نوع تفکرات این خانم مطلع بوده، ولی او را دعوت کرده‌اند باید جوابگو باشند.»

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: منصوره معصومی اصل کیست؟ ، رائفی‌پور شهر کرج ، منصوره معصومی اصل ، مملکت مال حزب الهی هاست ، محمدعلی ابطحی ، خالص سازی مملکت ، حزب الهی ها ، احمد زیدآبادی ، مسعود رضایی ، انتقاد به صداوسیما ، گروه شریان ، شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی ، پشت پرده شبکه شریان ، شریانی ها وابسته به کسیتند ، اول پایدارچی ها حالا شریانی ها ، اعضای شبکه شریان ، رزومه منصوره معصومی اصل ، بیوگرافی منصوره معصومی اصل ، زندگینامه منصوره معصومی اصل ، دختر منصوره معصومی اصل ، مناظره دختر منصوره معصومی با فائزه هاشمی ، محسن رضایی پشت پرده داستان مناظره کودک با فائزه ، مسعود رضایی پژوهشگر انقلاب اسلامی ، انتقادات به صحبت های منصوره معصومی ، حاشیه های منصوره معصومی ، زینب ابوطالبی ، حاشیه های زینب ابوطالبی ، تفکر انحصارگرا و خود مرجع پندار ، جمع کنند و بروند ، رزومه زینب ابوطالبی ، منصوره معصومی و زینب ابوطالب ، انتقادات به منصوره معصومی ، موسسه قرآنی و فرهنگی بیت النور ، آیا منصوره معصومی دکتری دارد
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین