پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۵۵۰
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیشنهاد اختصاص سه هزارمیلیارد ریال به شبکه ملی اطلاعات در بودجه سال 1396 خبر داد.
شعار سال: «نصرالله جهانگرد» امروز (شنبه) در نشست خبری نمایشگاه الکامپ ادامه داد: بودجه اختصاص یافته به توسعه این شبکه سرعت می دهد.

جهانگرد ابراز امیدواری کرد با تخصیص همه این بودجه ارایه سرویس های یکپارچه و ایجاد درگاه واحد دستگاه های دولتی سامان گیرد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: دهه فجر امسال مرحله دوم این شبکه با کیفیت بهتر رونمایی می شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فاز دوم شبکه ملی اطلاعات گسترش دسترسی مردم به اینترنت از طریق وای فای و کاهش هزینه استفاده از این خدمات را به همراه دارد.

جهانگرد ادامه داد: قرار است در مرحله دوم راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، شاهد افزایش ظرفیت دسترسی پهن باند کشور و افزایش گسترش دسترسی اینترنت از طریق وای فای باشیم.

وی ادامه داد: گسترش نقاط ارتباطی روستایی و بهبود کیفیت سرویس دهی از دیگر اقدام هایی است که در مرحله دوم شبکه ملی اطلاعات انجام می شود. بر این اساس با چند تصمیم رگولاتوری که هفته گذشته مصوب شد موضوع کاهش هزینه استفاده مردم از این شبکه اجرا می شود.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران ادامه داد: طبق این مصوبه تولید ترافیک محلی و ملی روی شبکه ملی اطلاعات از تعرفه کمتری برخوردار می شود و مردم در صورت استفاده از این ترافیک هزینه کمتری پرداخت می کنند.

جهانگرد گفت: هفته گذشته نیز مصوبه ای از سوی دولت داشتیم تا سهم دولت از ارایه خدمات تولید محتوا کاهش پیدا کند.

معاون وزیر ارتباطات گفت: بر اساس این مصوبه سهم دولت از درآمد اپراتورهای موبایل برای ارایه خدمات به کسانی که تولید محتوا می کنند کاهش پیدا می کند. به این ترتیب تولیدکنندگان محتوا می توانند در تولید محتوای بومی مشارکت داشته باشند و هزینه درآمدی اپراتورهای موبایل از این خدمات که باید بخشی از آن به دولت اختصاص یابد کاهش پیدا می کند.

وی در مورد برگزاری نقش حمایتی دولت در نمایشگاه الکامپ نیز گفت: علاوه بر حضور ۶۰ دستگاه و سرویس متمرکز در نمایشگاه امسال شاهد رونق جنبه بین المللی این نمایشگاه نیز هستیم و ۸۰ شرکت بین المللی و سه هیات رسمی از چین، تایوان و مالزی در این نمایشگاه حضور دارند.

وی ادامه داد: گسترش همکاری های بین المللی در بازار فناوری اطلاعات ایران و یکپارچه سازی خدمات در این بخش از اهداف حضور در الکامپ و نمایش توانمندی های داخلی است.

رهبر معظم انقلاب شهریورماه 1394 هنگام انتصاب اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی، تسریع در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات پس از تصویب طرح آن در شورای عالی و نظارت مستمر و موثر مرکز ملی بر مراحل راه اندازی و بهره برداری از آن را به عنوان یکی از مطالبات اصلی از آنان مطرح کردند.

هفتم شهریورماه امسال نیز مراسم بهره برداری از مرحله نخست شبکه ملی اطلاعات با حضور معاون اول رییس جمهوری، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دبیر شورای عالی فضای مجازی برگزار شد و این شبکه به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد.

** ارایه اینترنت پرسرعت با فناوری TDL3

مدیر عامل یک شرکت ارایه دهنده خدمات اینترنتی گفت: سرویس اینترنت با تکنولوژی TDL3 از نیمه دوم دی ماه در تهران و کرج به شهروندان ارایه می شود.

»حسین ریاضی» در جمع خبرنگاران در نمایشگاه بیست و دوم الکامپ ادامه داد: سرعت بالاتر و ارایه خدمت بهتر مزیت این سرویس جدید پهن باند است که بزودی در 13 شهر دیگر ارایه می شود.

ریاضی باند فرکانسی سرویس را سه و نیم گیگابایت اعلام کرد.

 بیست و دومین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ 1395) از بیست و پنجم آذرماه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران کار خود را آغاز کرد و تا بیست و هشتم ادامه دارد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 27 آذر 1395، کد مطلب: 82349914، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین