پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۵۷۱
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
بشر بدلیل ماهیت ذاتی محدودش در شناخت تدریجی و تکاملی ، نمی تواند عاری از اشتباه باشد( الا معصومین که منظومه شناخت عقلی شان دائما با شناخت فرو فرستادنی و نازل شدنی در حال اصلاح و در صراط بودگی است)، لذا نیازمندی به نظارت دائمی وجود دارد. اینکه نهادی را حتی قانونا بی نیاز از نظارت بدانیم ، یقینا بذر انحراف و بدعت را در جامعه اسلامی کاشته ایم و مسلما بنا بر دلایل عدیده خود فریبی می کنیم. نهاد معظم شورای نگهبان ، از جمله نهادهایی است که بنا بر ادله های متقن دارای ضعف نظارتی بود و این ضعف نظارتی، بستر را برای برخی سلیقه گرایی ها و انحرافات مهیا نموده است. مجید انحصاری با رویکردی آسیب شناسانه به برخی از این کج کارکردی ها می پردازد. انتقاد از کج کارکردی هایی که ممکن است به مذاق برخی از عزیزان ما در شورای نگهبان خوش نیاید. سوال اینجاست که آیا در گام دوم انقلاب، نوبت اصلاح و بازنگری در قوانین نظارتی بر شورای نگهبان فرا نرسیده است؟ آیا تفسیر به رای های صورت گرفته در قالب نظارت استصوابی ،پایه های تمدنی جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار نداده است؟ آیا زمان آن نرسیده که راه نفوذ نفاق و منافق را سد کنیم؟ ما مشفقانه و حسب وظیفه شرعی و قانونی ، در خصوص تعهدات سیاسی و دینی مان هشدار داده ایم. تا اراده بزرگان ما چه باشد.

شعارسال: حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و چهره شاخص مجمع روحانیون مبارز از عملکرد هیات نظارت و هیات‌های اجرایی سخن گفت هم از ردصلاحیت برخی چهره ها، چون سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات پیشین انتقاد کرد. محور انتقادات بر سلیقه گرایی و بعضا بد کارکردی هیات‌های اجرایی و هیات نظارت قرار داشت.

تعداد بازدید : 2

نکته جالب اینجاست که این صدا، تنها صدای انتقاد جناح چپ یا صدای یک شخص نظیر مجید انصاری نیست. این صدای بخش زیادی از فعالان و کنشگران سیاسی کشور است. اهمیت ارتقا نظارت‌ها و اصلاح عملکرد هیات‌های اجرایی و هیات نظارت، سبب شد که حتی مقام معظم رهبری هم بشکل مستقیم و غیر مستقیم در این خصوص هشدار بدهند و جهت دهی نمایند.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین