پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۸۵۷
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۸
در سه دوره اخیر انتخابات مجلس ،متاسفانه خبرهای مکرری از حضور دلال ها برای تائید صلاحیت بگوش می رسد. اخباری که اشاره به پیشنهاداتی نسبتا بالا و حتی بعضا حضور دلال ها در فلان هتل دارد( حضور در فلان هتل در سنوات گذشته،رسانه ای هم شد). موضوعی که باید با رویکرد امنیتی- قضایی آنهم یکبار برای همیشه ، ریشه اش را خشکاند. هدایت الله خادمی (نماینده دوره دهم مجلس) که به دلیل ردصلاحیت از شرکت در رقابت‌های انتخاباتی بازمانده است، مدعی شد: دلال‌ها برای تایید صلاحیتم ۱۰ میلیارد تومان خواستند.خادمی گفت: «رقم‌هایی که دلالها برای تأیید صلاحیتم تقاضا می‌کردند تقریباً مشابه بودند کسی ۱۰میلیارد تومان، دیگری ۳۰۰ سکه و بعضی‌ها ۱۲۰هزار دلار آمریکا».

شعارسال: هدایت الله خادمی (نماینده دوره دهم مجلس) که به دلیل ردصلاحیت از شرکت در رقابت‌های انتخاباتی بازمانده است، مدعی شد: دلال‌ها برای تایید صلاحیتم ۱۰ میلیارد تومان خواستند.

ادعای نماینده مجلس دهم: دلال ها ،برای تایید صلاحیتم ۱۲۰ هزار ‌دلار خواستند!

وی افزود: رقم‌هایی که دلال‌ها برای فروش التزام تقاضا میکردند تقریبا مشابه بودند کسی ۱۰ میلیارد تومان، دیگری ۳۰۰ سکه و بعضی‌ها ۱۲۰ هزار دلار آمریکا⁩؟!.

دریافت پول از سوی دلال‌ها برای تایید صلاحیت در انتخابات، ادعایی است که گاهی در محافل خصوصی و غیررسمی مطرح می‌شود.

پیش از این محمود صادقی با اعلام عمومی این موضوع، خواستار روشن شدن ابعاد ماجرا شده بود. او در توییتی در حساب کاربری‌اش با خطاب قرار دادن آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، از او پرسیده بود: «آیا آیت‌الله جنتی اطلاع دارند که فساد مالی در نهاد تحت مدیریت خودشان هم رخنه کرده است؟» صادقی در این توییت تاکید کرده بود برای ادعایش شاهد هم دارد و «اگر به افراد تامین داده شود، بسیاری حاضرند شهادت بدهند در جریان بررسی صلاحیت نامزد‌های مجلس از طرف برخی مرتبطان با هیات‌های نظارت بر انتخابات چه درخواست‌هایی از آنان شده است».

در واکنش به این ادعاها، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی سابق شورای نگهبان، اعلام کرده بود، چون این نماینده مجلس برای ادعای خود مستنداتی ارائه نکرده، موضوع را از طریق قوه قضاییه پیگیری می‌کند.

شکایتی که پس از فراز و نشیب‌های فراوان نهایتا با صدور حکم برائت برای محمود صادقی به پایان رسید.

اما پیگیری‌های صادقی باعث شد تا تعدادی از «دلالان صلاحیت» در جریان رد و بدل کردن پول در هتل هویزه تهران دستگیر شوند. غلامحسین اسماعیلی، رییس دفتر فعلی رییس‌جمهور که سال ۹۸ در شمایل سخنگوی قوه قضاییه فعالیت می‌کرد در نشست خبری با رسانه‌ها از دستگیری ۲۰نفر در این زمینه خبر داد.

وی همان زمان تاکید کرد که همه این‌ها فقط ادعای اعمال نفوذ داشتند و کار آن‌ها کلاهبرداری بود و هیچ کدام تأثیری در انتخابات نداشتند.

خادمی علاوه بر نمایندگی مجلس، سابقه مدیر عاملی شرکت حفاری شمال و رییس هییت مدیره شرکت‌های حفاری نفت و گاز ایران را در کارنامه خود دارد.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت عصرایران، تاریخ انتشار: 21بهمن1402، کدخبر: 942481، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین