پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۶۶۶
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
در یک نظرسنجی و تحقیق با عنوان " خطر و گفتگو: افکار عمومی و تصویر کاتولیک‌های آمریکا از اسلام" منتشر شده است، نزدیک به نیمی از کاتولیک های مشارکت کننده نتوانسنتد هیچگونه وجه تشابهی بین اسلام و مذهب کاتولیک بیان کنند.

شعار سال:


از هر ده کاتولیک سه نفر اظهار کرده اند که دیدگاهی مثبت در مورد اسلام دارند در حالیکه 14 درصد اظهار داشته اند که گمانی مثبت نسبت به مسلمانان دارند. این نظر سنجی همچنان نشان می دهد که مشارکت کنندگانی که از رسانه های کاتولیک تغذیه فکری می شوند نسبت به افرادی که اینگونه نیستند، به مراتب دیدگاه های منفی تری در مورد مسلمانان و اسلام دارند.

این گزارش که توسط خانم دافنر تهیه شده است، همچنین نزدیک به 800 مقاله در مورد اسلام را که در رسانه های کاتولیک منتشر شده اند بررسی کرده و به این نتیجه رسیده است که در نیمی از مواردی که کلمه "اسلامی" در 9 رسانه ی اصلی کاتولیک مورد استفاده قرار گرفته است، گروه تروریستی داعش مرجع آن بوده است. بطور کلی عناوین مقالات کاتولیک در مورد اسلام دارای گرایشی منفی بوده، اما بیشتر رسانه هایی که در عناوین خود به پاپ فرانسیس اشاره داشته اند، دارای گرایش و محتوایی مثبت بوده اند.

همچنین این گزارش 100 کتاب، برنامه صوتی، و لوح های فشرده با موضوع اسلام را که در فروشگاه های عرضه آثار کاتولیک فروخته میشود، مورد تحلیل آماری قرار داده است. گفتگوی بین دینی به عنوان موضوعی اصلی و عمده آثار آماده برای فروش است، اما تفاوت ها بین مسیحیان و مسلمانان غالبا در آثاری که مقدماتی و جنبه معرفی دارند یا آن هایی که برای مقایسه ی مسیحیت و اسلام هستند یافت میشود. نویسندگان توانمند کاتولیک فعّال در حوزه اسلام، رویکردهای متنوعی را اتخاد میکنند به این صورت که برخی بر گفتگو و برخی بر اشتراک گذاری آیین مسیحیان و مسلمانان تمرکز دارند.

برخی از افراد هم که با نهادهای مولّد اسلام هراسی ارتباط دارند، بر بحث ها و فضای علمی کاتولیک های آمریکایی در مورد اسلام تاثیرگذار بوده اند. در برخی موارد هم، انتشارات، رسانه ها ، فروشگاه های کتاب و شخصیت های برجسته کاتولیک دیدگاه های این افراد را ترویج داده اند. کتب و مقالاتی که توسط رابرت اسپنسر مسئول سازمان دیده بان توقف جهاد اسلامی ( گروهی ضد اسلامی)، نوشته شده است، توسط برخی از رسانه ها و موسسات کاتولیک توزیع و پخش شده اند.

خانم دافنر میگوید:" ما امیدواریم که این گزارش به رهبران و اندیشمندان کاتولیک بینشی نسبت به نگاه و دید عموم کاتولیک ها در مورد اسلام و گفتگوی بین دینی، بدهد.

همچنین این گزارش به رسانه ها، کتابفروشی های کاتولیک و... تصویری گسترده از اینکه چگونه محتوای تولیدی ایشان اسلام را ارائه و در نتیجه دیدگاه های کاتولیک ها را شکل میدهد، ارائه میدهد.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 22 آذر 1395، کد مطلب: 13950920001612  : www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین