پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 07
کد خبر: ۴۵۵۶۷
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۴
سحرخیز با بیان این که اطلاع رسانی شفافی در خصوص جزئیات تخلفات صندوق ذخیره به معلمان صورت نمی گیرد، گفت: به نظر می رسد قوه قضائیه باید اطلاع رسانی شفاف نسبت به جزئیات مسائل صندوق به معلمان عرضه کند و وزیر سابق هم باید در این قضیه پاسخگو باشد؛ مگر می شود مدیر عاملی را منصوب کنیم و این همه تخلفات صورت بگیرد و خیلی راحت دستگاه های نظارتی افراد را رها کنند؟ تفویض مسئولیت رافع مسئولیت نیست و متاسفانه صندوق ذخیره را با روابط خویشاوندی به تاراج برده اند و اکنون باید پاسخگو باشد آیا با عزل و استعفا همه چیز تمام شد؟

شعار سال: ابراهیم سحرخیز معاون سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در خصوص تغییرات انجام شده در آموزش و پرورش پس از وزارت دانش آشتیانی اظهار داشت: در بحث تغییرات غیر از تعداد و کمیت آن کیفیت است که اهمیت دارد؛ برای کار در بخش هایی از وزارت آموزش و پرورش، صرف نخبه بودن و حتی ایده پردازی و اطلاعات گسترده تنها ملاک انتخاب نیست و اگر فرد با بدنه آموزش و پرورش در ارتباط نباشد نمی تواند در عمل موفقیتی را کسب کند.

وی افزود: برای مثال کاش در معاونت ابتدایی به جامعه فرهنگیان اعتماد میشد. ما در جامعه فرهنگیان نخبه ای کم نداریم و در این معاونت به خصوص، ارتباط با بدنه آموزش و پرورش و تجربه بسیار مهم است و اگر چنین چیزی نباشد تجربه نشان داده است که فرد نمی تواند موفق باشد.

معاون سابق آموزش متوسطه با بیان به این که امیدواریم نگاه سیاسی در تغییرات ملاک نباشد، ادامه داد: صرف تغییرات ناموجه نیست و برخی معاونت ها که در زمان آقای فانی هم پاشنه آشیل او بودند باید تغییر می کردند اما مهم این است که افرادی انتخاب شوند که با بدنه آموزش و پرورش و مشکلات آن در ارتباط باشند.

سحرخیز تصریح کرد: نگذارید مسئله سوءاستفاده در صندوق ذخیره فرهنگیان مثل حقوق های نجومی به فراموشی سپرده شود. فرهنگیان مثل سایر اقشار نیستند و از همین حقوق اندکشان ماهیانه 19 میلیارد تومان به صندوق ذخیره واریز می شود و این صندوق بنا بود که امانتدار معلمان باشد، این سرمایه را در مسیر درست اقتصادی وارد کند، آینده و بازنشستگی آنها را تامین کند و نگاهی هم به آینده معلمان داشته باشد اما خبرها نشان دهنده این است که در برابر این تخلفات گسترده مماشات صورت می گیرد.

وی با بیان این که اطلاع رسانی شفافی در خصوص جزئیات تخلفات صندوق ذخیره به معلمان صورت نمی گیرد، گفت: به نظر می رسد قوه قضائیه باید اطلاع رسانی شفاف نسبت به جزئیات مسائل صندوق به معلمان عرضه کند و وزیر سابق هم باید در این قضیه پاسخگو باشد؛ مگر می شود مدیر عاملی را منصوب کنیم و این همه تخلفات صورت بگیرد و خیلی راحت دستگاه های نظارتی افراد را رها کنند؟ تفویض مسئولیت رافع مسئولیت نیست و متاسفانه صندوق ذخیره را با روابط خویشاوندی به تاراج برده اند و اکنون باید پاسخگو باشد آیا با عزل و استعفا همه چیز تمام شد؟

معاون سابق آموزش متوسطه اظهار داشت: از موسسات اقماری صندوق ذخیره در برخی شهرستان ها هم خبر می رسد که حقوق های نجومی پرداخت شده و واقعا نباید مثل قضیه حقوق های نجومی این تخلفات گسترده به غفلت سپرده شود یا با معوقه خواندن وام آن را توجیه گردد.

سحرخیز در ادامه از وادادگی در پذیرش برنامه آموزش 2030 یونسکو انتقاد کرد و گفت: این یک برنامه رسمی برای ایدئولوژی زدایی و رواج سکولاریسم در آموزش و پرورش ماست و جای تاسف است که سی سال بهترین نخبگان عرصه تعلیم و تربیت بر روی سند تحول بنیادین کار کرده اند و سند جامعی تهیه کرده اند که سازو کار ترمیم نیز در خود دارد؛ حال آن را کنار بگذاریم به سوی چنین برنامه ای برویم و بدون بیان جزئیات از سند ملی آن رونمایی کنیم.

وی درز اطلاعات را یکی از ایرادات برنامه آموزش 2030 برشمرد و بیان داشت: ما باید محور و مبنا را سند تحول بنیادین قرار دهیم و اگر سند آموزشی 2030 هم با آن تطابق داشت تا حدودی آن را قبول کنیم و این نشانه غرب گرایی و بی تفاوتی نسبت به سند تحول است که برنامه آموزشی 2030را به عنوان یک سند در داخل کشور رونمایی کنیم.

معاون سابق آموزش متوسطه گفت: گاهی حتی شنیده می شود که به بهانه مصاحبه با دانش آموزان سند تحول بنیادین تخطئه می شود اما مشخص است که مصاحبه یک دانش آموز نیست و از زبان دانش آموزان سعی دارند که القا کنند که ما به حیات طیبه ای که هدف سند تحول است نمی توانیم برسیم و این سند عرشی است و به کار نمی آید!

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: 20 دی 1395، کد مطلب: 1001292:www. dana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین