پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۴۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴
مدیرعامل یک شرکت ارایه کننده خدمات اینترنتی، اقدام دولت در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را موفقیت آمیز خواند و گفت: اکنون نیمی از محتواهای تولیدشده در کشور متعلق به این شبکه است.
شعارسال: احمدرضا نخجوانی ادامه داد: فعالان داخلی تمایل بیشتری یافته اند که به تولید محتوا بر بستر شبکه ملی اطلاعات بپردازند.

وی گفت: راه اندازی مراکز تبادل اطلاعات مربوط به شبکه ملی اطلاعات به کاهش قیمت برای اپراتورهای ارایه کننده خدمات اینترنتی منجر شده است.

نخجوانی ادامه داد: کاهش قیمت تمام شده بر ارایه خدمات باکیفیت تر اپراتورها به کاربر نهایی تاثیر می گذارد.

مدیرعامل این شرکت ارایه دهنده خدمات اینترنتی عنوان کرد: شبکه ملی اطلاعات، خدمات مناسب و با کیفیت بهتر را با قیمت کمتر برای مردم رقم زده است.

وی وظیفه ارایه کنندگان خدمات در شبکه ملی اطلاعات را توسعه شبکه دسترسی ذکر کرد و گفت: در کمتر از 2 سال ظرفیت شهرهایی را که دسترسی آنها فراهم شده است، به سه برابر افزایش داده ایم؛ در حالی که در 11 سال گذشته تا این حد اضافه نشده بود.

نخجوانی یادآوری کرد: توسعه لایه دسترسی با هدف تسهیل مردم به خدمات شبکه ملی اطلاعات انجام می شود.

رهبر معظم انقلاب شهریورماه 1394 هنگام انتصاب اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی، تسریع در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات پس از تصویب طرح آن در شورای عالی و نظارت مستمر و موثر مرکز ملی بر مراحل راه اندازی و بهره برداری از آن را به عنوان یکی از مطالبات اصلی از آنان مطرح کردند.

در همین راستا، هفتم شهریورماه امسال مراسم بهره برداری از مرحله نخست شبکه ملی اطلاعات با حضور معاون اول رییس جمهوری، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دبیر شورای عالی فضای مجازی برگزار شد و این شبکه به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد.

** گاه شمار شبکه ملی اطلاعات

اواخر سال 1384 بحث شبکه ملی اینترنت در کشور مطرح و مهمترین دلیل پیاده سازی این شبکه کاهش وابستگی به شبکه جهانی اینترنت اعلام شد.

اسفند همان سال بر اساس تصمیم هیات دولت مقرر شد شبکه ملی در سه سال به بهره برداری برسد و طراحی های کلی شبکه نیز انجام شود.

سال 1385 قرار شد پروژه اینترنت ملی در مرکز تحقیقات مخابرات ایران اجرا شود.

در سال 1386 برنامه های عملیاتی راه اندازی و بهره برداری اینترنت ملی در سال های 1386 تا 1388 در هیات وزیران تصویب شد.

در سال ١٣٨٩ با توجه به بایسته های سند چشم انداز بیست ساله موضوع شبکه ملی اینترنت با نام جدید شبکه ملی اطلاعات به صورت جدی تر مطرح و کلیات موضوع در ماده 46 برنامه پنجم توسعه مطرح شد.

هدف از شبکه ملی اطلاعات بسط خدمات دولت الکترونیک و صنعت فناوری اطلاعات، ارتقای سواد اطلاعاتی و افزایش بهرهوری در بخش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی عنوان شده است.

** چیستی شبکه ملی اطلاعات

مرحله نخست پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات که از مهمترین دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت یازدهم به شمار می آید، از 11 سال پیش در دستورکار قرار گرفت و پس از فراز و نشیب های بسیار به عنوان یکی از تکالیف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه پنجم توسعه کشور تعریف شد.

در دولت یازدهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به بازتعریف، طراحی و پیاده سازی این زیرساخت کلیدی کشور پرداخت تا با تکیه بر آن برای اقتصاد مقاومتی در فضای مجازی بسترسازی کند و تسهیل و مدیریت صحیح گردش اطلاعات در کشور، توسعه کسب و کارها، رشد اقتصادی بیشتر و زمینه چینی برای گسترش دولت الکترونیکی را رقم بزند.

دی ماه سال 1392 شورای عالی فضای مجازی با تصویب تعریف و بایسته های شبکه ملی اطلاعات، آن را از قالب برنامه توسعه ای خارج کرد و به صورت سازوکاری دایمی درآورد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 27 آذر 1395، کد مطلب: 82349627، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
0
0
خود گویی و خود خندی وه چه هنرمندی. خودت تعریف کردی و خودت جایزه دادی و خودت تایید کردی؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین