پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۹۴۲۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵
پس از جدال لفظی امروز مهدی اقراریان، عضو شورای شهر منتقد زاکانی با اعضای موافق شهردار تهران بر سر استیضاح زاکانی، حال این جدل در شبکه اجتماعی ایکس ادامه دار شده است.مهدی اقراریان در دویست و بیست و دومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به سریال ناراحت کننده و تلخ از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری، اظهار کرد: ما در این سه سال مکرر تذکر دادیم و به نظر می‌رسد شهرداری در رفع این مشکلات ناتوان است و به نوعی به یک شهرداری رسیدیم که در حل برخی مشکلات ناتوان است.بنده هفتاد و سومین تذکر خود را مشخصاً به شهردار تهران اعلام می‌کنم؛ به نظر می‌رسد تذکرات اعضا به آقای زاکانی منتقل نمی‌شود و گویا ایشان در دنیایی زندگی می‌کنند که متفاوت از دنیای ماست.سه سال فرصت دادن به شهردار برای کارآموزی و آشنایی با مسائل شهر کفایت می‌کند و سال ۱۴۰۳ زمانی است که یا باید به وعده‌ها عمل شود و یا باید تصمیم دیگری گرفت.

شعار سال : مهدی اقراریان عضو شورای شهر تهران و رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورا، در ۲۲۲ جلسه شورای شهر تهران با اشاره به سریال وقایع ناراحت کننده و تلخ رخ داده از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری، اظهار کرد، ما در این سه سال مکرر تذکر دادیم و به نظر می‌رسد شهرداری در رفع این مشکلات ناتوان بوده و به نوعی به یک شهرداری رسیدیم که در حل برخی مشکلات ناتوان است. بعنوان نمونه، خرابی پله برقی پل عابر پیاده مجاور بیمارستان بوعلی قابل اشاره است. هر دو خط این پله خراب است و شهروندان به سختی از این پله‌ها عبور می‌کنند و چاره‌ای جز تردد از مسیر پل نیست. شهردار تهران پشت تریبون شورا اعلام کرد که تا پایان سال ۱۴۰۲ دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس تحویل داده می‌شود و تاکنون کمتر از هزار دستگاه اتوبوس تحویل داده شده است.

امید می‌رود همکاران در شهرداری در اسرع وقت این پاسخ را دهند که چه اقدامی انجام شده و امیدواریم این اقدام به رفع مشکل منجر شود. اقراریان در ادامه اعتراضات خود بعد از جلسه شورا، در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است: چرا هر وقت از ناکارآمدی و ناتوانی شهردار تهران صحبت می‌شود برخی تلاش می‌کنند با سیاسی کردن مسائل از آن عبورکنند... مردم چشم دارند و وضع اداره شهر تهران را می‌بینند. بهتراست دوستان عزیز نماینده مردم باشند نه وکیل شهردار، مردم قضاوت خواهند کرد.

درخواست اقراریان از دیگر اعضای شورای شهر برای استیضاح زاکانی به دلیل ناتوانی

بنده هفتاد و سومین تذکر خود را مشخصاً به شهردار تهران اعلام می‌کنم؛ به نظر می‌رسد تذکرات اعضا به آقای زاکانی منتقل نمی‌شود و گویا ایشان در دنیایی زندگی می‌کنند که متفاوت از دنیای ماست. بهتر است شهردار تهران پیش از اعلام این موارد با افرادی که شهر را می‌شناسند، مشورت کند.

درخواست اقراریان از دیگر اعضای شورای شهر برای استیضاح زاکانی به دلیل ناتوانی

شهردار تهران همانطور که در شورا طرفداران پر و پا قرص دارد منتقدینی نیز دارد که بنده با افتخار از منتقدین هستم. ما برای تغییرات در شهر تهران نیاز به همکاری جمع مشخصی از اعضای شورا داریم. چنانچه تعداد مشخصی از اعضا نسبت به عملکرد شهردار اعتراض داشته باشند، ابتدا باید به صورت روشن از مسیر رئیس شورا به شهردار تذکر دهند و در صورت عدم رعایت مفاد مورد تذکر، استیضاح مطرح می‌شود. سه سال فرصت دادن به شهردار برای کارآموزی و آشنایی با مسائل شهر کفایت می‌کند و سال ۱۴۰۳ زمانی است که یا باید به وعده‌ها عمل شود و یا باید تصمیم دیگری گرفت.

درخواست اقراریان از دیگر اعضای شورای شهر برای استیضاح زاکانی به دلیل ناتوانی

محمد آخوندی، از حامیان شهردار تهران در شورا نوشته است: برخورد سیاسی با موضوعات شهری ممنوع؛ کسی حق ندارد عصبانیت خود از نتیجه انتخابات را به مسائل شهری که ارتباط مستقیم با زندگی مردم دارد،تعمیم دهد.بنده به عنوان خادم مردم اجازه برخورد سیاسی با مسائل شهر را به کسی نمیدهم و در صورت ادامه این روند مسائل را با مردم تهران در میان می گذارم.

محمد آخوندی در توییت دیگری به حزب اقراریان حمله کرده و نوشته است: «رای قاطع مردم تهران در انتخابات مجلس و مخالفت با کسانیکه به اسم حزب جدید و نو تیشه به ریشه منافع مردم شهر تهران و کسب حدود فقط 100 هزار رای در تهران، نشان می دهد مردم خوب می فهمند که چه کسانی دنبال خدمت هستند و چه کسانی به دنبال قدرت. »

درخواست اقراریان از دیگر اعضای شورای شهر برای استیضاح زاکانی به دلیل ناتوانی

پس از تذکر اقراریان میثم مظفر به طولانی شدن زمان تذکر انتقاد کرده و اقراریان پاسخ داد: شما هم در تذکرهایتان گاهی زمان را رعایت نمی کنید. شما از طرفداران آقای زاکانی هستید و من از منتقدان و شما طرفداری می کنید جو شورای شهر تهران لحظاتی ملتهب شد.
علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران که در صحن نبود خود را به صحن رسانده و به طرفداری از شهردار تهران به کنایه گفت: انقلابی‌گری را از زاکانی یاد گرفته است. اقراریان در پاسخ گفت: من انقلابی‌گری را از رهبری فراگرفتم.

آیا زاکانی استیضاح می شود؟

در مجموع ۹ نفر از ترکیب ۲۱ نفره شورای شهر تهران یعنی ناصر امانی، مهدی عباسی، زهرا شمس احسان، مهدی اقراریان، علیرضا قائمی، سوده نجفی، جعفر شریبانی، حبیب کاشانی و سید جعفر تشکری هاشمی در مقابل طیف حامی شهردار تهران صف آرایی کرده‌اند.

درخواست اقراریان از دیگر اعضای شورای شهر برای استیضاح زاکانی به دلیل ناتوانی +جلسه جنجالی شماره ۲۲۲

از میان این گروه ناصر امانی، اقراریان، قائمی و تشکری هاشمی تلاش می‌کنند تا زاکانی را استیضاح کنند، اما چون در ترکیب ۲۱ نفره شورای شهر تهران اکثریت را در اختیار ندارند، تا کنون موفق به این کار نشده اند. چندی پیش ناصر امانی، عضو منتقد شهردار تهران در شورای شهر گفته بود: «استیضاح شهردار تهران مستلزم همراهی دو سوم اعضای شورای شهر است، ولی تا کنون تعدادی از همکاران این همراهی را انجام نداده اند»

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
0
0
با این وضع و میازمندی به آرای دو سوم اعضای شورا، پس استیضاح زاکانی یک جورهایی منتفی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
0
0
وقتی با لیست بشکل گله ای وارد شورا می کنیم و تفکر نمی کنیم که صلاحیت و عملکرد و تجربه و دانش فرد چقدره، بهتر از این نمی شه. احساس می کنم یک دستی در پشت پرده اینا رو هدایت می کنه. یک دوره سیاسون می یان. یک دوره هنرمنها و ورزشکارها. حالا هم جناح مثلا راست. خدا بخیر کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین