پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۷۶۵
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳
دکتر میرحمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تصویب قانون برخورد با تخلفات علمی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

شعارسال: میر‌حمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: «کمبود دستگاه‌های نظارتی موجب رواج این مشکلات شده است که به زودی در مجلس شورای اسلامی قانونی برای برخورد با تخلفات علمی مصوب می‌شود.»

میرزاده به تقلب‌های انجام‌شده در مقالات علمی اشاره کرد و گفت: «کیفیت و دقت نظارت باید از سوی خود استادان و جامعه علمی انجام شود و قبل از شرکت‌دادن مقاله‌ها در سطوح بالاتر، داوری‌های داخلی خیلی دقیق انجام و مانند‌جویی‌ها بررسی شود تا مقالات تکراری به مسابقات بین‌المللی راه پیدا نکنند».

او افزود: «بخش عمده تخلفات علمی زمانی حل می‌شود که تحقیقات در دانشگاه‌ها کاربردی و نیاز‌محور شوند و اعمال این مهم به طور کامل با نظارت وزارت علوم است و مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان سهم عمده خود را ایفا کرده است».

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: «تبلیغات علنی برای نوشتن مقاله و پایان‌نامه در مقابل دانشگاه‌ها ضعف بزرگی است که در کشور جمهوری اسلامی که باید الگو باشد، در حال رواج یافتن است و هیچ دستگاه نظارتی بر آن وجود ندارد».

او ریشه اصلی تقلب‌های علمی را نبود دغدغه رفع مسائل دانست و افزود: «مقاله پژوهشی زمانی حاصل می‌شود که محقق به دنبال رفع مسئله‌ای باشد که این مهم در دانشگاه‌های ما بسیار کمرنگ شده است.»

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 15آذر1395، کدخبر: 164995: www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین