پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۳۶۸
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۹
لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت، افزایش قیمت اینترنت باید استدلال خودش را داشته باشد. اینکه این افزایش قیمت قرار است چه مشکلی را حل کند؟ یعنی افزایش قیمت بابت چه مسئله‌ای دارد اتفاق می‌افتد. الان مسئله‌ای در کشور اتفاق نیفتاده است که افزایش قیمت اینترنت را داشته باشیم و.. متاسفانه بنظر می‌رسد که در حوزه مدیریت اجرایی با این آسیب فراگیر مواجه هستیم. دستگاه‌ها احساس منت برای ارایه خدمات به مردم دارند و در کنار بعضی خدمات یارانه محوری که می‌دهند، فراموش می‌کنند که با بهره وری زیر ۲۰ درصد و کیفیت عموما پائین خدمات، مشغول فعالیت بوده و در واقع، با پنج برابر قیمت اسمی، خدمات رسانی رسانی می‌کنند و ضرر زننده به کلیت منابع و منافع ملی هستند. موضوعی که انتظار می‌رفت در دولت سیزدهم شاهد کاهش و حل آسیب‌های آن باشیم، اما گویا درب قرار است بر روی همان پاشنه آسیب، بگردد.

شعارسال: لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: افزایش قیمت اینترنت باید استدلال خودش را داشته باشد. اینکه این افزایش قیمت قرار است چه مشکلی را حل کند؟ یعنی افزایش قیمت بابت چه مسئله‌ای دارد اتفاق می‌افتد. الان مسئله‌ای در کشور اتفاق نیفتاده است که افزایش قیمت اینترنت را داشته باشیم.

عادت کردیم پول هر کاری را پیش پیش از مردم می‌گیریم + کشورداری با جیب مردم و پاسخ گویی و تحقق وعده در حد شعار

ما دلیلی برای سوالات مان در مورد افزایش قیمت پیدا نکردیم، اما در کمیسیون صنایع و با حضور وزیر ارتباطات و اپراتور‌ها این مسئله را بررسی می‌کنیم.

وی اظهار کرد: حتما اپراتور‌ها به دنبال منافع بیشتر هستند، اما مجلس و دولت باید دقت کنند افزایش قیمت براساس منطق و استدلالی که آن افزایش را توجیه کند باشند وگرنه افزایش قیمت بدون استدلال و منطق معنی ندارد.

سیاهکلی تاکید کرد: ممکن است حرف‌هایی زده شود که بگویند اتفاقاتی می‌خواهد بیفتد که پولش را پیش پیش از مردم باید بگیریم. باید این اتفاق بیفتد بعد پولش را از مردم بگیرند نه اینکه نیفتاده پول را بگیرند. مثلا اینکه می‌گویند، چون می‌خواهیم سرعت اینترنت را افزایش دهیم پس پولش را از مردم می‌گیریم. البته ما عادت کردیم این کار‌ها را در کشور انجام دهیم. مثلا می‌خواهیم خودرو تولید کنیم پولش را پیش پیش از مردم می‌گیریم و بعد تولید کنیم. در مورد اینترنت هم اول پولش را می‌گیریم بعد سرعت را افزایش می‌دهیم. یعنی از قاعده فروش خودرو برای اینترنت هم استفاده می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه وزارت ارتباطات باید مجلس را برای افزایش قیمت اینترنت توجیه کند گفت: برخی می‌گویند بعضی نماینده‌ها به خاطر انتخابات مخالف افزایش قیمت هستند در حالیکه ما دائما در کشورمان مسائلی داریم. از نظر ما اصل موضوع یعنی افزایش قیمت اینترنت درست نیست و باید وزارت ارتباطات به مجلس و مردم پاسخگو باشد.

نماینده مردم قزوین در مجلس تاکید کرد: اینکه برخی اپراتور‌ها می‌گویند، چون همه کالا‌ها گران شده اینترنت هم گران شود دلیل درستی برای افزایش قیمت نیست چراکه اینترنت ارزان نبوده که گران شود.

وی خاطر نشان کرد: قیمت اینترنت در اختیار وزارت ارتباطات است و باید دلیل محکمی برای افزایش قیمتی که اعمال کرده است داشته باشد.
***

هم گران می‌کنید و هم هدیه می‌دهید

واقعاً عجیب دورانی را سپری می‌کنیم و مشخص نیست بعضی از سیستم مدیریتی و نظام تصمیم گیری ما براساس کدام مدل و الگوی مدیریتی کشف شده در جهان پیش می‌رود؟!. گرانی اینترنت را بدون توجه به نظرات کاربران و میزان کیفیت خدمات افزایش می‌دهیم و از سوی دیگر برای مردم بسته هدیه اینترنتی در نظر می‌گیریم و با این توجیه که باید هوای مردم را داشت، گرانی ۳۴ درصدی اینترنت را عادی سازی می‌کنیم.

اینترنتی که در اثبات بی کیفیت بودن آن دیگر نیاز رجوع به سایت‌های تست سرعت نیست و باید به مصاحبه اخیر وزیرارتباطات با شبکه خبر اشاره داشت که در حین گفتگوی زنده بار‌ها صدا و تصویر وی به سبب سرعت نامناسب و ناپایدار اینترنت قطع شد و برخی از جملات و کلمات وزیر نامفهوم ماند!.

از سوی دیگر گزارشات مالی اپراتور‌های ارائه دهنده اینترنت نشان می‌دهد که آن‌ها طی سال‌های گذشته مدام درحال رشد مالی و سود اقتصادی بوده اند و به گفته یکی از آن‌ها سال گذشته سود مالی چهار هزار میلیاردی را تجربه کرده اند. حال با چنین اوصافی چه ضرورتی برای افزایش قیمت اینترنت بوده و چرا باید برای افزایش سود اپراتورها، افزایش هزینه‌ها را بر مردم تحمیل کرد.

اینکه مردم را در وضعیت ناچاری قرار دهیم و از این وضعیت سواستفاده کنیم به هیچ عنوان معنا و مفهوم خدمت صادقانه ندارد. اما نباید این نکته را فراموش کرد که درجهان امروز اینترنت و فضای مجازی دیگر در زمره کالا و خدمات انحصاری نیستند و دیری نمی‌گذرد که شاهد نسخه‌های اینترنت بین المللی با قیمتی رقابتی خواهیم بود.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین