پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۵۱۴
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳
یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که پس از ارائه لایحه بودجه کمیسیون تلفیق ۹۶ تشکیل خواهد شد و حدود ۴۵ روز بعد گزارش کمیسیون تلفیق از لایحه بودجه ۹۶ در دستور کار مجلس قرار می گیرد.

شعارسال: علی اصغر یوسف نژاد اظهار کرد: طبق ماده ۱۸۶ آیین نامه داخلی مجلس دولت موظف است پیش از پانزده آذر لایحه بودجه سالانه را تقدیم مجلس کند. طبیعتا رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در زمان تقدیم لایحه به مجلس توضیحاتی را درباره آن به نمایندگان ارائه خواهند کرد.

وی افزود: پس از تحویل لایحه بودجه به مجلس لایحه چاپ و بین نمایندگان توزیع خواهد شد و نمایندگان بعد از چاپ ده روز فرصت دارند پیشنهادات خود را به کمیسیون های تخصصی ارائه کنند.

همچنین کمیسیون های تخصصی ۱۵ روز بعد از چاپ و توزیع برای ارائه گزارش خود به کمیسیون تلفیق زمان دارند و در این فاصله کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶ تشکیل خواهد شد.

این عضو هیأت رئیسه مجلس یادآور شد: کمیسیون تلفیق هم باید ظرف ۱۵ روز به گزارش کمیسیون های تخصصی رسیدگی کند که این مهلت با موافقت هیأت رئیسه تا ۱۵ روز دیگر نیز قابل تمدید است. در واقع پس از ارائه لایحه بودجه به مجلس یک ماه تا ۴۵ روز زمان برای بررسی بودجه در کمیسیون های تخصصی و کمیسیون تلفیق وجود دارد و کمیسیون تلفیق باید بعد از ۴۵ روز لایحه را به صحن علنی مجلس ارائه کند تا کلیات و جزئیات در بخش درآمدی و هزینه ای مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته یوسف نژاد در صورتی که گزارش کمیسیون تلفیق برنامه در این فاصله به مجلس ارائه شود مجلس ابتدا برنامه ششم را مورد بررسی قرار خواهد داد و بعد از آن بودجه ۹۶ در دستور کار مجلس قرار می گیرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 13آذر1395، کدخبر: 95091307159: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین