پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۹۰۰
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به اینکه از ابتدای دهه ۷۰ تاکنون نخستین دولتی هستیم که حزب "دولت‌ساخته" نداریم، گفت: با وجود آنکه دولت سیزدهم از احزاب و جریان‌ها حمایت می‌کند اما به سمت تشکیل حزب نرفته است.به زودی سامانه شفافیت هزینه‌کردهای دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی در زمینه مسئولیت اجتماعی راه‌اندازی می‌شود.

شعارسال: سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت روز چهارشنبه - ۲۵ بهمن ماه - در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار داشت: در جلسات دولت موکدا گفته شده است که هیچ‌یک از اعضای هیأت دولت حق حمایت از جریان‌ها یا طیف‌های سیاسی در انتخابات پیش‌رو را ندارند.

آغاز به کار سامانه شفافیت هزینه‌کرد دستگاه‌های دولتی از اسفند ماه + نخستین دولتی هستیم که حزب

وی با اشاره به رابطه دولت سیزدهم با احزاب سیاسی گفت: در این دوره دولت، رابطه خوبی با احزاب سیاسی دارد و نمونه آن جلسه رئیس جمهور با احزاب و جریان‌های سیاسی است.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با بیان اینکه دولت از راه‌اندازی احزاب دولت‌ساخته پرهیز دارد، اظهار داشت: در ادوار مختلف به ویژه از اوایل دهه هفتاد دولت‌های وقت تلاش کردند احزابی را به صورت دولت‌ساخته راه‌اندازی کنند که این احزاب در بخش‌های مختلف قدرت به عنوان حامی دولت وقت فعالیت کنند. این پدیده در دولت‌های بعد هم تکرار شد، البته این احزاب در هر دولتی با یک شکل و عنوان فعالیت می‌کردند.

خلجی تاکید کرد: در این دولت با وجود آنکه از احزاب و جریان‌ها حمایت شد، لیکن خود دولت به سمت تشکیل حزب نرفت، چون اساسا قبول نداشت حزب یا جریان خاصی را برای تداوم خود شکل دهد.

وی با بیان اینکه این اقدام کم نظیری بود که رئیس جمهور در چند نوبت و حتی پشت بلندگو رسما اعلام کرد همه باید به برگزاری پر شور انتخابات کمک کنند، اضافه کرد: دولت از هیچ نامزد و جریانی حمایت نمی‌کند و صرفا مجری برگزاری انتخابات است.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت تصریح کرد: این نقطه قوت دولت است که هیچ تلاشی برای شکل دادن به گروهی که بخواهد از این گروه برای تداوم کار خودش استفاده کند، انجام نداده این در حالی است که در دولت‌های گذشته احزاب دولت‌ساخته وجود داشته و مشخص است چه احزابی توسط دولت‌های وقت ایجاد شده است.

خلجی در پاسخ به سوالی درمورد شائبه فعالیت انتخاباتی برخی اعضای دولت در قالب تشکل‌های سیاسی، تصریح کرد: این موضوع از جانب رئیس جمهور اکیدا منع و بار‌ها اعلام شده دولت نماینده‌ای در هیچ جایی ندارد و از هیچ جریانی هم حمایت نمی‌کند.

وی تاکید کرد: دولت مجری انتخابات است و همه باید کمک کنند تا انتخابات پیش رو با شور و نشاط برگزار شود و چهار محور بیان شده از جانب رهبر معظم انقلاب محقق شود.

سامانه شفافیت هزینه‌کرد دستگاه‌های دولتی از اسفند آغاز به کار می‌کند

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: سامانه شفافیت هزینه‌کرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی از اسفندماه آغاز به کار می‌کند.

خلجی با اشاره به برنامه‌های دولت در موضوع شفافیت اظهار داشت: در راستای اهتمام رئیس جمهور به بحث شفافیت و توجه به گلوگاه‌ها، حکمی قانونی در ارتباط با مسئولیت‌های اجتماعی و چگونگی هزینه‌کرد و نظارت بر آن در قانون بودجه ۱۴۰۲ ذکر شد.

وی افزود: دولت مسئولیت پیدا کرد در گام اول ساز و کاری را به صورت سامانه در مورد نحوه چگونگی هزینه‌کرد اعتبارات در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی از سوی دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی تنظیم کند که قابل نظارت و ارزیابی باشد و این اطلاعات در آن سامانه درج شود.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت ابراز امیدواری کرد این سامانه از اسفند آغاز به کار کند.

خلجی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در حوزه شفافیت اقدامات زیادی به ویژه در وزارت اقتصاد انجام داده است، افزود: همه دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی باید میزان هزینه‌کرد خود در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و محرومیت‌زدایی را در این سامانه درج کنند.

تعداد بازدید : 2

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 25بهمن1402، کدخبر: 85386524، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین