پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۶۷۲
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: متأسفانه یکی از تخلفات فراگیری که در برخی عطاری‌ها وجود دارد، تجویز و ارائه دارو است که در دو مقوله سقط جنین و ترک اعتیاد نیز فراگیرتر شده است.

شعار سال:

امیر حسین جمشیدی ــ مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو اظهار کرد: سر و سامان دادن به وضعیت عطاری‌ها یکی از مهمترین اقداماتی است که سازمان غذا و دارو با جدیت تمام کمر به آن بسته است.

وی ادامه داد: این برنامه ریزی‌ها در حالی صورت گرفته که به‌خوبی می‌داند چنین فعالیت‌هایی بدون همکاری و تعامل سایر ارگان‌های مرتبط چندان مؤثر نخواهد بود.

جمشیدی افزود: متأسفانه یکی از تخلفات فراگیری که در برخی عطاری‌ها وجود دارد تجویز و ارائه دارو است که در دو مقوله سقط جنین و ترک اعتیاد نیز فراگیرتر شده است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: اشتباه نخست این مراکز عرضه غیرمجاز و فروشندگانش؛ دخالت در امر درمان است که خود جرم بالایی محسوب می‌شود و ایراد دوم که بر کار آنها وارد است ارائه خود داروها است که بدون اطمینان به اصالتشان در مکانی غیر از داروخانه می‌فروشند.

مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، تأکید کرد: مصرف داروهای غیرمجاز سقط جنین ممکن است باعث ایجاد شوک در فرد مصرف کننده شود کما اینکه در مواردی حتی منجر به مرگ نیز می‌شود، علاوه بر این مصرف داروهای غیرمجاز سقط جنین می‌تواند باعث خونریزی شدید، پارگی رحم و حتی ناباروری دائم در فرد مصرف کننده شود.

وی گفت: داروها و فرآورده‌های غیرمجاز ترک اعتیاد نیز داستان خوشایندتری نسبت به داروهای مذکور ندارند و این داروها و فرآورده‌ها خود حاوی قوی‌ترین مواد مخدر هستند که نه‌تنها در ترک اعتیاد به فرد هیچ کمکی نمی‌کنند بلکه خود باعث افزایش وابستگی فرد نیز می‌شوند.

جمشیدی در پایان خاطرنشان کرد: این فرآورده‌ها اغلب حاوی داروهای اعصاب و روان هستند که مصرف آنها باعث خشکی دهان، تارشدن بینایی، تغییر در فشار خون و ضربان قلب و اختلال در عملکرد سیستم تنفسی و حتی مرگ می‌شوند و با موارد مطرح شده علی‌رغم فعالیت‌های پیشگیرانه‌ای که مراکز نظارتی انجام می‌دهند این خود مردم هستند که سلامت خود را بیمه دوراندیشی و قانونمندی می‌کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرپزاری تسنیم، تاریخ انتشار 4 دی 1395، کد مطلب: 1276280 www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین