پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۳۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴
استان البرز روزگار خود را با هزار تخت بیمارستانی نداشته، چاله هایی که در خیابان های کرج اتوبوس می بلعد!، جولان پول دارهای عتیقه سوار، ۳۵ هزار مهندس فارغ التحصیل بیکار و … می گذراند
شعارسال: سه سال گذشت اما وعده ۱۰۰ روزه محقق نشد، گویی سهم مردم استان البرز از وعده های ۱۰۰۰ روزه دولت تدبیر و امید پیامک هایی است که از سوی ریاست جمهور هر از چند گاهی میهمان گوشی همراه البرزی ها می شود! چندی پیش ریاست جمهور به مناسبت روز کارگر به استان البرز سفر کرد در حالیکه کارگران زحمت کش البرزی و ۷۰ کارگر بیکار محمد شهری که با خسارت ۴ میلیاردی ناشی از آتش سوزی در کارگاه تولیدی مبل آبنوس بیکار شدند انتظار داشتند دغدغه خود را با او در میان بگذارند حسن روحانی با یک خودروی لوکس در جمع کارگران کارخانه مپنا حاضر شد!

البرز نوپا که قریب به ۵ سال از عمر تاسیس آن می گذرد در پیچ و خم مشکلات زیادی قرار دارد، مشکلاتی از جنس محرومیت؛ کاش ریاست جمهور روز کارگر را با کارگرانی می گذراند که کارگر نیستند و سهمشان از کار ۷ روزه شاید ۲۰ هزار تومان باشد!

ترافیک، واژه نام آشنای هر کرجیست که ایران کوچک با آن دست و پنجه نرم می کند و اتوبوس مرکبی است که با مردم راه نمی آید و درحالیکه باید به ازای هر یک میلیون نفر باید هزار دستگاه اتوبوس داشته باشیم، کرج دو میلیون نفر جمعیت دارد و در مقابل ۶۰۰ دستگاه اتوبوس داریم و ای کاش مسئولین البرزی یک روز کاری خود را با این مرکب تردد کنند تا به عمق این فاجعه پی ببرند.

آقای روحانی کاش سفری به ۱۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار البرز که از نعمت گاز بی بهره اند داشته باشید تا نظاره گر باشید که یک مادر با چه خطراتی برای کودکان خود غذا می پزد، چرا که از ۱۷ شهر استان ۱۵ شهر دارای گاز بوده و آسارا و طالقان فاقد گاز و ۱۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار از نعمت گاز شهری محروم هستند که از این تعداد ۲۵ روستا مرتبط با بخش آسارا، ۷۵ روستا در طالقان و ۱۲ روستا در ساوجبلاغ و ۴ روستا در اشتهارد و ۳ روستا در نظرآباد است.

۴ درصد البرزی ها با آلودگی هوا از بین می روند و چه نیک بود اگر سفر بانوی محیط زیست جهان به ایران کوچک روزی بود که کوه های زیبای البرز در پس آلودگی پنهان شده اند تا درباره سوخت های فسیلی؛ متهم درجه ۱ آلودگی هوا در کرج تدبیر اندیشیده و بد نیست بانوی سبز پوش بدانید کرجی ها در ۹ ماه ابتدای سال گذشته ۱۰ روز هوای سالم و پاک با شاخص بین صفر الی ۵۰، و ۱۸۸ روز با شاخص آلایندگی ۵۰ الی ۱۰۰ و ۷۷ روز با شاخص آلایندگی ۱۰۰ الی ۱۵۰ داشته و با توجه به شاخص هوای ناسالم ۹ روز ناسالم و ۲ روز بسیار ناسالم که شاخص لایندگی هوا بالای ۲۰۰ بود را شاهد بودند.

استان البرز مهاجر پذیر بوده و ۴۵ درصد مدارس دو شیفت هستند رشد طبیعی جمعیت در کشور ۱/۳ است درحالیکه افزایش دانش آموزان البرزی رشدی قریب به ۳ درصد را داراست و تلاش برای ساخت زیر بناها باید مضاعف باشد، و کاش می شد وزیر آموزش و پرورش زنگ ورزش با دانش آموزان در مدارس کرج همراه می شد تا مشاهده کند قهرمانان دانش آموز این خطه از دل یک متر سرانه آموزشی و تفریحی که برای آنها در نظر گرفته شده بیرون می آیند!

در حالیکه در استان البرز ۵۵ درصد واحد های تولیدی در شهرک های صنعتی فعال، ۲۴ درصد نیمه فعال و ۲۱ درصد واحدهای ما غیر فعال هستند حاصل برجام افتتاح کارخانه انگلیسی ـ آمریکایی سیگار در کرج! شد، چرا که استقبال و شور و شوق سرمایه گذاران خارجی برای ورود به ایران بسیار زیاد است و میزان سرمایه گذاری های جذب شده استان در سال ۹۴ نسبت به ۹۳ به ۳۴ برابر رسیده است! و البته استقبال از سرمایه گذارانی که از هر فرصتی برای حضور در ایران استفاده می کنند و ممکن است تجربه تلخ گذشته را برای ما به همراه داشته باشند را بدون شک هر کسی که به اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و بومی شدن آن در این مرز و بوم اعتقاد دارد نخواهد پذیرفت.

* اقای رئیس جمهور!

آنچه گفته شد گوشه ای از محرومیت البرز است، استانی بیخ گوش پایتخت که روزگار خود را با هزار تخت بیمارستانی نداشته، کنسرت هایی که نوعی دهان کجی به فرهنگ مردم است، چاله هایی که در خیابان های کرج اتوبوس می بلعد!، جولان پول دارهای عتیقه سوار در مناطق مرفه نشین البرز، ۳۵ هزار مهندس فارغ التحصیل بیکار و می گذراند و حال باید گفت سهم البرز از وعده های انتخاباتی دولت یازدهم چیست؟

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پورتال اطلاع رسانی البرز 24، تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1395، کدخبر: 18489، www.alborz24.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
0
0
به کدو موعدشون عمل کردن ؟ م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین