پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۱۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
روز درختکاری و کاشت نمادین درخت توسط رئیسی، سنت حسنه و قابل تحسینی است. اما دو نکته و حاشیه در این مراسم، از حلاوت کار بشدت کاست. نکته اول، تکرار وعده‌های گل درشت وزارت جهادکشاورزی درخصوص کاشت یک میلیارد نهال است که در دهان رئیس جمهور گذاشتند و سید را مجددا وارد باغ وعده‌ها کردند (آقای رئیسی، اگر بحث آب و نگهداشت چند ساله را کنار بگذاریم، حدود ۲۰ همت بودجه این طرح تقریبا ناسنجیده می‌شود). حاشیه دیگر، حضور اولیه چهار نفر در کادر تلویزیون بود (رئیسی، زاکانی، نیکبخت و سلاجقه) که با کنار رفتن سلاجقه، سه نفره شدند و آرام آرام نیکبخت را هم بیرون از کادر کردند و در انتها زاکانی را بیرون انداختند.

شعارسال: تحلیل کنندگان معتقدند که طبق برآورد‌های صورت گرفته کاشت یک میلیارد درخت ظرف مدت چهار سال توسط وزارت جهاد کشاورزی، با فرض وجود داشتن بخشی از امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی در سازمان منابع طبیعی به حداقل ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. این طرح با چند رویکرد توسعه و احیا جنگل ها، کمربند‌های سبز و فضای سبز شهری و درخت کاری عمومی توسط مردم، قابل پیگیری است. اما سوال اینجاست که حفاظت از این نهال‌های کاشته شده با کیست؟ چرا بجای عملکرد شعاری، وزارت جهادکشاورزی را مکلف به احیای جنگل‌ها با وسعت هکتاری تکلیف شده و شهرداری‌ها را مکلف به توسعه فضای سبز با وسعت هکتاری تکلیف شده نمی‌کنیم؟ نکته بعدی در این طرح، کاشت برخی گونه‌های غیر بومی در برخی استان‌ها است. مسئله کاشت اوکالیپتوس در لرستان، داستان شده است.

نکته جالب توجه دیگر، تامین آب مورد نیاز نهال هاست. ادعا می‌شود که تامین آب طرح کاشت یک میلیارد درخت قرار است از طریق آب دریا برای درختان مانگرو، آب‌های غیرمتعارف و آب سبز صورت پذیرد، بنابراین برای تامین آب این بخش هیچ مشکلی نداشته و گفته شده که قرار نیست از آب شرب یا بخش کشاورزی در این بخش استفاده شود؟ بله دوستان درست می‌گویند. باغ پدر بزرگ ما هم گوسفندان پرنده‌ای داشت که غارغار می‌کردند ما به آن‌ها می‌گفتیم غارگوس.

تعداد بازدید : 3

آقای رئیسی عزیز، از این شامبول بازی‌ها در وزارت جهاد کشاورزی زیاد است. طرح طوبی، توسعه کاشت زیتون با پایه نر به تعداد میلیون‌ها نهال که حالا درخت شده اند، طرح برداشت درختان مرده از کف جنگل، طرح کوفت و طرح زهرمار. این طرح هم احتمالا به سرنوشت همان طرح‌های خاک بر سری دچار حواهد شد. مراقب باشید که دارند زیرپایتان پوست موز می‌اندازند.

بازهم سیدخدا را وارد حوزه وعده های گل درشت کردند + روز درخت کاری و تکرار کاشت یک میلیارد درخت؟

از حاشیه‌های این مراسم، حضور اولیه چهار نفر در کادر تلویزیون بود (رئیسی، زاکانی، نیکبخت و سلاجقه) که با کنار رفتن سلاجقه، سه نفره شدند و آرام آرام نیکبخت را هم بیرون از کادر کردند و در انتها زاکانی را بیرون انداختند.

تعداد بازدید : 6


اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
0
0
پی من چی رو حیلی خوب اومدید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین