پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۵۰
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
یک گروه از اعضای برجسته حزب دموکرات آمریکا از جمله اعضای دموکرات کمیته اطلاعاتی مجلس سنای این کشور با نوشتن نامه‌ای به باراک اوباما از او خواستند روسیه را متهم به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با هدف کمک به پیروزی دونالد ترامپ در این انتخابات کند.

شعار سال:

به نوشته روزنامه دیلی میل، این دموکرات‌ها باراک اوباما، رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا را تحت فشار قرار دادند تا به طور علنی روسیه را متهم به مداخله در انتخابات آمریکا به منظور کمک به پیروزی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب این کشور کند.

چهره‌های برجسته حزب دموکرات در نامه‌ای که برای اوباما فرستاده‌اند از او تقاضا کرده‌اند تا اطلاعات محرمانه‌ای که به باور آنها مداخله کرملین برای افزایش شانس پیروزی ترامپ را ثابت می‌کند، منتشر سازد.

کمیته‌های اطلاعاتی کنگره آمریکا در ماه اکتبر گذشته در گزارشی گفتند: مقامات روسیه پشت پرده هک شدن ایمیل‌های چهره‌های نزدیک به هیلاری کلینتون کاندیدای ریاست جمهوری دموکرات‌ها بوده‌اند و هدفشان تضعیف فرآیند دموکراتیک در آمریکا و نه کمک عمدی به یکی از کاندیداها بوده است.

دموکرات‌های برجسته آمریکا در بیانیه‌ خود گفتند: یک چنین فعالیت‌هایی از جانب مسکو جدید نبوده‌اند و روس‌ها از چنین تاکتیک‌ها و تکنیک‌هایی در اروپا و اوراسیا برای تاثیرگذاری بر آرای عمومی استفاده کرده‌اند.

جه جانسون، وزیر امنیت کشور آمریکا و جیمز کلاپر، مدیر اطلاعات ملی آمریکا در این بیانیه گفتند: ما معتقدیم براساس ابعاد و حساسیت این تلاش‌ها تنها مقامات بلندپایه روسیه می‌توانستند اجازه به چنین فعالیت‌هایی دهند.

یکسری منابع خبری به شبکه سی ان ان گفتند: اطلاعات جدید حاکی از آن هستند که هک‌های صورت گرفته ناشی از تمایلی برای کمک به پیروزی ترامپ در انتخابات بودند.

همه سناتورهای دموکرات کمیته اطلاعات سنای آمریکا نامه‌ فرستاده شده برای اوباما را امضا کردند و امیدوار هستند که رئیس جمهوری در حال کناره‌گیری آمریکا یافته‌های آنها را به طور علنی منتشر کند.

در این نامه آمده است: یکسری اطلاعات اضافی‌تر در خصوص دولت روسیه و انتخابات آمریکا و ارتباط آنها وجود دارند.



با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار ۱۳ آذر ۱۳۹۵ ، کد مطلب:95091306894 : www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین